K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2010, 11:06   #11
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej med jer,

Godt du får hjælp Hanna, jeg skal altså lige høre hvad er en "bipolar" lidelse ?

Kh. EE
En bipolar lidelse er det der tidligere blev kaldte maniodepressiv.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 11:39   #12
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Bipolar er det, der i gamle dage hed manio-depressiv. Jeg har det der hedder bipolar type 2. Det er depressionerne (dog ikke efter Litarex og efexor - hurra) men manierne varer kun kort, hos mig et par timer, og jeg har det både sjovt og fint imens. Jeg kan nå at købe hund og en masse på nettet og købe rejser osv.
Mine elskede kender mig: Åh, mor ikke igen. Kom og sæt dig ned og slap lidt af. Så ved jeg den er gal.

Der er faktisk noget i al alvoren, der faktisk ER sjovt.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 13:46   #13
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
ENTENELLER -->
Bipolar affektiv sindslidelse er det nye ord for maniodepressiv. I daglig tale kaldes det nu bare slet og ret bipolar.
Fra bipolarforeningens hjemmeside kan jeg citere:
Citat:
I dag deler man diagnosen op i 2 typer af bipolar lidelse: Type 1 og type 2. Type 1 er hvad man betragter som den klassiske form hvor man oplever manier og som regel også depressioner. Ved type 2 er der tale om en mildere udgave hvor man ikke får de store og voldsomme manier men kun de mildere hypomanier og depressioner.

HANNA -->
Jeg fik i ca. 3 år dagligt 300 mg. Seroquel, først som antipsykotisk da jeg var lettere psykotisk en periode, senere, efter et forsøg på at trappe ud, fik jeg det for at lægge låg på meget svingende temperament og tendens til hypomanier. Samtidig fik jeg 225 mg. Efexor for at løfte mig op fra tendensen til depressive dage/perioder.
Men jeg var stadig virkelig ustabil.

Så kom jeg i behandling for opstået spiseforstyrrelse, og min behandler der påpegede, at jeg nok ville have gavn af ændring i medicin. Hun ville dog ikke rode ved det da hendes job var spiseforstyrrelsen. Da den behandling sluttede startede jeg så hos en privatpraktiserende psykiater.
Efter 2 måneders stemningsregistrering vha. dette skema http://www.bipolarforeningen.dk/User...b8d677530f.pdf var det klokkeklart at jeg har en bipolar lidelse med let forhøjet eller forsænket stemningsleje over længere perioder samtidig med udsving inden for hver enkel dag.

Nu er jeg helt nede på 75 mg. Efexor, får stadig 300 mg. Seroquel (som det er meningen vi skal forsøge at trappe ned i/ud af når der kommer ro på min sag i kommunen - se evt. mine tråde) og VIDUNDERMIDLET Lamotrigin som efter 3 uger befriede mig for de daglige svingninger mellem let depressivt, normalt og let manisk stemningsleje
Jeg er langt fra symptomfri eller "normalt"fungerende, men jeg har en helt ny RO på mig; mindre stress, større overblik, mindre forvirring, lavere tendens til utryghed og angst...
Udgangspunktet var at jeg skulle have 400 mg. Lamotrigin, men jeg har nu ligget stabilt på 250 mg. i et par måneder, fordi min psykiater ikke vil ændre i medicin så længe der ikke er stabilitet i min hverdag (= det er uafklaret hvad der skal ske i min sag i kommunen).
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 14:38   #14
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanna Se meddelelser
Bipolar er det, der i gamle dage hed manio-depressiv. Jeg har det der hedder bipolar type 2. Det er depressionerne (dog ikke efter Litarex og efexor - hurra) men manierne varer kun kort, hos mig et par timer, og jeg har det både sjovt og fint imens. Jeg kan nå at købe hund og en masse på nettet og købe rejser osv.
Mine elskede kender mig: Åh, mor ikke igen. Kom og sæt dig ned og slap lidt af. Så ved jeg den er gal.

Der er faktisk noget i al alvoren, der faktisk ER sjovt.
nejj kom helt til at grine... men det er jo en ret alvorlig sag at du lider af det..
tænk hvad du ikke kan nå inde for de timer hvor du er i manien...

og måske derfor de vil have du skal lære at takle de situationer.
og en ting at du nægter indlæggelse. men kan du ikke få det lavet sådan at du kan kommer komme og gå i et døgn center.

jeg forstår du har hjemme boende børn. og de føler jo et specielt stort ansvar for at følge din gøren.. ind til den dag hvor du selv kan genkende alarm klokkerne for når det opstår.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Skal, skal ikke søge fleksjob? frkhansen Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 29-08-2011 22:09
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Flytte hjemmefra -skal/skal ikke?? Tullepigen90 De Unge 7 03-02-2011 19:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension