K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2007, 18:06   #11
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
job til førtids og pensionister

Ja, det er s.. uhyggeligt. Regeringen har iøjetblikket travelt med at samle stemmer, så de kan blive ved magten. Også er de ligeglade med hvem og hvad de tramper på.

Hvis der kommer valg i næste uge, ved jeg ikke hvem jeg skal stemme på. Som jeg ser på det er der kun Dansk folkeparti tilbage........Uhyggeligt ik!

Nej DO, vi må starte et nyt parti op!!! Så kommer der mere presse på os og så er de folkevalgte nød til at lette R.....
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2007, 08:27   #12
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
Hej Anetta - og I andre

Er førtidspensionist og jeg blev ikke stødt over dit indlæg

Du har jo ret i hvad du skriver. Forstår heller ikke at man ikke gør mere for de ledige fleksere. Når, der nu mangler så mange på arbejdsmarkedet

Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2007, 12:37   #13
Nefer
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Indlæg: 35
Styrke: 17
Nefer er ny på vejen
Forslaget er måske uigennemtænkt, men det behøver jo ikke at betyde at menneskene bag har stillet det i ond hensigt. Alle steder siges det, at der mangler arbejdskraft, og så er det da en åbenlys tanke at få, om nogle af pensionisterne ikke vil træde til.
Nefer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2007, 12:53   #14
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
Nefer, du har ret i at det ikke behøver at være med en "ond" bagtanke, men der er bare mange andre, der ikke bliver ansat selvom der er mangel på arbejdskraft.

Det virker "tumpet" at ikke ansætte fleksjobbere, indvandrere, cand. mag.'er, folk over 50 og andre fra "grupper", som stadig slås med relativt stor arbejdsløshed, når erhvervslivet råber op om mangel på arbejdskraft. Tror heller ikke dette forslag fører til så meget, det er nok begrænset, hvor mange pensionister, der er brug for rundt omkring, især hvis de ikke vil arbejde fuld tid. Men, der er da en pointe i at det er billigere at ansætte en pensionist/efterlønner i 10-15 timer om ugen, end det er at ansætte en flekser, så kan godt forstå at man, som flekser bliver nervøs og/eller føler sig kørt ud på et sidespor.

Og så irriterer det mig, at bl.a. DF udtaler at de vil sørge for at førtidspensionister gerne må arbejde lidt ved siden af pensionen. Det må vi jo allerede, så det er der ikke noget nyt i. Men, som der vist også var en herinde der var inde på, så har de fleste, der er visiteret til førtidspension efter 2003 jo ikke nogen nævneværdig restarbejdsevne. Det virker mest som om valgkampen er gået i gang, og partierne nu skal lefle for vælgerne ved at lege "gavebod" (i hvert fald på papiret).

Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2007, 12:57   #15
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
P.S. Problemet på arbejdsmarkedet p.t. er nok at dem, der mangler er inden for nogle bestemte erhverv, hovedsageligt indenfor industrien og servicefagene. Men, journalister, politikere, DA og DI får det til at lyde som om det er et kæmpestort problem indenfor alle erhverv. Hvis det var sådan et kæmpe problem, hvorfor er der så stadig veluddannede, yngre mennesker med erhvervserfaring o.s.v., som søger det ene job efter det andet (også uden for deres fag, og også deltid), som ikke får job?

Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2007, 13:46   #16
Nefer
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Indlæg: 35
Styrke: 17
Nefer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fiemie Se meddelelser
Nefer, du har ret i at det ikke behøver at være med en "ond" bagtanke, men der er bare mange andre, der ikke bliver ansat selvom der er mangel på arbejdskraft.

Det virker "tumpet" at ikke ansætte fleksjobbere, indvandrere, cand. mag.'er, folk over 50 og andre fra "grupper", som stadig slås med relativt stor arbejdsløshed, når erhvervslivet råber op om mangel på arbejdskraft. Tror heller ikke dette forslag fører til så meget, det er nok begrænset, hvor mange pensionister, der er brug for rundt omkring, især hvis de ikke vil arbejde fuld tid. Men, der er da en pointe i at det er billigere at ansætte en pensionist/efterlønner i 10-15 timer om ugen, end det er at ansætte en flekser, så kan godt forstå at man, som flekser bliver nervøs og/eller føler sig kørt ud på et sidespor.

Og så irriterer det mig, at bl.a. DF udtaler at de vil sørge for at førtidspensionister gerne må arbejde lidt ved siden af pensionen. Det må vi jo allerede, så det er der ikke noget nyt i. Men, som der vist også var en herinde der var inde på, så har de fleste, der er visiteret til førtidspension efter 2003 jo ikke nogen nævneværdig restarbejdsevne. Det virker mest som om valgkampen er gået i gang, og partierne nu skal lefle for vælgerne ved at lege "gavebod" (i hvert fald på papiret).

Fiemie
Det kan vi godt blive eníge om.
Nefer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2007, 19:03   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Også kom det første svar


Jeres mail er sendt til Arbejdsmarkedsstyrelsen til besvarelse.

Med venlig hilsen

Else-Marie Henriksen
Chefkonsulent

+45 7220 5030

E-mail: [email protected]


Beskæftigelsesministeriet
Ved Stranden 8 - 1061 København K
Tlf.: +45 7220 5000
Fax: +45 3314 3108
Sikker e-mail: [email protected]
Hjemmeside: www.bm.dk


The Ministry of Employment
Ved Stranden 8 - 1061 Copenhagen K
Tlf.: +45 7220 5000
Fax: +45 3314 3108
Safe e-mail: [email protected]
Website: www.bm.dk


Også venter vi (det er vi snart rigtig gode til )
  Besvar med citat
Gammel 18-09-2007, 19:25   #18
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
så må vi vente og se hvad de tænker ...jeg er så træt...derfor skriver jeg kort..
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2007, 23:47   #19
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Det er sent og jeg magter ikke lige at læse alle svarene, men har fulgt medierne.
I dag står der i Nordjyske Stiftstidende at en gruppe på AAlborg Universitet har fået en pæn pose penge til at forske i at få førtidspensionister tilbage på arbejdsmarkedet ud fra devisen at små hjælpemidler kan gøre stor gavn. Der var bl.a. tale om "tale til tegn" computere og computere der af lammede kunne styres med tungen. Tænk om vi havde fået mulighed for så avanceret hjælp mens vi endnu havde overskud til andet end lige at holde os oprejst efter morgenmad og toilette?

Jeg håber de må skabe tiltag for fremtiden og at det ikke må munde ud i at udviklingen i forvejen går så stærkt, at sådanne hjælpemidler også overhaler indenom og bliver til de flotte forbrugsgoder, som vi ikke har råd til, men som hjælpemiddelvisisatorerne stempler som almene forbrugsgoder, som vi selv skal betale / 50% egenbetaling.

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 19:07   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Her er så et svar fra Thomas Adelskov som vi åbenbart kunne delagtigøres i, hvad der skal ske med alle de ledige flekser hvis de laver en ny lov om førtidspension og det at arbejde og hvad for overvejelser de har gjort sig om det, ja det skal vi åbenbart ikke regne med at finde ud af fra den front...

samtidig undre jeg mig lidt , for i forvejen må ftp jo godt arbejde for et vist beløb om året (mener det er 50.000 )


Hej Heidi.
Tak for din mail. Du har helt ret i din pointe og jeg mener - som du - at al den råben på arbejdskraft lyder hul når der står 12.500 på ledighedsydelse.

Med venlig hilsen

Thomas Adelskov



Medlem af Folketinget (S)
Christiansborg
DK-1240 København K.
Tlf. +45 33 37 55 00
Dir. +45 33 37 40 31
www.adelskov.dk
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Markant flere bliver langtidsledige Webmaster K10 Nyheder 0 22-01-2010 04:22
Mere end 30 % af de visiterede til fleksjob er ledige Stella Manglen på Fleksjob 2 08-03-2008 16:30
Langtidsledige får sjældent job Stella Politik og Samfund 12 19-12-2007 20:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension