K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2009, 12:31   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Til Støjberg

Kære Inger Støjberg

Først tillykke med din nye stilling og så til den mere alvorlige del af denne skrivelse .

Jeg er pt fleksjobber og sad som så mange andre syge og fleksjobbe og ventede forventningsfuld på det indslag der var i tv avisen den 12 -4-09-

http://nyhederne.tv2.dk/video/index....-21663343.html

I forbindelse med den udsendelse meldte der sig for mit vedkommen godt nok flere spørgsmål end svar, jeg syntes det er en god ide hvis du vil vide noget om forhold for flekser , men for mig at se og høre så er det igen flekser på arbejdsmarkedet der er i fokus, ikke at det er en dårlig ide eller at det ikke er tiltrængt men der manglede i det indlæg lidt om din indstilling til alle de ledige flekser ...

I dag er det sådan at en meget stor mængde flekser er ledige (tallet lyder på ca 15.000 ) men i dette tal er ikke medregnet de flekser der er på kontanthjælp og da de sidste tal og opgørelser er fra 06 kan man kun gisne om hvor mange det drejer sig om og efter hvad vi ser på hjemmesiden www.k10.dk som er en hjemmeside for denne målgruppe altså flekser så er det ikke en så lille andel ...

Så¨ergo der er mange ledige flekser og så var det jeg tænkte på , hvor er de henne i alt det her , er der noget tegn i sol eller måne for at der snart skal tages nogle initiativer for at bedre deres vilkår ... ?

I dag er det sådan at hvis man mister sine sygedagpenge ja så ender man på kontanthjælp og dette er der rigtig mange der gør , så er det bare så uheldigt at når kommunen får smølet sig færdig med folks sag og de endelig tilkendes fleksjob ja så forbliver de på kontanthjælp underlagt kontanthjælps loven, mens dem der har været heldige og fået behandlet deres sag ordentligt ender på ledighedsydelse og er underlagt regler for flekser ...

Ergo har vi endnu engang et a hold og et b hold denne gang blandt syge mennesker , slår det dig som fair ?

Vi ser en del flekser er visiteret til så lavt et timeantal med så store skånehensyn at de vil være en udgift for arbejdsgiver, vi som flekser har hele tiden holdt på at dette gjorde det umuligt at skaffe fleksjob , men svaret fra Claus H har så været at man også kan formode at nogle arbejdsgiver er socialt ansvarlig og derfor vil ansætte denne gruppe, denne påstand vil jeg mene at vi har fået hammeret en pæl igennem under finanskrisen hvor det jo tydeligt fremgår at flekser ryger først ud ...

Burde det ikke være sådan at flekser der ikke kan arbejde over 12 ½ time og som derfor bliver en udgift i stedet kunne tilkendes førtidspension og skabe sig en tilværelse med et evt skånejob ?

Mange af de ledige flekser vi ser på hjemmesiden er flekser der har været ledige over 3 år , og mange føler sig afskrevet af kommunerne hvordan har man du det med det ?

Claus H og forligskredsen lavde i 06 nye regler sådan at kommunerne mistede refusion til feks ledighedsydelse efter 18 mdr , som Claus H skrev dengang så var det for at give kommunerne et økonomisk incitament til at få flekser ud i job , men igen er det som om det er de handicappet der må betale prisen da vi jo oplever at kommunerne prøver at overbevise flekser om at hvis ikke de er i job inden for 18 mdr ja så mister de deres ledighedsydelse og skal på kontanthjælp , dem på K10 som vi har haft med denne trusel ja der er det lykkedes at få det stoppet , det er det ene og alene fordi der på K10 sidder over 2700 andre der kender lidt af loven og kan hjælpe hinanden og derfor kan finde regler og love der kan stoppe kommunerne i deres ulovlige forhavende , men hvad med dem der sidder ude i kommunerne og ikke kender loven , og som derfor ikke ved hvordan man anker og ikke gør det men tror på kommunen.
Har du tænkt på dem og er det en problematik du har tænkt dig at gå ind i ?

Mange flekser oplever at komme i praktik i tre måneder med henblik på at blive fastansat , når de når de tre måneder så sker der desværre det at man fra arbejdsgivers side beslutter duer ikke ud og næste ind ...


Det ses ret ofte at folk der går mange år og venter på fleksjob opbygger depression ikke så meget fordi de er ledige men pga den lange ventetid og alle de kontroller og mistænkeliggørelse som de kommer igennem, ofte også trusler om at hvis ikke man finder et job så lukker kassen er det noget du har tænkt dig at gå ind i ?

Nu har jeg listet en brøkdel af de problemer op som flekser støder ind i når de ikke lige er blandt de stærkeste flekser , men det skal jo ikke være sådan at jeg kun kommer med problemer , jeg vil da heller end gerne give dig nogle eksempler for hvordan man kan løse det ...

Når man bliver visiteret til fleks , så burde det være sådan at man kommer på ledighedsydelse der burde ikke være nogen grund til at to mennesker med samme helbredsproblemer samme familiestruktur samme arbejdsliv osv ender som et a og et b menneske ene og alene forid den ene har trukket et godt kort mht til hvilke kommune de kommer fra og den anden har været mindre heldig

Man burde lave en oplysningskampagne ude i jobcentre og i div medier om at en flekser IKKE mister sin ledighedsydelse fordi kommunen eller de selv ikke kan finde et job inden for 18 mdr , og oplyse folk om at man altid kan anke en sag min påstand vil være at mange kommuner ikke oplyser folk om ankemulighed og ikke sjældent har vi hørt om at folk får at vide at jo de kan anke men det kan de godt droppe for de får ikke medhold, desværre er der en stor autoritetstro her til lands og kan kommunen dømme sager forkert i 100 tilfælde men kun de til anker ja så er pengene givet godt ud ...

Hvad ang flekser i praktik ja så burde løsningen være ganske klar , har en arbejdsgiver ikke noget at udsætte på en flekser igennem tre måneder men der pludselig er en masse galt når der skal ansættes , ja så burde det være ganske åbenlyst at det er en arbejdsgiver der her misbruger fleksjobber og det kan vel ikke være så svært at lave en regle der hedder tre stright og out ...

Når en arbejdsgiver har misbrugt en flekser tre gange , ja så burde han ikke kunne få leveret mere gratis arbejdskraft fra kommunen , den burde være enkel ...

Nu ved jeg godt at mine løsninger er nogen der sætter mennesket før systemet og før pengene og jeg ved godt at det måske er lige den vej man mener man skal gå , men jeg vil stadig hævde at syge og handicappet også er en slags mennesker , og de har krav på at blive behandlet som sådan , nu er det nemt at kritisere men svære at finde løsninger og det har jeg så prøvet på at gøre, og jeg håber at du tager dig tid til lige at svare mig på spørgsmålene de er ikke så mange og lange som mailen ....

Min mail til dig og evt svar vil kunne ses på www.k10.dk i tråden

Med venlig hilsen


PS hvis du vil vide lidt om forholdene for flekser , syge og førtidspensionister og hvordan de oplever alt det her så vil jeg da gerne invitere dig en tur ind på www.k10.dk der er mange mennesker af alle tre kategorier ja end dog enkelte pårørende der har kastet sig ind i kampen for ordentlige forhold for deres pårørende kan vi byde på ...

Hvis du har spørgsmål til dem så kan du enten oprette en bruger eller skrive til mig så skal jeg gerne sætte evt spørgsmål ind for dig jeg tænkte at det kunne spare dig for en del ture ud i landet og de mennesker du møder på K10 er nok dem der ikke er dem der er ude på arbejdsmarkedet alle sammen og de har i den grad også problemer ...

Til Aller sidst har jeg lige et enkelt spørgsmål til dig hvad skete der lige med førtidspension hvorfor kom det ind under beskæftigelseministeret og hvad skulle fordelen være ved dette ?
  Besvar med citat
Gammel 13-04-2009, 13:28   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jammen jeg glæder mig da til at læse mere om hvad Støjberg har for holdninger og hvad hun vil gøre ved problemerne.

Jeg savner dog også i særdeleshed en kommentar fra hende omkring hvad hun vil gøre og mener om de refusionsregler der er så skæve for syge borgere i systemet... jeg vil også gerne vide om hun mener det er rimeligt, at borgere i Match 4 og 5 som er syge og uafklarede skal i aktivering og stå til rådighed som om de var afklarede og raske nok, som Claus Hjort har sat i værk, eller om hun agter at lave disse regler menneskelige igen?

Jeg vil også gerne vide, om hun agter at gøre noget ved den måde lægekonsulenter sætter sig selv over faglægers udtalelser, og om hun vil tage lederhandsken på og banke de kommuner oven i hovedet som ikke følger lovgivningen?

Ja jeg har MANGE spørgsmål som jeg gerne så Støjberg tage stilling til, men hun er jo øjensynligt overhovedet slet ikke i stand til at vide ret meget om hele området, da hun ikke har erfaringen... måske begynder hun at vide hvad det handler om, om 1½ års tid, når valget står for døren, og så er det jo lige fedt.

Men hvis Støjberg ønsker at ændre MIT syn på VKO, så kan hun passende begynde at tage mennesker i systemet seriøst her fra starten af, og vise at hun vil løse problemerne... ikke blot på erhvervssiden som Hjort, men også for dem nede i skidtet.
  Besvar med citat
Gammel 13-04-2009, 14:33   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Til Aller sidst har jeg lige et enkelt spørgsmål til dig hvad skete der lige med førtidspension hvorfor kom det ind under beskæftigelseministeret og hvad skulle fordelen være ved dette ?
Bliver interessant at se svaret på dette...
Så længe det ikke drejer sig om at piske os pensionister ud på arbejdsmarkedet med økonomiske sanktioner og andre CHF metoder, så kunne der da godt gøres en indsats mht. tilbud for skånejobs for de pensionister der har en lille rest arbejdsevne tilbage...

Ja bliver da interessant at se hvad hun svarer på de spørgsmål ellers og om hvad hun har i posen... eller om hun bare er CHF's skødehund...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 11:12   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Glæder mig til et svar...

Citat:
Til Aller sidst har jeg lige et enkelt spørgsmål til dig hvad skete der lige med førtidspension hvorfor kom det ind under beskæftigelseministeret og hvad skulle fordelen være ved dette ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 12:36   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hihihihi, første dag på posten, og så får man sådan et brev!! Så er det nok her hun finder ud af, at her kan hun ikke bruge løgn og latin

Men lad os håbe hun har læst på lektien så vi får at svar hurtigt. Ellers kan jeg godt se i ånden at det trækker unødigt ud
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 12:52   #6
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Støjberg er allerede kommet i krydsild hører jeg, for hun har vidst flirtet med fremskridtspartiet i Norge, og hun er allerede blevet udbedt om forklaring af flere medlemmer af venstres bagland nu... så selv hendes egne folk kigger skarpt til hende

http://forsiden.3f.dk/article/200904...481339774/2140

http://forsiden.3f.dk/article/200904...227657242/2140

Damen KAN ikke holde sin kæft... lidt ligesom en del præster i DF ikke kan... hun får gjort sig meget hurtigt upopulær, fordi hun ganske som Hjort, kun accepterer sin egen verdensvision og alle andre bare må adlyde eller rakkes ned... Hjort mestrede at tale udenom denne indstilling, som også han har...

Meget kan man sige om Hjort, men han er dygtig strategiker, og en lusket fis af karakter...

Hvor Hjort er glat som en ål, er Støjberg en arrig elefant, og hun trutter med snablen som hun lyster, hvad end hun lægger hele savanen øde ved det...

Jeg tror ikke på hun sider meget længe... hun har fået den post af to simple grunde:

1. Hun har ageret trofast forsvarer "truthøne" for Fogh og Løkke.

2. Løkke er så glad for damer, at han synes de skal have ministerposter, hvad end de er kvalificeret til dem eller ej.

Gad vide om vi snart skal høre Løkke udtale: "I did NOT have sex with these three women!" ... så kan i selv gætte hvem den tredje "tøsedreng" er.

Sidst redigeret af Razmo; 14-04-2009 kl. 12:55.
  Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 19:41   #7
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Førtidspension kontra ledighedsydelse

Hej alle på K10

Jeg er ledig fleksjobber, og skal muligvis på førtidspension, men jeg bliver
desværre straffet da jeg er gift, og det synes jeg er meget urimeligt, indtil
nu modtager jeg ledighedsydelse som er en del højere end det jeg kan få
i førtidspension.
Jeg vil gerne vide om der er nogle som har lavet en klage eller underskrifts-
indsamling vedr. dette. Jeg mener også det er urimeligt at man ikke kan modtage kontanthjælp, når man er gift eller samlevende. Vi er trods alt selv-
stændige individer og skriver 2009.
Jeg håber på en debat og evt. henvendelse til folketinget vedr. dette, men
måske er det afprøvet?
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 19:58   #8
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Vedr. praktik med henblik på fleksjob.

Til Hejdien
Jeg ved ikke om det skyldes en fejl, men du nævner 3 måneders praktik før
et fleksjob, det var det for nogle år siden, nu er det kun 4 uger, men kan i
særlige tilfælde være 13 uger, f.eks hvis der kræves meget indlæring, f.eks
med EDB opgaver.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 20:16   #9
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
Hej Tanja

Du skal være opmærksom på at kontanthjælp IKKE er en ledighedsydelse, men en social ydelse. (fattighjælp)
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 20:49   #10
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Kontanthjælp fattighjælp

Hej Permand

Fordi man er gift eller samlevende burde man ikke kunne straffes ved ikke at
kunne modtage kontanthjælp. Jeg kender folk som har været uden indtægt
fordi de ikke havde fået arbejde inden dagpengeretten røg, heldigvis har de fået job igen, men generelt burde folk ikke kunne stå i denne situation, at
miste en indtægt. og evt. være nødsaget til at gå fra hus og hjem og og dermed går det også ud over børnene, som jo rykkes op med rode. Vi skal
heller ikke glemme de mennesker som er røget ud af sygedagpengesystemet
uden en afklaring, og nu står uden indtægt. Der er noget rust ravende galt
i Danmark.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Inger Støjberg!!! Gaaab Politik og Samfund 3 06-04-2011 09:21
Nyt fra Støjberg Tassi Politik og Samfund 3 29-03-2011 08:06
Sygedagpenge-Støjberg phhmw Nyt om loven 3 12-06-2009 16:01
Støjberg kan trylle sun-lady Det er da strengt ! 2 11-06-2009 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension