K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2008, 23:20   #11
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Det skal også siges at alle mine handicap samt begrundlser ikke var tilføjet i min res-profil det har hun bare sprunget over,men har kopier af det men det er jo osse forkert hun ikke har gjort det ik?
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 00:04   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jo, det er forkert. Ellers får man jo ikke en korrekt helhedsvurdering af dine barrierer i forhold til arbejdsmarkedet.

Og det er jo lige netop det, ressourceprofilen skal bruges til.

Den bruges jo IKKE til folk, der kan klare sig på det ordinære marked.

Undskyld, hvis jeg lyder vred og ironisk - det er IKKE møntet på dig.

Det er min vrede over, at kommunen ignorerer dine helbredsoplysninger, som ligger til grund for, at du IKKE kan blive selvforsørgende og netop derfor har brug for kommunens hjælp til at komme ind på arbejdsmarkedet eller at få pension... at få en afklaring af dit forsørgelsesgrundlag.

Det er hovedparagrafferne OVER alle andre smålove og småparagraffer, og det er nok DET, du skal klage over... altså at kommunen stiller sig i vejen for, at du kan blive selvforsørgende, og at den IKKE afklarer dit forsørgelsesgrundlag.

At kommunen bruger alle mulige og umulige tricks for at trække dig igennem syltekrukken og balancere på kanten af to yderligheder - din tilknytning til arbejdsmarkedet og førtidspension.

Kommunen frygter begge dele lige meget, for begge dele koster kommunen flere penge, end at bevare dig på lavest mulige ydelse med mulighed for statsrefusion. Hvis du ser på din sag med de briller på, så er det måske nemmere at holde tungen lige i munden. For når man IKKE længere kan genkende sig selv i ressourceprofilen, så er det IKKE dig, der er noget galt med, så er det kommunens sagsbehandling. Men konsekvensen har vi jo tit set her på k10, hvilken er, at man tror, man er ved at blive vanvittig, når man læser, hvad kommunen konkluderer... man skulle tro, det var en helt anden borger end en selv.

Så husk at holde fast i DIN VIRKELIGHED, og ikke i kommunens.

Og DINE kommentarer SKAL indføres i ressourceprofilen, selvom din sagsbehandler ikke mener det. For det SKAL de.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 00:10   #13
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
ok takker Zuza,men tager det op med min fagforining i morgen vil se hvad de siger til det.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 16:38   #14
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej igen,har snakket med min fagforining i dag hun spurgte om jeg havde skrevet under på min res-profil det kunne jeg kun sige nej til,hun siger osse det de gør er fuldstændigt forkert og vi anker det pga mange fejl,skal der den 7/4 så skriver alt deres sjusk ind.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2008, 00:18   #15
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej igen.Så er det anket fra min fagforining,der skrevet følgende der henvises til spændingshovedepine og skuldersmerter sandsynligvis kan lindres ved fysioteapibehandling.Det er dog beskrevet fra behandlende fysioterapeut d d at der ikke er nogen effekt af behandlingen/forsøget på at lindre smerterne.Dette understøttes af egen læge. Det er påfaldende at der ikke laves en større indsats på at opklare hvorfor der er så stor "diskrepans" i sagen.Der er trods alt fortaget 3 arbejdsprøvninger der viser han ikke har kunnet arbejde på fuld tid,under letter arbejde. Det undre ligeledes vort medlem at lægekonsulenten kan lave vurderingen uden at have set ham.I og med der er så stor forskel på lægepapirerne og den faktiske afprøvning. Samt de kommertare vores medlem har haft til ressourceprofilen er ikke indskrevet i denne.Ligesom han heller ikke har underskrevet den efter partshøring. Og så har jeg fået brev fra arbejdskadestyrlsen de vil nu opgøre mit ehversevnetab så jeg venter spændt.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2008, 07:33   #16
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Det er godt, fagforeningen hjælper dig i denne sag.

Håber, det bedste
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2008, 09:39   #17
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
spændt på hvad arbejdsskadestyrelsen kommer frem til, da vores sager jo ligner lidt hinanden, jeg fik tilkendt 35% middlertidigt erhversevnetab fra den marts måned med en vudering igen den 1 Juli.
Jeg var kommet igang på en virksomhed på lageret men dette måtte stoppes i sidste uge da jeg ikke kunne holde til det, nu har jeg så 6 måneder under revalidering til at finde ud af hvad jeg så skal/vil.
Og igen kan jeg nikke genkendene til de ting din kommune siger til hvad min slår på, nemlig mere fys selv om de siger de ikke kan gøre mere og det samme sige speciallæge.

Sku et trist samfund
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2008, 13:57   #18
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Ja er osse meget spændt hvad arbejdsskadestyrlsen kommer fra til,men de går lidt ud fra hvor meget jeg tjente i 2003 med pension+feriepenge ca290000 som ufaglært.Håber du finder noget andet arbejde Falco, de sagde til mig hvis jeg ikke ku passe min revedelingeren så ku jeg bare komme på kontanthjælp sådan,meget flinke hos vejle kommune men har ikke hørt hvad jeg skal revalideres til endnu. meget trist samfund
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2008, 19:27   #19
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
hejsa

Lige pt. venter jeg på at høre fra Hedensted kommune, de er enige om jeg skal på reva center i Tørring( TUC)
Ud fra din løn vil jeg skyde på du ender omkring 30% jeg havde lidt højere løn så mon ikke det rykker 5% .
Men jeg mener ikke de kan smide en fra revalidering til kontanthjælp ikke før de 6 måneder er gået og tro mig jeg skal nok finde på noget inden, at det så måske ikke holder er en anden side men det må tiden jo vise.
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2008, 21:24   #20
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
HEJ har lige hørt fra mjn sagsbehandler.De tager min klage op på næste tirsdag ang afslag på flexjob,hvis afslag igen kan jeg anke den (hvad jeg troede jeg allerede havde gjort) hun sagde at hvis jeg anket den ingen revaderling men revadlingeren er vejen til flexjob sagde hun, så de kunne hvor meget jeg kunne,så jeg skulle tænke mig godt om hvis jeg fik afslag igen og så anket den så ville jeg ryge på kontanthjælp.Men jeg vil sgu godt arbejde tror bare jeg kan mere en 2-3 timer hvad mine 3 arbejdsprøvninger også har vist,men de bliver ved med at slæbe en rundt som en anden cirkusklovn.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension