K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2011, 20:36   #1
logan
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
logan er ny på vejen
hvad skal jeg gøre

Kommunen har stoppet mine sygdapenge,skal på kontathjælp,men min situation har foandret sig nu,jeg kan ikke gå mere,skal til ny Mr scaning med min ryg,og så skal til ny neurokirurg,har generalt probleme med min ryg,kommunen ville sende mig til ny arbejjdsprøvning,men hvordan ? jeg kan ikke gå mere,og mine krafte i højre side af kropenn er nedsat,har forbudt at gå til genoptrening pga.foværring i min ryg,har været akut indlagt på sygehus,
Hvad skal jeg gøre ,u skal jeg beskrive min situation til Statsforvaltning,angona min klage over afslag på min førtidspension
hilsen meget frustrieret
logan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2011, 20:48   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Logan,

Ærgerligt at dine sygedagpenge er stoppet, desværre er denne lov meget snæver og sætter stolen for døren for rigtigt mange mennesker.

Det lyder til at du så har søgt ftp. i ht. §17, hvor mange desværre får afslag, specielt hvis arbejdsprøvning mangler. Måske søgte du i forbindelse med dine sdp. som et håb om forlængelse ?

Spørgsmålet er hvordan den helbredsmæssige afklaring af dig ser ud ? Har du fået lavet rapporter og erklæringer, der beskriver dit helbred, din funktionsevne og hvorfor du ikke kan komme i arbejdsprøvning ?

Er det kontanthjælps afdelingen der vil have dig i arbejdsprøvning for afklaring af din arbejdsevne ? De må således henledes til at spørge dine læger om din helbredsmæssige situation i forhold dertil, for kan du ikke deltage i arbejdsprøvning pga. dit helbred så skal det lægeligt angives. Man kalder det at en evt. arbejdsprøvning kontra incideres.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2011, 22:31   #3
logan
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
logan er ny på vejen
diagnose

tusind tak for svar
Min diagnose er discus protrusion prolaps L4 L5,HØJRESIDIG RECESTENOSE MED TRYK PÅ NERVERODEN,DET GELDERogså min nak,kommunen har foet alle lægeli informationer,jeg har været til arbejsprøvning,men der kan de ikke vudere min arbejsevnen pga.mine smerter,og at jeg var meget dårlig,helbredmesigt,så har de afslutet mig med begrundelsen at jej var fokuseret på min smerte,det som de har tilbudet mig var montage arbejde så ,kan ikke udføres ,min krafte er nedsat i højre side af kropen,jeg har kun 2 kg kraft i hj,arm,normal kraft er på 12 kg,jeg kan ikke tåle køre bus,rystelse gå at jej få kvalme og skal kaste op,men kommunen er lige glad ,hvad skriver min læge,at jeg skal skånes i helle ryggen,nu ville jeg tage kamp med statsforvaltningen,ellers har jeg skrivet mail til vores kære beskeftigelse minister Inger,det er nu først lægerne fra Midelfart Ryg center ville hjælpe mig,det venter nok operation hør jeg i dag fra dem,men vi nenter på Mr scaning jeg er virklig magtløs knus Logan
logan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2011, 23:26   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvornår har de stoppe dine sygedagpenge ? er det sygedagpenge stop der ligger i ban ?

Hvilke begrunderlser har de givet dig for stop hvordan forklare de stoppet (hvilke begrundelse er der ud for hver § ) har du fået en fuldstændig ressourceprofil ?

der skal lidt flere informationer til før der er nogen der kan hjælpe dig ..

bla hvornår er dine sygedagpenge stoppet begrundelse ? evt skriv af efter brevet du fik ..
er ophør af sygedagpenge anket ?
er der opdateret og partshørt ressourceprofil ?
Hvad siger dine lægepapir (ikke det nye men det kommunen havde da de stoppede dine sygedagpenge ) ?
Har lægerne konstateret at det er kronisk og der ikke er mulighed for bedring ?
  Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 09:22   #5
logan
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
logan er ny på vejen
Smile

hej alle samen

Nu har jeg nok alt den pjat,jeg har snakket med politiker i Folketinget,og beskrivet min situationen,hun syns at det er ikke ok fra Kommunen side at behandle mig sådan,jeg har givet også min forklaring til Ststsforvaltning hvordan er min situationen nu,og at Kommunen har stopet mine sygdapenge,venter på svar ,jeg syns ikke at så syg personer skal behandles sådan,
logan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 10:50   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
så får den politiker meget travlt
vil skyde på 80 procent af alle sager, får den samme tur som dig
har selv fået afslag på pension og uden indtægt fra det offentlige
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 11:48   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
MTVRV1 ja en politikker kan få travlt men hvis ikke vi bliver ved og bevare bare en smule håb og optimisme så kan vi lige så godt lægge os fladt ned

logan godt at du har kontaktet nogen med som MTVRV1 også skriver så er det sjældent det føre til noget, de snakker os som reglen efter munden og så sker der ikke en hat mere, så lad ikke en forstående politikker blive en sovepude, kan du ikke prøve at se på de spørgsmål du har fået i tråden og så svare på dem så godt du kan, så kan det være vi kan finde ud af noget derfra ...hvis det er du har brug for hjælp...
  Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 15:48   #8
logan
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
logan er ny på vejen
hvad skal jeg gøre

Tak til alle som har svaret mig

undskyld men nu har jeg ikke krafter til at beskrive alle begrundelse som kommunen har send mig,min medicin ikke tillader mig at jej kan tænke om hvad jej skriver,er povirket af så meget morfin at jeg kan intet i ojebliket hilsen og tak for svaret logan
logan er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 31-10-2011 21:02
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hvad skal jeg gøre ? Physen Alt det andet 4 16-04-2010 17:55
Hvad skal jeg gøre? mumle_mund Alt det andet 10 10-06-2009 10:47
Hvad skal jeg gøre? krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 3 09-03-2007 12:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension