K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2013, 10:07   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question Seriøst brug for en som ved noget om dette?

Hej. Min svigerdatter har været sygemeldt pga smadret korsbånd i knæet fra januar i år. Ingen hjælper hende selv om hun råber på hjælp hele tiden i denne tid hvor hun er sygemeldt, langt om længe kommer kommunen på banen med hjælp til at komme ud i arbejde igen, dog kun i mindre timeantal end hun er sygemeldt til.

Ingen opdager noget som helst, før nu hvor hun for 3 gang skal opereres i samme ben, ( fejl operation?), og har sygemeldt sig fuldt og helt pga stress.

Så bliver hun ringet op af en fra jobcenter, som indkalder til samtale og siger dette omkring sygedagpengene.

At hun jo ikke har krav på fuld sygedagpenge? Forklaring: første sygemelding med ben, og til nu har været mindre end fuldtid, hvad hun var på før skaden. Er der nogen af jer som ved noget om dette 100%, gerne link og viden om dette kan være rigtigt?

Meget meget vigtigt at jeg får noget af vide, f.eks paragraffer, princip afg. osv, da jeg har lovet at følge med på kommunen som bisidder, og hun er helt til rotterne over at nu tænke på oveni alt det andet, at hun måske ingen penge har at leve for. Hun har 3 drenge. På forhånd tak. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 12:06   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis hun hele tiden har været sygemeldt, lyder det mærkeligt, selvom hun evt kun har været delvis sygemeldt.

Hun bør tale med sin fagforening, og få rette hjælp der. De kan også overtage evt skrivelser oa, til kommunen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 23:43   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg er IKKE inde i reglerne, men for mig at se hænger det sammen med at hun er deltidssygemeldt med knæet og senere er blevet fuldtidssygemeldt pga stres, og man kan altså ikke dobbelt sygemeldes økonomisk set... ellers var der dælme mange som skulle have flere gange sygedagpenge udbetalt hver måned.

Men andre ord kan hun ikke sygemeldes økonomisk en gang til, det kræver ny optjening af dagpengene fra første sygemelding og det har hun jo nok ikke.

Reglerne for ny sygedagpengeperiode er helt klar, man skal have optjent retten til dagpengene, man kan ikke gå sygemeldt og så være rask i fx 1 måned og så få sygedagpenge igen forfra, for man har ikke kunne nå at optjene retten til dagpenge på den måned.

Men hun vil som popiae også skriver gøre klogt i at kontakte hendes fagforening hvis hun er i en, hvis ikke er der ikke meget andet at gøre end at anke afslaget på fulde sygedagpenge og ellers veeeeente på en afgørelse fra ankenævnet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2013, 07:40   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Altså har hun været sygemeldt mindre end et år,, og derefter raskmeldt sig til mindre end fuld tid, og arbejdet som deltids..

Og er nu sygemeldt igen.

Sygedagpenge udgør jo et gennemsnit af de sidste indtægter man har haft..

Fik hun ikke suppleret op på dagpenge hvis hun arbejdede deltids.. ?
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2013, 09:55   #5
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hun har været sygemeldt pga korsbåndsskade på fuld tid, kæmper med at få nogen til at gå ind og hjælpe hende på kommunen altså personale kontoret da hun er social og sundhedsass.

I mens falder hun igen på det dårlige ben og skal opereres igen, starter endelig op igen på skåne selvfølgelig da hun stadig er dårlig både med smerter og fysisk.

Går til alt muligt optræning osv og passer dette, men med smerter som hun ikke kan forstå da det jo skulle blive bedre.
Men efter endnu en undersøgelse viser det sig , at korsbåndet er har forskubbet sig 5 mm, som kræver endnu en operation, og her knækkede hun altså fuldstændigt og sygemeldte sig helt indtil scanning . Jeg har bedt hende om at ringe til fagforening i dag, da vi skal bruge alt den hjælp som vi kan få.

Men jeg mener ikke at hun har gjort en fejl, hvis der er nogen som har lavet fejl må det være kommunen selv. Hun frygter at blive fyret oveni alt dette med ben. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2013, 10:44   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
"§ 53. Til lønmodtagere, der er delvis uarbejdsdygtige på grund af sygdom, udbetales nedsatte sygedagpenge med samme beløb pr. fraværstime som ved fuldt fravær."

https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#A5

https://info.jobnet.dk/mit+jobcenter...er+sygemelding

http://vidensnetvaerket.dk/ordninger...-sygemelding-1

Så i de perioder hun var fuldt sygemeldt, burde hun have fået fuld sygedagpenge.

Og i de perioder hun har arbejdet delvist, bør hun have fået løn for de timer hun har arbejdet og sygedagpenge for de timer hun var sygemeldt i som supplerende sygedagpenge.

Og nu hvor hun er heltidssygemeldt, bør hun have fuld sygedagpengesats igen.

Men hun falder jo så for de 52 uger stadigvæk, medmindre hun kan forlænges.

Men hvis det drejer sig om at kommunen har udbetalt fuld sygedagpengesats, mens hun kun har været deltids sygemeldt med arbejde i nogle timer, så er det rigtigt at det skal betales tilbage.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 23:43   #7
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Tak for svar. og Link. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2013, 19:01   #8
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Er ikke mit stærke område, men vil alligevel sige hun skal kontakte fagforening.

Jeg mener det har noget at gøre med, om hun er deltids- eller fuldtidsforsikret i fagforening.

Man kan godt få fuld sygedagpenge, selvom man f.eks. har 32 timer om ugen, hvis man er fuldtidsforsikret i a-kasse (eller sådan var det i hvert fald dengang jeg var deltidsansat men fuldtidsforsikret) ;-)
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2013, 19:16   #9
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Tak Lena. Vi har kontakt til hendes fagforening. Jeg mener stadigvæk at 32 timer bliver regnet for fuld tid fagforenings mæssigt? En fra fagforening tager med som bisidder til mødet med kommunen. Så må vi se hvad de så finder ud af. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2013, 21:44   #10
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Så lidt da

Har hun betalt for at være fuldtidsforsikret, så bør hun også være det
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen som ved noget om dette? LS1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 257 24-01-2013 01:11
Jeg er blevet taget seriøst i dag Thelma Dit og Dat 21 09-01-2009 20:23
Hvor seriøst bliver Reva/Incita mf taget? Ninja Dit og Dat 28 26-11-2008 23:44
Er der en der ved noget om dette emne missepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 31-10-2007 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension