K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2007, 15:01   #1
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
hjælp på vej....

jeg og min kæreste snakkede med en politiker som stod ved den lokale købmand idag, han ville hvis han kom i folketinget kæmpe for at sager om førtidspension, ikke blev afgjort af kommunen og deres lægekonsulenter, der var brug for et brud, de skal ikke ha lov at trække sagerne unødigt ud.. og bruge kvoter.. staten skulle oprette et nævn der to sig af de sager.. for kommunerne tænker meget i økonomiske baner når de trækker sagerne ud, og det er ikke hensigtmessigt over for de syge bogere, som i mange tilfælde jo ikke får det bedere af det.

ikke noget med bare at pakere de syge bogere, på ydelser i årevis, bare forde de så får Mere refunderet fra staten. eks; ledighedsydelse, bistanshjælp og sygedagpenge...

de skulle til at respektere læglige-papire og borgeren..

så ham stemmer vi på
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2007, 18:16   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Wow...det var dælme en god ide...
Det ville nok se helt anderledes ud hvis man oprettede sådan nogle udvalg....og som ikke først skulle se om kommunen havde råd til at sætte en på førtidspension....
Måske det ville komme til at blive en fair behandling folk så ville få...ud fra hvordan folk har det og IKKE ud fra kommunens økonomiske grundlag har det...

Hvilket parti kom han fra ??
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2007, 19:01   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
og hvad var hans navn ?

Tænk engang hvis man kunne få førtispension, fleks og revalidering ud til uafhængige nævn i stedet for kommunerne , så var man fri for at føle at nogen sad og legede fisk med ens helbred...


det ville jo være en drømmeverden hvor det var folks helbred der afgjorde hvilke hjælp de skulle have , i stedet for at det var hver enkelte kommune , og skulle det så være helt perfekte så skulle et sådan nævn bestå af en ..

arbejdsgiver, en flekser, en førtidspension , en sagsbehandler, en fagforening repræsentant og en læge ( der selvfølgelig skulle være underlagt den læge etiske ed ) og en politikkere .. så kunne det da være at der kunne komme lidt retfærdighed ind
  Besvar med citat
Gammel 12-11-2007, 19:09   #4
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
de er intereseret i at få en masse sager , så de kan få endret lovgivingen med dem i hånden. han hed Carsten Kudsk fra DF, man kan finde hans E-mail på tv2 fyn.

http://www.tv2fyn.dk/video/10280

Sidst redigeret af Kaftbyen; 12-11-2007 kl. 19:20.
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2007, 19:21   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen han lyder da i den grad som om at han er fejlplaceret med hensyn til valg af parti...
DF er jo ikke de svages beskyttere...de går ind for kontanthjælpsloft og 300 timers reglen....
DF mener helt seriøst at man som sygt menneske....også selv du "bare" er kørt ned af en tilfældig spritbillist.....så skal man piskes med økonomien for at selv gå ud og finde et fleksjob...

Så uanset hvad...sålænge man kan gå ind for det....så er det ikke med min stemme....

Måske man skulle skrive til ham at han skulle overveje at stille op for et parti som passer til hans meninger...

Men selve meningen med de uvildige nævn i førtidspension, flekssager.....ja det lyder som en rigtig god ide...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2007, 20:33   #6
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Carsten Kudsk HAR hjulpet flere i Nyborgområdet.
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2007, 22:11   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg kender også til DFer der har hjulpet flere rundt omkring (også i vores nabo kommune ) men fra at der er et enkelt humant menneske imellem og så til at støtte deres overordnet politik der er godt nok langt for mig ....

men jeg er også af den mening at der er gode mennesker i alle partier (nogen gange bilder jeg mig selv ind at chf er god nok på bunden ) men så vågner jeg også op

og i sidste ende så er det jo nok den politiske overordnet politik man må efter, tænk sig engang et godt samfund man kunne få hvis de kunne samarbejde alle sammen ...

Jeg tror at samtlige partier har noget man kan støtte op om (også DF )
  Besvar med citat
Gammel 13-11-2007, 02:55   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lena Se meddelelser
Carsten Kudsk HAR hjulpet flere i Nyborgområdet.
Jeg forstår ikke helt hvad det er du vil sige med det...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2007, 09:29   #9
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
hey web

Vil bare sige at han har hjulpet flere - og været i Fyens Stiftstidende med det.

Det er ikke et udtryk for mit ståsted politisk, men bare lige en bekræftelse af, at det ikke er tomme løfter han kommer med!

Jeg kontaktede ham på et tidspunkt, og han bliver kontaktet af MANGE! Han kunne ikke hjælpe mig, i og med vi ikke er i samme kommune.

mvh

lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2007, 09:32   #10
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Brev fra Carsten Kudsk omkring hvor vidt han accepterer sociallægers arbejdsmetoder!

Kære Lena

Jeg kan kun give dig et svar og der er et stort nej.

Jeg har selv arbejdet med en del sager, hvor jeg har mødt mennesker der er syge men er

I systemet betragtet som raske, efter at have hørt dygtige speciel læger og overlæger sige at de ikke

Fatter den behandling der sker, når de betragter en person som syg, men kommunen mener at personen er rask,

Jeg har derfor taget kampen og har fået ændret nogle afgørelser, jeg mener at lovgivningen er god men der mangler

En konsekvens over for de sagsbehandler eller andre i det kommunale/offentlige system der lyver, jeg kan kun sige en ting blive

Ved med at kæmpe brug medier rigtig meget, men desværre er du ikke den 1 jeg har hørt om i Odense, efter jeg var i tv fyn med en sag er jeg

Blevet kontaktet af flere fra Fyn og specielt fra Odense der mangler hjælp, og det eneste jeg kan gøre er at vejlede dem og give gode råd.

så hvis jeg skulle blive valgt , vil jeg kæmpe for de langtidsyge og førtidspensionister på Christianborg, bliver jeg ikke valgt vil jeg stadig kæmpe mine kampe fra

min bopæl, og selv om jeg ikke kan løse alles problem er en vundet sag, og se hvordan en familie der har haft en syg ægtefælle lyse op og føle at

livet er værd at kæmpe for, er den fedeste og skønneste oplevelse man kan opleve.



Med venlig hilsen

Og held og lykke

Carsten Kudsk
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension