K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2007, 11:26   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ja ja da jeg jo lige ville oplyse Thomas Adelskov om at vi så frem til hans svar, så syntes jeg lige at jeg også ville oplyse ham om nogle andre ting og spørgsmål vi før har stillet til ham og Socialdemokraterne uden svar, i får den også lige her, nu er det jo fleksjobbeviset han har lovet at finde svar på, men det skader jo næppe at vide at vi også har andet på hjertet



Kære Thomas Adelskov

Tak for din respons.

Vi vil på siden se frem til at høre nyt fra dig af.

Jeg tillader mig lige at sætte et link ind til debatten omkring den nye flekslov som bliver debatteret på siden, her på siden vil du nemlig også kunne se at vi før forgæves har stillet en del spørgsmål til dig og til en del andre politikere i Oppositionen desværre uden respons.
(kun de radikale venstre har svaret os) også nogle stykker fra regeringen
Her er linket til det brev vi har skrevet til politikkerene samt det sparsomme resultat af hvem der har taget sig tid til at svare og hvad de har svaret .

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5...=J%F8rgen+arbo

Vi ved godt at flekser og førtidspensionister ikke udgøre den store vælger skare, men vi er her dog trods alt og det samme er vores netværk familier og naboer, og uanset hvad man måtte mene så kan vi se at mange steder bliver den nye fleksjob brugt til at ramme os i stedet for som meningen var , at hjælpe os i job...

Man behøver bare at skele til Assens kommune hvor man øjensynligt mener at løsningen på refusionsproblemet når man ikke når at revurdere folk, er at sende dem på kontanthjælp i stedet for at revider dem, på den måde undgår man elegant at slippe for at staten tager refusion fra kommunen..

Men til gengæld ødelægger man mange menneskers liv ..

Vi ved at LAFS har skrevet i et læserbrev at de ville kontakte arbejdsmarkedsudvalget , men desværre høre vi med fleks ikke meget om det , i pressen kan vi faktisk kun høre om hvordan DA Di og regeringen mener at mange af os er fejlvurderet og burde være på det ordinære marked, og mange flekser går idag og føler sig urolig og presset.

Man kan frygte for hvordan det foregår ude i landet, vi på K10 høre nok til de mere ressourcestærke handicappet, netop fordi vi formår at samles et sted og prøver at gøre noget ved vores situation, men man må med gru tænke på dem der sidder ude omkring i landet og ikke kender til eller formår at bruge denne mulighed.

Hvordan skal det gå med dem ?

Jeg håber at du har tid til at give lidt respons på det tidligere skrevet også, jeg ved i hvertfald at vi bruger på K10 vil sætte pris på det, vi mener ikke at det kan være rigtig at vi bliver behandlet på den måde som vi gør i dag, vi vil ikke være jagtet vildt, mange af os er mennesker der har et langt og nedslidene liv på arbejdsmarkedet bag os, et arbejdsmarkedet der for en stor del har været med til den nedslidning der nu har gjort os til førtidspensionister og fleksvisiteret ..

Med venlig hilsen
brugerne af www.k10.dk
V/ xxxx
  Besvar med citat
Gammel 09-08-2007, 18:05   #22
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg tror, fleksjobbeviset er en fis i en hornlygte.

Jeg har KUN hørt om, at det eksisterer på pilot-projektplan.

Hjort skrev, at man KAN indføre det. Ikke SKAL.

Og de SMÅ ORD har MEGET STOR betydning.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2007, 21:43   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja der er enormt mange KAN og ikke SKAL inden for dette område...

meget af det burde hedde SKAL .. .

men ok min job konsulent kommer til at SKAL med mit fleksjobbevis det er helt sikkert
  Besvar med citat
Gammel 01-09-2007, 17:16   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hermed en venlig rykker sendt af sted til Thomas Adelskov

Kære Thomas Adelskov

jeg tillader mig at rykke dig for nyt omkring fleksjobbeviset, fleksjobbeviset er en enormt vigtigt ting for os flekser da det vil forøge vores muligheder for at søge job , og det vil lette vores nogen gange store forklaringsproblemer en del.

Derfor vil jeg høre ind til hvorvidt du har haft mulighed for at indhente yderlige oplysninger om netop fleksjobbevisets dato for ikrafttrædelse.

MVH

Brugerne af www.K10.dk
V/xxxx

http://www.k10.dk/showthread.php?t=8...obbevis&page=3


Den 01/08/07 skrev Thomas Adelskov <[email protected]>:


Kære Heidi.
Tak for din mail. Det er rigtigt at vi har aftalt indførelsen af fleksjobbevis, men jeg kan helt ærligt ikke nøjagtigt huske, hvornår det indføres fra. Som du rigtigt skriver skal det udformes i samarbejde med DSI, for at sikre at den får alle relevante oplysninger med. Når jeg kommer fra ferie vil jeg gerne undersøge nærmere om den nøjagtige dato for bevisets ikrafttrædelse.

Med venlig hilsen

Thomas Adelskov
  Besvar med citat
Gammel 06-09-2007, 22:24   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja ja Thomas Adelskov svare ikke ser det ud til , og dsi tager vist heller ikke det fleksjob bevis så alvorligt som vi gør ...

men nu har jeg da sendt en rykker til dsi også og lad os så se om de syntes at vi skal have et svar denne gang..

Og man sidder og tænker ved dig selv ... var det meningen at fleksjobbeviset skulle gå i glemmebogen ??

Hvor ville det dog være dejligt hvis der var lige så travlt med at overholde ting og tider hos de rette instanser som de forventer at borgerne skal gøre det med, det er da underligt at det ikke var div arbejdsprøvninger osv der blev over et år forsinket


nå her er til rykkeren både dsi og til Stig langvad fra dsi og lad os så se om de finder ud af at vi eksistere (jeg hader fandeme at blive ignoreret )



Det er med beklagelse at jeg ser at man endnu ikke har ment at det var nødvendigt at give en tilbagemelding på hvordan det så ud med fleksjobbeviset , skal jeg tolke det som om der endnu ikke er udarbejdet et fleksjobbevis eller at man ikke ved noget hos DSI om fleksjobbevis , jeg kan oplyse at jeg også har skrevet til Thomas Adelskov som har lovet at finde ud af noget omkring fleksjobbeviset som jo kan vise sig at være det redsskab som kan gøre en jobsøgnings situation meget nemmere for flekser der er ved at søge job.

Derfor håber vi meget at det kan lade sig gøre at sende os om ikke andet så et kort svar på det vi spørger om i vores mail ..

med venlig hilsen
brugerne af www.k10.dk
V/xxxx
  Besvar med citat
Gammel 06-09-2007, 22:33   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og hvem burde vel vide det bedre end LAFS


Er det muligt at man hos LAFS kender noget til den videre udvikling af fleksjobbeviset som jo er vedtaget ved lov.
Det er vores erfaring som fleksjobber at man er meget langt fra i kommunerne at lave noget der bare kan minde om et fleksjobbevis, ja i Hedensted kommune oplyser man endda borgerne om at man simpelthen ikke tror på at det bliver til noget .

Derfor henvender vi os nu til jer i vores søgen for svar, vi afventer derudover stadig svar fra Thomas Adelskov og DSI

Vi ser frem til et svar fra jer af ..

Mvh
Brugerne af www.k10.dk
V/xxxx
  Besvar med citat
Gammel 07-09-2007, 11:39   #27
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og så kom der minsandten svar fra DSI

jeg har lige et par kommentar til det, men sætter det på så i kan se det også vender jeg tilbage til det senere i dag når en håndfuld piller har hjulpet og jeg ikke længer har migræne ...

her kan i læse svaret ...

Kære Heidi

Tak for din mail. Beklager du ikke har fået svar før nu.
Der er mange ting i den. Jeg vil svare så godt jeg kan.

Først og fremmest er vi meget enige, om at reglerne og regelændringer skal udformes, så de kommer personen, der er visiteret til fleksjob til gode.Jeg kigger jævnligt på jeres hjemmeside for at få et indtryk af " den virkelige verden" ser fra jeres side. Det kan da godt være at I er de 882 uheldige, men så er vi vel enige om at det er 882 for mange! DSi arbejder hele tiden på at få "handicapvinklen" med handicap med i al lovgivning- nogen gange lykkes vi bedre end andre gange.

Fleksjobbeviset
DSI synes fleksjobbeviset er en rigtig god ide, og har derfor allerede før loven blevet vedtaget været med til at igangsætte et projekt, der skulle udvikle konceptet. Imidlertid har Arbejdsmarkedsstyrelsen ment, at der var behov for en viderudvikling af det produkt som det første projekt kom frem til. Derfor er udviklingen nu i en slags anden fase. DSI har ikke været inviteret til at deltage i denne fase. Men helt for nylig er vi blevet orienteret om, at det vigtigste i anden fase er, at beviset afprøves i praksis. Det foregår i nogle jobcentre. Derfor vil der være nogle personer, der er visiteret til fleksjob, der kan få et bevis som en del af forsøgsprojektet. Ordningen er derimod ikke spredt ud til alle jobcentre endnu.

DS I vil fortsat arbejde for at sikre at beviset bliver udarbejdet, at det er brugbart, og bliver lovfæstet som et tilbud til alle, der er visiteret til fleksjob.

Her er en hjemmeside med yderligere information, bl.a. hvilke jobcentre der indgår i forsøget. www.kompensationsbevis.dk

Fra fleksjob til kontanthjælp
I DSI har vi også hørt et par af disse historier. Altså at en person på ledighedsydelse bliver rådighedsvurderet, og kommunen finder man ikke kan varetage et fleksjob længere enten pga. sygdom eller at ens arbejdsevne er yderligere nedsat. Denne person visiteres så ikke på sygedagpenge eller til førtidspension, men på kontanthjælp! Det finder DSI helt uacceptabelt og har svært ved at se det kan være lovligt.DSI har været i dialog med Arbejdsmarkedsstyrelsen (AMS) om dette. De har ikke kunnet bekræfte overfor os at en sådan fremgangsmåde er lovlig. AMS opfordrer derfor til at sådanne sager ankes. I Nordjylland er en sag blevet anket og sendt retur til kommunen.

Dansk Industri og Dansk arbejdsgiverforening
For ikke at skrive alt for langt, vil jeg blot henvise til det seneste nummer af DSI's nyhedsbrev, hvor man kan læse en artikel om DSI opfattelse af den "kampagne" arbejdsgiverne kører. Ligeledes kan man finde et læser brev om emnet, som DSi har skrevet sammen med John Dahl formand for HK..

Her er et citat fra artiklen i nyhedsbrevet:

"DA lider under den vrangforestilling, at hvis blot vi fjernede sygedagpenge, førtidspension og al anden forsørgelse, ja, så ville syge og handicappede automatisk strømme ud på arbejdspladserne.

Det er muligt, at dansk erhvervsliv skriger på arbejdskraft. Men, at man nu fører kampagne rettet mod syge lønmodtagere og handicappede, skyldes næppe hensynet til arbejdspladsernes mangel på arbejdskraft. Det er jo ikke fordi, vi vader i eksempler på erhvervslivets vilje til at ansætte folk med et handicap."

Jeg håber jeg har været omkring det hele.
Vil blot slutte af med at henvise til vores hjemmeside ijobnu.dk, hvor der er et nyt "jobværksted", som vi præsenterer således:
Bliv klogere på dig selv – og bevidst om dine valg
Jobværkstedet er gratis jobtræning – der faktisk kun kræver, at du vil investere lidt tid i det vigtigste, du har: Nemlig dig selv. Alle råd og vejledninger er baseret på jobsøgning, der har ført til ansættelse. Du kan blive den næste i rækken. Uanset om du søger et job på ordinære vilkår, et fleksjob eller et job med løntilskud til førtidspensionister.

Venlig hilsen

Mette Raun

Skriv under nu! Forlang et EU, der beskytter handicappede borgeres rettigheder via effektiv lovgivning, som bekæmper alle former for diskrimination - og som garanterer fuld inklusion af 50 millioner handicappede borgere i det europæiske samfund. Skriv under her: http://www.1million4disability.eu/form_dk.asp?langue=EN
  Besvar med citat
Gammel 09-09-2007, 11:50   #28
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Først og fremmest er vi meget enige, om at reglerne og regelændringer skal udformes, så de kommer personen, der er visiteret til fleksjob til gode.Jeg kigger jævnligt på jeres hjemmeside for at få et indtryk af " den virkelige verden" ser fra jeres side. Det kan da godt være at I er de 882 uheldige, men så er vi vel enige om at det er 882 for mange! DSi arbejder hele tiden på at få "handicapvinklen" med handicap med i al lovgivning- nogen gange lykkes vi bedre end andre gange.

Fleksjobbeviset
DSI synes fleksjobbeviset er en rigtig god ide, og har derfor allerede før loven blevet vedtaget været med til at igangsætte et projekt, der skulle udvikle konceptet. Imidlertid har Arbejdsmarkedsstyrelsen ment, at der var behov for en viderudvikling af det produkt som det første projekt kom frem til. Derfor er udviklingen nu i en slags anden fase. DSI har ikke været inviteret til at deltage i denne fase. Men helt for nylig er vi blevet orienteret om, at det vigtigste i anden fase er, at beviset afprøves i praksis. Det foregår i nogle jobcentre. Derfor vil der være nogle personer, der er visiteret til fleksjob, der kan få et bevis som en del af forsøgsprojektet. Ordningen er derimod ikke spredt ud til alle jobcentre endnu.

DS I vil fortsat arbejde for at sikre at beviset bliver udarbejdet, at det er brugbart, og bliver lovfæstet som et tilbud til alle, der er visiteret til fleksjob.

Her er en hjemmeside med yderligere information, bl.a. hvilke jobcentre der indgår i forsøget. www.kompensationsbevis.dk


Jamen så kom svaret jo og det lød jo fint nok, hvad der slog mig var sætningen

og har derfor allerede før loven blevet vedtaget været med til at igangsætte et projekt, der skulle udvikle konceptet. Imidlertid har Arbejdsmarkedsstyrelsen ment, at der var behov for en videreudvikling af det produkt som det første projekt kom frem til. Derfor er udviklingen nu i en slags anden fase. DSI har ikke været inviteret til at deltage i denne fase.

Jeg undre mig over hvorfor DSI ikke er inviteret, og hvorfor ved man ikke noget ude på jobcentrene noget om dette, jeg kan undre mig over at så vigtigt et redskab ikke kommer i værk meget hurtigere og hvor svært kan det være, kigger man på revurdering hvor mange kommuner træder deres borger over tæerne ikke overholder retssikkerhedsloven ej heller søger man for at overholde god sagsbehandler skik alt sammen fordi man ikke har haft tid til at få det hele i orden.
Se det skal gå hurtigt at man er villig til at krænke menneskerettighederne (det er min påstand at man gør det) men et simpelt stykke papir skal være år vis under vejs , det hænger sq ikke sammen



Hernæst lyder det fra DSI
Citat:
Fra fleksjob til kontanthjælp
I DSI har vi også hørt et par af disse historier. Altså at en person på ledighedsydelse bliver rådighedsvurderet, og kommunen finder man ikke kan varetage et fleksjob længere enten pga. sygdom eller at ens arbejdsevne er yderligere nedsat. Denne person visiteres så ikke på sygedagpenge eller til førtidspension, men på kontanthjælp! Det finder DSI helt uacceptabelt og har svært ved at se det kan være lovligt.DSI har været i dialog med Arbejdsmarkedsstyrelsen (AMS) om dette. De har ikke kunnet bekræfte overfor os at en sådan fremgangsmåde er lovlig. AMS opfordrer derfor til at sådanne sager ankes. I Nordjylland er en sag blevet anket og sendt retur til kommunen
.


Jeg syntes da at det lyder mere end tragisk at man hos AMS ikke har, kunne bekræfte at dette punkt er ulovligt vil det sige at vi indtil der har været en sag i Nordjylland og der falder en afgørelse der, så vil alle flekser hænge i uvisheden?

Var det mon det der var hensigten med loven?

Jeg ved ikke med jer andre, men jeg for min del syntes at det er helt hen i vejret at sådan en sag skal prøves først og at den skal ankes først, man må vel vide hvad formålet var med en lov da den blev lavet , var formålet at sætte syge mennesker over på kontanthjælp eller var formålet at hjælpe dem videre enten den ene eller den anden vej, det vil sige , kan man ikke skaffe dem i fleksjob pga deres helbred så burde det vel være sådan at man gav dem ftp.

Alt andet er jo grotesk, man bliver jo ikke rask af at komme på kontanthjælp.
Jeg for min del vil i hvert fald følge godt med og se om jeg kan opfange noget om den sag i Nordjylland

Men hvis nu kommunen i Nordjylland ændre sin afgørelse og derfor ikke sender den ledige flekser på kontanthjælp hvad så?

Skal vi så til at vente på en ny prøve sag ?

Det er utroligt at man laver en lov, en lov hvor man ikke tænker over konsekvenserne og derefter ikke sørger for at give klare retningslinjer til kommunerne om hvad der skal ske og hvordan kommunerne skal effektuere den nye lov.

Peg på den kommune der ikke vil prøve at spare nogle penge i disse trængte tider, og derfor vil sætte folk på ledighedsydelse i stedet for at miste deres refusion, men flekseren blev jo ikke rask da vedkommen kom på kontanthjælp, det er så langt ude og så dybt godnat det her, hvad er grunden til at man mener at en flekser ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet efter et år, fordi det ikke lykkedes for kommunen at finde et job , og ej heller for flekseren .
Hvor er de ansvarlige politikere i det her billede?

Til sidst det værktøj hos ijobnu som anbefales det har jeg lavet for længst (mens jeg endnu var i job) og jeg kan kun anbefale at man prøver det , men gør det en dag hvor du er klar i hovedet



Og sidst men ikke mindst tusind tak til dsi for svaret, det var rart at få noget konkret at henholde sig til

jeg sætter det senere i dag op i en mail og mailer det til både Thomas Adelskov og LAFS sådan at de også kan se hvad der gælder nu, det gør jeg ud fra at Thomas Adelskov øjensynligt ikke har haft tid til at finde ud af noget , og til LAFS da de ikke har svaret og jeg mener at en landsforening af fleks og førtidspensionister fornemmeste opgave må være at hjælpe de ledige flekser og en oplysning som denne ville have kunne hjælpe mange ...

og her på siden er vi immervæk en del der betaler vores kontingent.
  Besvar med citat
Gammel 12-09-2007, 15:12   #29
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Red face

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
og så sætter vi os tilbage og venter

auto svaret her kom med det samme og manden skal jo have lov til at have ferie

Tak for din mail.
Jeg holder sommerferie i juli måned og tjekker derfor ikke min mail dagligt. Der kan derfor gå flere dage inden jeg får din besked eller har mulighed for at give dig et svar.

Med venlig hilsen
Thomas Adelskov

På 3 F ligger denne artikel fra Manden Adelskov.

S klar til at hente arbejdskraft udefra

Socialdemokraterne vil undersøge Jesper Langballes (DF) idé om at importere udenlandsk arbejdskraft til det danske arbejdsmarked.

Af Tore Keller, NET-Redaktionen 3F

S synes godt om forslaget om at åbne for øget indvandring med såkaldte virksomhedsvisa, som giver midlertidig ret til at bo og arbejde i Danmark.

”Vi er klar til at kigge på, om danske virksomheder har brug for, at vi åbner grænserne for udenlandsk arbejdskraft.

Men vi må ikke glemme de 12.000 arbejdsløse danskere, som er visiteret til fleksjob, og som skal opkvalificeres og have mulighed for at komme i arbejde,” siger Socialdemokraternes arbejdsmarkedsordfører, Thomas Adelskov, til Newspaq.

Han mener, at det er vigtigt, at det offentlige system kigger på hver enkelt ledig og på den måde finder ud af, hvad de behøver for at kunne komme tilbage på arbejdsmarkedet. ( Stella : mon det er fleksjobbeviser han taler om +)

”Det er utrolig vigtigt, at de danskere, som står uden for arbejdsmarkedet i dag, får mulighed for at være med. Det med øget indvandring må ikke blive en sovepude, så vi ikke sørger for at få de arbejdsløse, vi har i forvejen, i job,” siger Thomas Adelskov. ( bla bla bla )

Til gengæld er han rygende uenig i gruppeformand Kristian Thulesen Dahls (DF) idé om at flytte arbejdspladser ud af landet for at dække efterspørgslen på arbejdskraft.

"Jeg forstår ham simpelthen ikke. Det vil jo flytte danske skattekroner ud af landet, og vi mener, at danske virksomheder skal have mulighed for at blive i Danmark. Så er det statens opgave at skaffe medarbejdere nok til at dække den efterspørgsel, de har, " siger arbejdsmarkedsordføreren.

Lagt på: 08. September 2007 3F.

I øvrigt er hans ferie forbi for længe siden og han kunne godt tage og svare det er da det mindste man kan forvente fra en politiker...det mindste
.

Sidst redigeret af Stella; 12-09-2007 kl. 15:15.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 09:52   #30
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Har sendt den her mail


Kære Thomas Adelskov

Da vi på www.k10.dk stadig ikke har hørt noget fra dig formoder vi at du enten ikke har tid eller kan finde noget svar til os, derfor sender vi lige denne mail til dig som indeholder noget af det vi selv har fundet ud af så kan du svare andre flekser der er i tvivl om det en anden gang eller hvis spørgsmålet skulle komme op på et andet tidspunkt ..

Vi har fået et svar fra DSI som skriver dette til os.
Fleksjobbeviset
DSI synes fleksjobbeviset er en rigtig god ide, og har derfor allerede før loven blevet vedtaget været med til at igangsætte et projekt, der skulle udvikle konceptet. Imidlertid har Arbejdsmarkedsstyrelsen ment, at der var behov for en viderudvikling af det produkt som det første projekt kom frem til. Derfor er udviklingen nu i en slags anden fase. DSI har ikke været inviteret til at deltage i denne fase. Men helt for nylig er vi blevet orienteret om, at det vigtigste i anden fase er, at beviset afprøves i praksis. Det foregår i nogle jobcentre. Derfor vil der være nogle personer, der er visiteret til fleksjob, der kan få et bevis som en del af forsøgsprojektet. Ordningen er derimod ikke spredt ud til alle jobcentre endnu.

DS I vil fortsat arbejde for at sikre at beviset bliver udarbejdet, at det er brugbart, og bliver lovfæstet som et tilbud til alle, der er visiteret til fleksjob.

Her er en hjemmeside med yderligere information, bl.a. hvilke jobcentre der indgår i forsøget. www.kompensationsbevis.dk


Det er med beklagelse at vi læser at DSI åbenbart ikke er inviteteret til at deltage i anden fase af udviklingen af fleksjob beviset men at man skal lave et kæmpe arbejde for at finde ud af det, og samtidig kan man læse alle steder at DSI er med til at udarbejde et sådan bevis , det passer jo øjensynligt ikke helt.
Vi er på www.k10.dk meget naturligt optaget af alle de mennesker der pt får frataget deres ledighedsydelse på meget tynde grundlag , bla i assens kommune er man langt fremme i skoene med at knægte folk og tage deres eksistens grundlag fra dem, øjensynligt uden nogen rynker på næsen af dem.
Til dette kan jeg oplyse at DSI oplyser os om dette.


Fra fleksjob til kontanthjælp
I DSI har vi også hørt et par af disse historier. Altså at en person på ledighedsydelse bliver rådighedsvurderet, og kommunen finder man ikke kan varetage et fleksjob længere enten pga. sygdom eller at ens arbejdsevne er yderligere nedsat. Denne person visiteres så ikke på sygedagpenge eller til førtidspension, men på kontanthjælp! Det finder DSI helt uacceptabelt og har svært ved at se det kan være lovligt.DSI har været i dialog med Arbejdsmarkedsstyrelsen (AMS) om dette. De har ikke kunnet bekræfte overfor os at en sådan fremgangsmåde er lovlig. AMS opfordrer derfor til at sådanne sager ankes. I Nordjylland er en sag blevet anket og sendt retur til kommunen.


Dette mener vi er utestedeligt umoralsk og direkte i strid med retssikkerhedsloven, i Odense kommune har en af vores bruger fået oplyst af tidligere socialminister Eva Kjer Hansen at hendes mulighed for at klage over kommunen lå ved borgmesteren , men borgmesteren havde det svar at sådan foregår det ikke i Odense kommune der er han ikke ansvarlig for borgernes retssikkerhed men henviser i stedet for til en rådman.

I Odense kommune er man også tilhænger af at tage folks ledighedsydelse hvis ikke de kan klare en arbejdsprøvning , ikke for at sætte dem på sygedagpenge eller udrede dem for en førtidspension, men kun for at sætte dem på kontanthjælp..

Med alle de historier vi høre i sygedagpenge sager og fra folk på ledighedsydelse kan vi kun komme frem til den konklusion at retssikkerheden IKKE fungere for de svageste og de syge i vores samfund, og at man fra folketingets side åbenbart ikke mener at det er noget at gå så højt op i.
Det er beklageligt og noget vi vil blive ved med at råbe op om, og vi kender til en sag hvor borgerne heldigvis har midler og mål og ressourcer til at bringe det helt til menneskerettigheds domstolene .

Denne bruger har dog korresponderet med Karen Jespersen inden denne blev socialminister og der oplyste hun om at det var socialministerens bord, så nu er vores håb selvfølgelig at Karen Jespersen vil være med til at sikre de svagest deres grundlovssikrede rettigheder, for hvor går vi hen når systemet arbejder for systemet og vi ikke har muligheder for at indklage dette nogen steder

Jeg vedlægger Lena Michelsens brev til Karen Jespersen samtidig med at jeg vedhæfter skrivelser til ombudsmanden..
Lena er kun en blandt mange uhyrlige sager, men hendes sag er yderst veldokumenteret og allerede fulgt af fyns stiftstidene, derudover har der været artikler i ude og hjemme og hun er pt ved at få etableret kontakt til andre medier, derfor er det hendes sag jeg vedlægger …

Samtidig gør jeg opmærksom på en hjemmeside som vi på K10 er blevet gjort opmærksom på og som vi finder meget bekymrende www.benny-g.dk
En mand der i 2007 i et såkaldt velfærdssamfund offentliggøre at han den 2 oktober når vi andre taget til demonstration og politikkerne har travlt med at debattere hvem der gør hvad og hvem der ikke respektere borgerne og velfærden vil tage sit eget liv , totalt ydmyget og trykket ned af systemet og som ikke bliver hørt .
En mand som skriver til sin statsminister men som åbenbart ikke er værd lige at sætte sig ned og skrive et svar til … fy for f***** et samfund der er bygget op i Danmark.
Jeg gør dig opmærksom på dette da jeg håber at alle politikere den 1 oktober vil sende en kærlig tanke til Benny G som i manges øjne blev slået ihjel af systemet .

Med venlig hilsen
Brugerne af www.k10.dk
V/xxxx
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjobbevis Orla Spørgsmål ang fleksjob 10 26-12-2010 08:56
Fleksjobbevis forventet fra februar 2008 zuza Nyt om loven 18 04-02-2009 21:08
Fleksjobbevis baldur Er det overhovdet til at få fleksjob? 4 12-08-2008 18:38
Fleksjobbevis - skema zuza Et godt link! 5 16-04-2008 07:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension