K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2009, 16:52   #1
Bigmum
Føler sig hjemme på K10
 
Bigmums avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2009
Lokation: sydsjælland
Indlæg: 36
Styrke: 16
Bigmum er ny på vejen
Ferie - når man er sygemeldt

Hej

Ahhhhhh, et stort ahhhhh.. Hva' f.... har de gang (kommunen). Her anmodede jeg pænt om at få lov til at holde 1 uges ferie her til sommer. Nej, blev det, ikke før min sag om arbejdsprøvning er afsluttet og vi ved hvad der så skal ske.
Jeg skriver så undrende tilbage og spørger hvorfor jeg kunne få ferie v. indkøring af Min søn i SFO, som er midt i prøvningen, men ikke en uge når den er slut. (brugte iøvrigt ikke den ferie)
For så et svar der lyder, at hun var sød med mig iforhold til indkøringen, og at man faktisk ikke må holde ferie når man er syg!!
Ok spark lige til en der ligger ned. For os syge vi har jo ikke brug for at komme lidt væk fra hele den daglige trommerum. - for vi går jo bare der hjemme og feder den!!

Er det virkeligt sådan?
Jeg spørger 2 måneder før, + det er en gave
Er der slet ikke noget man kan gøre?

Hilsen Bigmum (der meget gerne vil til østrig)
__________________
Husk altid at have en positiv indstilling - så kommer du længst
Bigmum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 17:36   #2
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
Hej
Øv øv med den ferie - der har jeg også været.

Jeg fik den besked at jeg måtte holde al den ferie jeg ville FOR EGEN REGNING så det sætter jo sine begrænsninger.
Jeg er bange for at de godt må gøre sådan !

Håber du finder ud af det alligevel....

Ville
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 17:59   #3
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Det er svært at svare på

Reglerne for ferie på sygedagpenge er kringlede - prøv at læse her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=906&highlight=ferie
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 18:06   #4
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Enig med dig....

Ja, jeg er osse ved at få fnidder ved den ordning, der er lige præcis, rigtigt vi har brug for at komme væk og opleve noget andet, og det kunne gøre, at vi fik noget overskud til at hul på de problemer der er ved vores situation.....prøv at snak for din sag igen....men det er nok ikke nemt.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 21:37   #5
Bigmum
Føler sig hjemme på K10
 
Bigmums avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2009
Lokation: sydsjælland
Indlæg: 36
Styrke: 16
Bigmum er ny på vejen
Ferie på egen regning er ikke noget problem, da jeg har 10 ugers ferie tilgode fra mit gamle arbejde. + Jeg er fyret, men med løn i ½ år. Og ferien er midt i den periode jeg stadig får løn. Det ville bare betyde at mit arbjde ikke ville få godt gjort for den periode hvor jeg holder ferie.

Bigmum
__________________
Husk altid at have en positiv indstilling - så kommer du længst
Bigmum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2009, 10:55   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg har selv været der hvor du er nu.

Første år jeg skulle på ferie, fik jeg lov at holde ferie, jeg måtte bare ikke få det med mine feriedagpenge, men måtte tage afsted med mine sygedagpenge.

Dengang jeg skulle til Mallorca, blev det aftalt med min jobkonsulent, hun var rigtig sød, hun gav så sagsbehandleren besked, fik så at vide at det var lidt tys tys, det blev skrevet i min journal men ingen modtræk.

Året efter vil jeg så igen på ferie, spørger sagsbehandleren mange mdr i forvejen, hun vil ikke love mig noget, for hvis jeg er i arbejdsprøvning får jeg ikke lov at tage afsted i et forløb.

I år har jeg bare bestilt ferie, og er klar til at gøre det uden kontanthjælp, hvis de brokker sig. Har intet hørt fra kommunen siden først i februar, så håber nu at jeg får min ferie i fred.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2009, 12:20   #7
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Det hedder sig man ikke må holde ferie... Meen de fleste sagsbehandlere er gode til og kringle loven lidt.... Nogle tilfælde vil de bare ikke kendes ved at man har spurgt/sagt noget. Kort sagt de lader som ingenting...

I min periode var jeg fræk nok til bare og lade være med og spørge...

Hvis du alligevel bare går hjemme (ikke er i aktivering, arb prøvning eller andet, er det vel ligemeget?) De opsøger dig jo ikke for at se om du ligger i din seng den uge....
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2009, 13:51   #8
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Da jeg var sygemeldt, havde jeg en klar opfattelse af at jeg/man under ingen omstændigheder måtte tage ud af landet. Min læge pressede på, for at jeg skulle gøre det alligevel,- fordi hun mente, at det ville gøre mig godt! Det anbefaler hun enhver i min situation.
Jeg tog så afsted en lille uge, uden at sige det til nogen. Skæbnen ville så bare, at jeg daværende ikke kunne holde til det, og lå i en seng på et hotelværelse alle dage.
Under min arbejdsprøvning holdt jeg (åbenlys og "ja stemplet") ferie, havde ferie-penge fra tidligere arbejdsplads. Holdt også ferie under min såkaldte revalidering.
Hannepanne
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygemeldt på ledighedsydelse - ret til ferie Ninja Spørgsmål ang fleksjob 50 20-07-2013 12:13
Sygemeldt på kontanthjæl - Ferie i udlandet troldepigen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 20-06-2013 14:55
Ferie mens sygemeldt!? Betty Jeg har fået job. 12 18-06-2013 19:58
Ferie som sygemeldt Kiarra Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 31-07-2012 10:39
sygemeldt og ferie? aladdin Alt det andet 4 06-02-2008 20:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension