K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-09-2007, 14:37   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question Hvad skal der ske med langtidsledige fleksjob visiterede ?

Politikere vil lette pensionisters adgang til arbejde

http://www.fyens.dk/article/854093

Fyen stifttidende 16 SEP 07

Førtids- og folkepensionister skal have bedre mulighed for at arbejde ved siden af deres pension. Det mener S, V og DF.

Af Ritzau

Flere hundred tusinde folkepensionister og førtidspensionister er måske parate til tage et nap med på arbejdsmarkedet i op til 15 timer om ugen, hvis indtægten ikke blev modregnet i pensionen. Nu får de sandsynligvis muligheden. Dansk Folkeparti, Venstre og Socialdemokraterne ser således positive på ideen, der kan være med til at hjælpe manglen på hænder på arbejdsmarkedet.

- Vi er instillet på, at både førtidspensionister og pensionister kan arbejde ved siden af pensionen, uden at det bliver modregnet. Men selvfølgelig skal der være en øvre grænse, siger Socialdemokraternes arbejdsmarkedsordfører, Thomas Adelskov.

Vi må skrive til T Adelskov S DF og V samlet herinde fra og gøre ham opmærksom på det her ...Hejdien...du er bedst til at skrive fra os alle sammen...vil du og har du tid ?

Nu kunne jeg godt snart tænke mig at vide hvad der sker med den reform...vi hører intet ?


SÅ ER DET SLUT MED FLEKSORDNINGEN...det kan vi ikke konkurrere med !!!!
Hvad siger I andre fleksjobbere til det ?


( jeg vil lige sige at dette er ikke et angreb på FTP eller folkepensionister...men det bliver da simpelt hen umuligt at få et fleksjob på 12 timer om ugen eller i det hele taget...

Hvad skal der dog blive af os fleksjobbere der ikke har et fleksjob og er på ledighedsydelse ?

Sidst redigeret af Stella; 16-09-2007 kl. 15:02.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2007, 16:45   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question

Mon politikerne pønser på at give alle ledige fleksere pension og så give ret til at arbejde ( 15 timer om ugen) uden modregning, med grænse på hvor meget man må tjene om året ????

Derefter afskaffer de fleksjobordningen ? eller sætter en grænse der på 25 timer om ugen for fleksjob ?

De der har et fleksjob nu fortsætter med det.

Bare noget jeg tænkte I dag !
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2007, 17:01   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Vi må skrive til T Adelskov S DF og V samlet herinde fra og gøre ham opmærksom på det her ...Hejdien...du er bedst til at skrive fra os alle sammen...vil du og har du tid ?
Tak for tilliden Stella jeg skal gerne give det et forsøg , og se om jeg kan få noget skrevet ned som vi kan bruge , meget af det er vel sagt i mailen til DA hvis man tænker over det

men jeg giver det et forsøg




Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Mon politikerne pønser på at give alle ledige fleksere pension og så give ret til at arbejde ( 15 timer om ugen) uden modregning, med grænse på hvor meget man må tjene om året ????

Derefter afskaffer de fleksjobordningen ? eller sætter en grænse der på 25 timer om ugen for fleksjob ?

De der har et fleksjob nu fortsætter med det.

Bare noget jeg tænkte I dag !
Den tanke har jeg også haft , men desværre tror jeg ikke at vi der er visiteret til fleks slippe så heldigt , jeg tvivler på at feks jeg ville kunne tilkendes en pension , mit handicap er alt for difust og desuden er det betinget af hvordan jeg har det med mine ydere omgivelser (miljø,stress osv) så nogen job kan jeg måske klare i 20 timer andre job kun 10 timer... (desværre er det aldrig lykkedes for hverken jobkonsulent eller mig selv at finde ud af hvad der er hvad og hvad jeg kan )

Og jeg tror der er mange der har det som jeg, så jeg tvivler på at vi ville kunne komme på en pension, ellers er jeg da ved at være så træt af det at jeg gerne tog imod en pension og arbejdet det antal timer jeg kunne (tror desuden også at jeg ville have nemmere ved at få job hvis arbejdsgiverne bare skulle lønne for den tid jeg var der )


men jeg tror ikke at du er den eneste den tanke har strejfet Stella ... men det er for nemt og for smertefrit for os til at jeg kan se det skulle kunne fungere på den måde
  Besvar med citat
Gammel 16-09-2007, 17:44   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Man kunne foreslå ideen til Thomas Adelskov ?

Hvad vil man stille op med alle de fleksere på ledighedsydelse der står dårligere med 12 timer om ugen med skånehensyn ? i fremtiden hvis der er muligheder der er meget bedre med andre grupper ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2007, 21:29   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Så har jeg prøvet at sætte et brev sammen fra os alle sammen, det er ikke sendt endnu , det venter jeg lige med til i morgen så dem der er hurtigste lige kan nå at få nogle rettelser med i det


Herfølge den 16-9-07

Politikere vil lette pensionisters adgang til arbejde
Førtids- og folkepensionister skal have bedre mulighed for at arbejde ved siden af deres pension. Det mener S, V og DF.
Af Ritzau

Flere hundred tusinde folkepensionister og førtidspensionister er måske parate til tage et nap med på arbejdsmarkedet i op til 15 timer om ugen, hvis indtægten ikke blev modregnet i pensionen. Nu får de sandsynligvis muligheden. Dansk Folkeparti, Venstre og Socialdemokraterne ser således positive på ideen, der kan være med til at hjælpe manglen på hænder på arbejdsmarkedet.

- Vi er instillet på, at både førtidspensionister og pensionister kan arbejde ved siden af pensionen, uden at det bliver modregnet. Men selvfølgelig skal der være en øvre grænse, siger Socialdemokraternes arbejdsmarkedsordfører, Thomas Adelskov.

Dette kunne læses d.d i Fyens Stiftstidende .


Kære bla bla bla

Det lyder rigtigt godt for de førtidspensionister der gerne vil ud og arbejde og ideen er da også god, men samtidig står vi et stor del mennesker tilbage og tænker Hallo glemte i ikke noget da i startede det her?

Hvordan mener i at flekser skal kunne konkurrer med om den type job, kommer feks jeg med mine skåne hensyn og nedsatte arbejdstid og kan arbejde 15 timer om ugen, arbejdsgiveren får refunderet ¾ del af min løn fra kommunen men til gengæld så er jeg på overenskomst mæssig løn og har de samme rettigheder som alle andre på arbejdsmarkedet (betalt sygdom, for funktionæren, helligdage osv ) dertil skal arbejdsgiveren lægge penge ud til min løn indtil kommunen refundere mange gange med besvær og ventetid og bøvl med det …

Jeg kan have progressive perioder i min sygdom hvor mit fravær måske vil være lidt stort pga den sygdom jeg er visiteret til fleks for.

Det var så min situation og arbejdsgiverens besvær med mig og min fleks…
MEN så kan arbejdsgiveren jo ringe efter en pensionist af den ene eller den anden slags når han har en spidsbelastet situation, han mister ikke noget når der ikke rigtig er noget i firmaet at lave for man aftaler selvfølgelig at pensionisten bruges når der er noget arbejde at hjælpe med, når han ikke kan arbejde pga sin sygdom , ja så behøver han heller ikke at få løn…

Sådan læser jeg og mange andre med mig (brugerne på www.k10.dk) jeres forslag , sjovt nok har vi kunne se det i kortene et stykke tid og derfor medsender jeg et brev til ser som vi har sendt til DA ..

I vores øjne stiller i de mange tusinder af flekser der er uden arbejde i en enormt dårlig situation, vi ved at det jo kun er ting man diskutere og man overvejer, men nu er vi lidt trætte af at blive rendt over enden, da der skulle laves om på betingelserne for fleks blev det fleksene der betalte prisen, meningen var at motivere kommunerne med økonomiske tæsk hvis ikke de fik flekserne ud , det kan de bare ikke , og hvad er resultatet ??

Resultatet blev som vi også har råbt op om flere gange og prøvet at få jer til at reagere på, at landet over ser vi nu flekser der bliver sendt i ”revurdering” 3 måneder hvert år, næsten altid på en arbejdsplads uden mulighed for ansættelse (hvilket flekseren får at vide i forvejen ) efter et stykke tid så stopper regeringen for refusion til ledighedsydelsen og hvor skal kommunen så finde de penge, jo igen ude hos flekserne som man nu læsser over på kontanthjælp med mange økonomiske tragedier til følge.

Vi har en teori om at de flekser der for en stor dels vedkommen nu er i job, er dem vi må kalde de stærke flekser eller som man kan udtrykke det hvis i gerne vil have os ud i kasser, så er det match 1.2 og 3 blandt flekser og nu står vi så over 15.000 match 4 og 5 flekser tilbage og kan ikke få foden inden for på arbejdsmarkedet …

Vi har ikke noget netværk til vores gamle arbejdspladser da netop disse job mange gange er medvirkede faktore til at vi i første omgang er blevet syge, hvad forestiller i jer at vi skal gøre , vi er jo dem der før 2003 for en stor dels vedkommen ville være den mellemste førtidspension, nu er vi bare en gruppe mennesker der ikke kan komme ind på arbejdsmarkedet og tillige skal vi føle os som dårligere mennesker fordi vi ikke under vores pensionister den glæde der er at arbejde og tillige forsøde deres tilværelse med den smule ekstra de kan tjene ..

Det uhyggelige ved det er at vi faktisk om nogen under denne gruppe det, men samtidig vil vi da meget gerne se hvor vores lys er henne ?
Hvordan skal vi kunne få vores indtægt op , vores indtægt som maks kan være 91 % af højst dagpenge (lige lidt over 13.000 ) for de flestes vedkommen , men desværre også alle dem der har en kontanthjælp og måske ingen indtægt har overhovedet , eller som har en kontanthjælp med loft ?

Hvad forestiller i jer med dem? Vi kan for vores del svare at det er mere end svært at få arbejde (og vi tror ikke længer på at der er mangel på arbejdskraft ) den mangel på arbejdskraft der er , er den arbejdskraft som arbejdsgiverne kan slippe billigst af sted med…

Vi ønsker at i giver os svar på jeres overvejelser ang. de ledige flekser , for vi har en tiltro om at i som folkevalgte trods alt har gjort jer nogle overvejelser.
Og så en lille bøn , lad nu vær med at hoppe med på alle limpinde som DA og DI stikker ud, vi er en stor arbejdsstyrke herude, men de vil ikke have besvær med os, vi har trods alt en masse rettigheder og de kan ikke bare fyre os hvis vi går ind i en længere arbejdsløshedsperiode.

Og så et sidste spørgsmål.

Vi formoder at det er de gamle førtidspensionister i snakker om når de skal kunne arbejde op til 15 timer om ugen uden at blive trukket i deres pension ikk ?

For i dag er det jo sådan at man IKKE kan få førtidspension hvis man har den mindste arbejdsevne tilbage og det er det der gør at man kan visiteres til fleks og kun kunne arbejde i 10 timer (som så er en underskuds forretning for arbejdsgiver ) og dermed ender man i et discount pensions system for der er ikke job til folk med så lille en rest evne på det rummelige arbejdsmarked og i sidste instans kan man så være så uheldig at bo i en af de kommuner der mener at har du en lille bitte rest evne tilbage ja så kan det hedde for syg til fleks og for rask til førtidspension , og så er der kontanthjælp tilbage med alle de pisk det medføre …

Vi ser frem til at høre jeres overvejelser omkring disse ting.
  Besvar med citat
Gammel 17-09-2007, 09:07   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Smile

det er rigtigt godt Hejdien...send det til S SF og R og Ø og selvfølgelig til VKO og
....måske Karen Jespersen... Thomas Adelskov... Claus Hjort F , der står I nyhederne i dag at der er flertal for den nye ide .
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2007, 12:08   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
så er mailen sendt jeg lavede en lille bitte smule om i nogle af tingene (ordlyde der stod lidt skævt syntes jeg ) derudover vedhæftede jeg vores mail til DA Karen Jespersen var ikke lige til at finde (hendes mail adresse) men jeg har sendt til hende via en kontakt formular på hendes hjemmeside , og jeg har lige vedhæftet lidt tekst den kommer her



Citat:
Kære Karen Jespersen

Da det ikke lykkedes for os at finde din mail adresse sender vi dig herigennem en mail som er sendt til samtlige arbejdsmarkedsordføre samt Claus Hjort Fredriksen.

Denne mail er sendt til dig ud fra dit virke som social og ligestillings minister , da vi mener at vi har et helt hold af fleks visiteret mennesker som ikke kan få foden ind på arbejdsmarkedet og dermed lever mange år på et meget lille budget, nogle endda uden penge overhovdet eller ramt af kontanthjælpsloftet (det er dem der ikke nåede at få behandlet deres sag inden sygedagpenge udløb, eller som har været syg mange år på kontanthjælp)

Vi håber du tager dig tid til at læse vores mail både som ligestillingsminister (handicappet og syge der stilles ringere ) og som socialordføre (syge og handicappet der lever et meget økonomisk svært liv )

Vi beklager mailens længde men er sikker på at du vil have udbytte af at læse den.
og resten af det skrevne er så det samme som er sendt til alle de andre alle arbejdsmarkedsordføre og Karen Jespersen og Claus Hjort Fredriksen...
  Besvar med citat
Gammel 17-09-2007, 13:53   #8
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
job til førtids og pensionister

jeg er snart træt af,at høre i medierne, at det altid er pensionister og førtidspensionister,som får goder,nu er det oppe at vende, at de skulle kune jobbe måske 15 timer pr. uge uden at blive trukket i deres pension.ellers ville de jo ikke jobbe,vel !!!!

hvad med alle os, som hænger på den gren som er knækket eller næsten er ved at gøre det,jeg er desværre en af dem som må leve af forrevalidering ( bistand ) til jeg engang, men i hvilket år, måske får et flexjob,eller jobbe graits,billigere for samfundet...og som ikke kan få hjælp til noget som helts oveni,revalideringsydelsen,har opgivet at søge mere...en som raser over systemet...men det er jeg nok ikke ene om.

jeg får nok en på hatten af andre,over indlægget...
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2007, 15:49   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
anetta hvorfor skulle du dog få en over nakken for det ?

Jeg tror såmænd at selv mange førtidspensionister kan give dig ret i det du skriver, jeg under ftp det bedste men jeg ved også at var loven ikke lavet om i 2003 så ville mange af os i dag være på den mellemeste ftp og så ville vi kunne være blandt de heldige der kunne arbejde lidt ved siden af og ikke rende alle på døren i håb om at vi en dag fandt et job som vi kunne mangte

(for job centrene duer ikke til noget som helst ) jeg betragter meget af det du skriver som frustration og den skal guderne jo vide at vi alle bliver ramt af engang i mellem vi er jo ikke overmennesker vel


jeg fik lige det her spørgmål med mail i dag (det kommer blandt vores andre §20 spørgsmål når der kommer svar på det ) men du kan da lige få det her og kigge på


Citat:
§ 20-spørgsmål

S 6206: Spm i fuld tekst: Hvor mange mennesker er i dag i den situation, at de er visiteret til et fleksjob, men står uden fleksjob og modtager kontanthjælp, og hvor mange af dem er i dag ramt af kontanthjælpsloftet? Af Ole Sohn (SF) Til Beskæftigelsesministeren (Claus Hjort Frederiksen).. Til skr besv
Det spørgsmål havde Ole Sohn allerede oppe i 2003 da bla jeg blev ramt af kontanthjælpsloftet den gang vidste CHF det ikke nøjagtigt og han er åbenbart ikke blevet klogere siden ....

jeg har også været på kontanthjælp i 4 år med loft inden det lykkedes mig at finde et fleksjob så tro mig jeg forstår din frustration ....
  Besvar med citat
Gammel 17-09-2007, 16:22   #10
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hejdien - rigtig god mail! Du er en knag
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Markant flere bliver langtidsledige Webmaster K10 Nyheder 0 22-01-2010 04:22
Mere end 30 % af de visiterede til fleksjob er ledige Stella Manglen på Fleksjob 2 08-03-2008 16:30
Langtidsledige får sjældent job Stella Politik og Samfund 12 19-12-2007 20:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension