K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2009, 10:43   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mcan vender tilbage senere med det lovet fra loven , men kan være jeg lige har udtrykt mig uklart i det andet (eller forkert ) det din arbejdsgiver skal vide er hvilke skånehensyn du har (mange ville jo ikke bryde sig om at få oprullet hele sin sygehistorie hos alle arbejdsgivere ) men hver sygdom giver jo en for for skånehensyn og disse ting som man er viden om skal der tages hensyn til fra start af , og selve arbejdsprøvningen går så ud på at man skal finde ud af hvad der kræves for at man kan holde fodfæste på arbejdsmarkedet ...

Derfor er jobdagbog så vigtig du kan fremvise hvad du har magtet og hvor længe og man kan finde skånehensyn via den hvis der er nogen .. .vender tilbage
  Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 11:04   #22
mcan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 16
Styrke: 15
mcan er ny på vejen
Hejdien du har ret at det ikke er alle som ønsker at arbejdgiveren skal vide alle ens sygdoms ting, men jeg ville faktisk ønske at i min situation, at de havde fået det af vide, jeg har for eksempel ikke mulighed for at sidde ned og lave mine arbejdsopgaver og jeg kan ikke magte og stå op og gå de timer jeg skal være der så jeg kan ikke se at de på arbejdet har fået af vide at der skal være noget skånehensyn som jeg ikke kan forstå.... er bare så ked af det øv øv
mcan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 11:23   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af mcan Se meddelelser
så jeg kan ikke se at de på arbejdet har fået af vide at der skal være noget skånehensyn som jeg ikke kan forstå.... er bare så ked af det øv øv
Det skal du få lavet om på med det samme , i sidste ende vil det give et misvisende billede af din arbejdsevne ..

Hvad gør du når du ikke kan stå op feks ? holder du pauser eller ?

Tag hånd i hanke med din sag nu , jeg ved godt at du kom på siden for at få hjælp ang din ferie , men som jeg ser det du skriver så er der nogle huller fejl og mangler i din sag og jeg er altså af den overbevisning at jo hurtigere du får rettet op på det og jo hurtigere du får rettet til jo bedre står du i sidste ende , du har jo allerede længe nu været på sygedagpenge og du skal passe meget på at du ikke ender med at være en af dem der er i arbejds prøvning og derefter får stoppet sine sygedagpenge på et eller andet underligt grundlag (som du sikkert vil få medhold i er forkert når det ankes ) men pengene for den tid der går med anke er væk og får du ikke ret er du på kontanthjælp ... så derfor .. for din egen skyld .. handl på din sag NU og vent ikke ...

Det kan være at du slutter i arbejds prøvning og det hele går glat og du bliver visitert til fleks eller får pension eller revalidering jeg ved ikke hvad der er i kortene for dig, men klog af skade og alle de mennesker herinde vil jeg sige at det er smartere at tænke værst tænkelig udfald og så blive positivt overrasket

Brug det at du har fundet herind til at få hjælp til din sag, der er mange der har stået der hvor du er nu og der er mange der står der nu og som ved hvad man gør og hvordan man gør det ... så har du brug for hjælp så råb op..

Start med at spørg på stedet du er om de har fået nogen informationer om dit helbred , fortæl dem at det er et problem med at stå op og gå det antal timer du er der , skriv til din sagsbehandler og jobkonsulent at der altså er problemer med helbreddet og at du er nød til at have noget hjælp sådan at du magter de opgaver der er dig pålagt og som alle de andre indlæg kan jeg kun skrive JOBDAGBOG du er nød til at være på forkant med tingene ikke for at skræmme dig , bare nogle gode råd
  Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 11:42   #24
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
mcan
Du skriver, du ikke kan magte at stå op og gå rundt de timer,
du skal være der, håber du får mulighed for at få varierende
arbejdsstillinger, gående, siddende og stående, det er meget
vigtigt at skåneforholdene er i orden, men det er også vigtigt,
at du siger fra, når du ikke kan holde til mere, jeg ved det er
meget svært, men husk på, at du bliver dømt udfra arbejdsprøv-
ningen, derfor er det så afgørende at du giver et så realistisk
billede af dig selv som muligt.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 11:51   #25
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Du må fedte lidt for den sagsbehandler, for er desværre hende der afgør det.

Men jeg har da under arbejdsprøvning fået lov til at rejse 1 uge sydpå, sådan tys tys aftalt mellem mig og jobkonsulent, som hun så videregav til sagsbehandleren at hun havde givet mig lov. ( blev ikke trukket i sdp )

Har også fået en uge i sommerhus.

Tror det er jobkonsulenten du skal snakke med det om.

Men enig det er så forkert at vores børn ikke kan få ferie fordi mor eller far er i arbejdsprøvning. Det blir da ellers jævnligt nævnt at det er synd for de børn der ikke får ferie, de glemmer bare at vi er nogle der IKKE må holde ferie med vores børn.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 12:24   #26
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej mcan

Du bliver nød til at sige fra, og lade være med at være fra flinkeskolen. Ingen takker dig bagefter. Sæt dig ned når du skal, og kan du ikke det, må du jo sige du bliver nød til at gå hjem, fordi du ikke kan holde til det.

For dit eget skriv dagbog, både på arbejdet og hvordan du har det derhjemme.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 12:54   #27
mcan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 16
Styrke: 15
mcan er ny på vejen
Tak til jer alle
Jeg skriver dagbog hver dag også om hvordan det går hjemme.
Angående på jobbet der kæmper jeg en kamp for og holde mig oprejst var ved at besvime forleden. Der er et pauserum med stole og det, er det.....
Men jeg bliver nødt til og gå derind fremover hvis jeg bliver dårlig. Meningen med det her er at jeg nok skal visiteres til et flex job.
Men hvem skal jeg kontakte for og få lavet min kontrakt om så der kommer til at stå noget med skånehensyn? Åh magter næsten ikke alt det her rod i papirerne.
mcan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 17:10   #28
mcan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 16
Styrke: 15
mcan er ny på vejen
angående min praktik kontrakt som jeg skal skrive under på syntes i så jeg skal vente til der i den kommer til at stå noget med skånehensyn?
mcan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 18:13   #29
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
ja, skriv endelig ikke under på noget før alle skånehensyn
er nævnt.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 23:10   #30
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
Hej.

Jeg mener at når man er under arbejdsprøvning må man ikke holde ferie i forløbet, men der er vist nogle andre regler når det er virksomhedspraktik ( er ikke 100%) men min første virksomhedspraktik kom til at vare 9 mdr. fordi arbejdsgiver egentlig gerne ville ansætte mig men så skullle de lige finde ud af dit og dat, jeg holdt både efterårsferie og vinterferie ( på egen regning) men ud fra hvad jeg har forstået ved mine sagsbehandlere så er virksomhedspratikken også springbrættet til en måske ansættelse ( men ret mig hvis jeg taget fejl) Problemet ligger nok i at kommunerne ligesom har lavet deres egne regler eller vender og drejer reglerne så de er nemme, så det er nok et spørgsmål hvilken kommune man er i - også set ud fra de mange forskellige svar.
__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension