K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2009, 21:57   #1
kakaoko24
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 53
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kakaoko24 er ny på vejen
Unhappy Psysisk betinget at man har ondt?

Hej.
Jeg er i vildrede ang sociallæger. En sociallæge fra Odense kommune har sendt en anmodning om en statusattest på mine hænder. Jeg er på Revaaktiv og kom tilskade med min venstre hånd mens jeg stod og lavede pakkeopgaver skønt de vidste jeg har to dårlige håndled, hvoraf det højre er gjort helt stift. De bliver så enig om at jeg får værkstedsfri og skal derfor kun møde 1 gang om ugen i 2 timer, fint nok tænker jeg. Men men men så var jeg ved egen læge og der havde han fået et brev fra en sociallæge ang. statusattest, hvori der stod at de mente at det med jeg havde ondt i den hånd jeg kom til skade med var psysisk betonet. HVordan kan hun udtale sig om det, når jeg aldrig har set andre derude andet end min socialrådgiver?. Det skal hertil siges de har INGEN papir hentet endnu på min venstre hånd, så de har ikke noget at forholde sig til andet end det jeg siger.
Håber meget på råd/hjælp da jeg skal ud til dem i morgen og snakke med min socialrådgiver.
kakaoko24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 22:13   #2
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
hejsa

Hvor er det dog træls med de sociallæger i odense, du er desværre hverken den første eller den sidste der render ind i dem.

Har du fagforening med dig?

De vil muligvis foreslå dig at du bliver set af kommunens psykolog. Det er skidt!!!!!!!!!!!! Jeg vil anbefale dig (ved ikke om du har lovhjemmel til dette) at forlange en ekstern psykolog/psykiater i stedet for, gerne Kim Balsløv OUH.

Selvfølgelig er en skadet hånd ikke psykisk betinget, men så længe en psykolog/psykiater ikke har udelukket dette, ja så kan du havne på herrens mark. Så uanset hvor ubehageligt det måtte synes, så bed om henvisning til Kim Balsløv.

Baggrunden for dette råd er min erfaring, som du kan læse her; http://sites.google.com/site/lenamichelsen/

Der er på k10 en debattråd omkring skjult optagelse af møder med sagsbehandlere mv. Dette vil jeg bestemt ikke frarådel og slet ikke i odense
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 22:18   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du kan evt spørge om det også er psykisk betonet hvis man bliver kørt ned af en bil!!

Du skal bare vedholde at du altså har problemer med BEGGE håndled, og at du finder det krænkende at de nu betvivler smerterne i venstre håndled og smider det hen på noget psykisk, og samtidig være fræk at sige, at det nærmere er deres gentagne krænkelser der netop kan blive grobund for noget psykisk. Når man har ondt, så har man ondt! Bliver man mistænkeliggjort, så svækker det psykisk......

Jeg har desværre ikke andre råd, men vil blot ønske dig pøj-pøj med mødet i morgen!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 22:29   #4
kakaoko24
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 53
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kakaoko24 er ny på vejen
tusin tak

Tusin tak for jeres svar. Ja jeg vil hvertfald spørge om jeg kan komme til ham istedet for, for jeg har heller ikke hørt godt om deres egen psykolog. Det jeg muligvis også tror er at de er "bange" for at den skade jeg har forvoldt på min venstre hånd er deres skyld, da de vidste inden jeg startede at jeg har slidgigt i begge håndled, samt i begge tommelfingrers grundled. Hehe jeg tror jeg vil høre hende ad i morgen om jeg får det psysisk dårligt af at være kørt ned af en bil hehe. Nej desværre er jeg ikke medlem af en fagforening, men det skader da ikke at snakke med dem.
kakaoko24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 22:33   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
kakaoko24 håber at du har en med som bisidder man er lidt mere tryg i sædet så ..
Og det kan sagtens tænkes at du har ret i at det er fordi de er bange for at have skadet dit helbred yderligt ved deres egen dumhed..

Hvad sagde din egen læge til det , bed kommunen om på skrift at få at vide hvordan hulen de er kommet på den tanke at det skulle være psykisk hvem fik ideen og hvor kom den fra ... de er underlige i Odense...
  Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 22:40   #6
kakaoko24
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 53
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kakaoko24 er ny på vejen
helt enig

Jeg har min kæreste med som bisidder, da jeg mener at 4 øre hører bedre end 2. Han har heldigvis MEGET erfaring med at slås med kommunen. Min egen læge har skrevet at skaden er stationær og han mener ikke der er behandlingsmuligheder. Ja jeg vil bede om at få på skrift hvor hun har fået den idé fra, men sådan som jeg ser det kan det kun være fra min socialrådgiver på Revaaktiv, og dermed har hun overtrådt hendes kompetancer.
kakaoko24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 22:55   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og enhver véd jo, at når man er plaget af gigt og oven i købet ikke har fleksibilitet i håndleddene/tomlerne mm, så kan man let komme galt afsted!

Du kan jo også spørge om, hvordan de i det hele taget kan få den ide at sætte dig til pakkearbejde med de lidelser du har, jeg går ud fra det hele er 'hånd-arbejde', og du må også godt se forurettet ud og lufte tanken højt, at forværringen jo egentlig er deres skyld. Dette hvis samtalen skulle blive stram, og du lige mangler én de kan tænke lidt over

Men det er jo lidt som at sende én med rygproblemer ud og stable fyldte ølkasser.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2009, 08:25   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du meldt det som en arbejdsskade?
Hvis man kan dette, var det nok en god ide.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2009, 09:18   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tilslutter mig de øvrige herinde OG -det kan kun gå for langsomt m at få anmeldt skaden som en arb skade.

Har netop været til møde hvor formanden helt klar og tydeligt oplyste at ALLE der udfører et meningsfyldt betalt arbejde er under arbskade lovgivningen !

Du får lige linket til denne: http://www.lfa.dk/?m1=1

SAMT ligger anmeldelsesblanketten under jobnet.dk:http://www.jobnet.dk/blanketter

- der er nu INGEN formkrav til HVORDAN sprogbruget skal være på denne så -skynd dig afsted
(din sag skal jo så også tacles a la denne lovgivning!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2009, 10:52   #10
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Du kan fravælge kommunens læge og bede om en ekstern.!!
Det har du ret til at gøre, det bedste er dog at komme med en alternativ læge til undersøgelsen.!

Jeg har flere læger, hvor kommunen har fået at vide at jeg ikke ønsker at blive undersøgt af dem.

Og som andre skriver så er det bare at komme i gang med at optage dine samtaler.!
Ringer de, så skriv en mail til dem hvor du ønsker en bekræftelse på det aftalte.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
psysisk diagnose stjerne10 Alt det andet 3 10-05-2013 22:41
Jeg har ondt af dem logikeren Politik og Samfund 13 04-12-2010 04:24
hvor ondt har man Fodfolket Din historie 18 26-12-2009 02:15
Diskrimination gør ondt Stella Accept fra vores omgivelser 0 17-12-2007 17:03
Ondt i ryggen. Stella Den nyttige viden vi alle har 1 07-07-2007 17:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension