K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2012, 14:09   #1
Blomme66
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2012
Lokation: Vejle
Indlæg: 11
Styrke: 12
Blomme66 er ny på vejen
Har brug for råd...eller for at lette mit hjerte

Min historie indenfor "systemet" er lang. Jeg kom til skade på mit arbejde i juni 2007. Og har fået ødelagt min venstre skulder, og dermed det meste af armens funktionsevne. Og jeg er venstrehåndet Skaden er anerkendt som en arbejdsskade. Dog kan jeg ikke få udbetalt erstatning før der foreligger en endelig afgørelse fra kommunens side omkring min arbejdsevne.
I august sidste år blev jeg opereret, man fjernede 1 cm af mit kraveben, primært for at skabe mere plads og dermed lindre smerterne. Der er nerveskader i skulder og arm.

Jeg blev tilkendt revalidering i 2009. Men måtte stoppe på udd. da armen slet ikke kunne være med. Så har jeg været i 13 mdr praktik og er nu igang med anden 13 ugers praktik. Jeg kan ikke komme op på det timetal der kræves til flexjob, på en god dag kan jeg arbejde ca 1,5 time.

Idag afsluttede sygehusets fysioterapeut mit forløb. "jeg kan ikke hjælpe dig, eller ændre på din arm/skulders funktionsevne" der er ikke flere muligheder. Og så blev jeg henvist til smerteklinik.

Den 31/7 udløber min reva. Jeg er gift så jeg kan ikke få bistandshjælp. Og jeg kan ikke få sygedagpenge da jeg ikke er sygemeldt. Ej heller kan jeg få understøttelse, da fagforeningen, der kører min arb. skadesag, jo godt ved jeg ikke står til rådighed på arbejdsmarkedet.

Så pr 31/7 står jeg med 0 kr i mdr. Både min fys og min egen læge taler FP. Men kommunen taler jo et helt andet sprog. Fx har både min fys og egen læge sagt at nuværende praktik skal afbrydes, da det kan gøre yderligere permanent skade på armens funktion. Men sagsbehandleren siger jeg skal fortsætte.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op med hele min situation. Jeg føler mig temmelig sikker på at det næste der sker er at jeg havner mellem "for syg til fleks for rask til pension" stolene. Jeg kan slet ikke forstå det er lovligt, da der i DK's systemer ikke findes noget midt imellem. Man må da være enten eller.

Findes der nogen derude der har et godt råd til hvordan jeg griber det her an så jeg kommer igennem det på bedst mulig vis?
Blomme66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 14:16   #2
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Du må få læge og fys til at skrive at arb. prøvning forværrer din tilstand.
Hvilke lægepapirer er der i din sag hos kommunen?
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 14:21   #3
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Hej.

Kan ikke lige hjælpe dig, der kommer nok en anden,

kan sagtens følge dig, sagsbehandleren vil have en masse

papirer og udtalelser fra læger og speciallæger, men de vil

ikke høre på hvad de skriver, det ser vi den ene gang efter den

anden, her på siden,

du må bare tænke på dig selv, og sige, JEG KAN IKKE til din

sagsbehandler, længere er den ikke.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 14:25   #4
Blomme66
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2012
Lokation: Vejle
Indlæg: 11
Styrke: 12
Blomme66 er ny på vejen
Der foreligger utallige lægepapirer i min sag. Og de er 100% up to date, det har jeg gennem hele forløbet sørget for. Der er udtalelser fra 2 speciallæger i ortopædkirugi. Udtalelser fra den speciallæge der operedede mig. Udtalelser fra sygehusets fysioterapeut og udtalelser fra egen læge. Både fysioterapeut og egen læge har skrevet i min journal at jeg ikke kan honorere de krav der er i nuværende arb. prøvning og at det kan forværre min tilstand. Så lægeligt tror jeg faktisk ikke de mangler noget? Der står også skrevet at behandlingsmuligheder er udtømte, 3 gange endda, fra fysioterapeuten, fra Op læge og fra egen læge. Men det er jo ligesom at banke i en gummivæg :S
Blomme66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 15:26   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvis du er i praktik (og ikke arbejdsprøvning) Så er din læge i sin gode ret til at sygemelde dig uanset hvad din SB´er lukker ud.

Det er din LÆGE der holder styr på dit helbred og IKKE sin SB´er, din SB´er har som sådan overhovedet ingen ret til at blande sig i hvad din læge mener du kan holde til eller ej, og har af at rette ind til højere.

Dvs du går roligt til din læge i morgen og spørger om denne holder fast i at du skal sygemeldes fra praktikken, er svaret ja SKRIVER du til din SB´er at du pr dags dato, med øjeblikkelig virkning er blevet sygemeldt af din læge, og derfor ikke møder op i praktikken.

Og så kan SB ellers hoppe og danse alt det SB gider, bliver der problemer spørger du bare pænt din SB´er efter om denne er læge og om denne tager erstatningsansvaret for forværring på sig, i så fald er du villig til at lave en kontrakt med SB om dette, er SB stadig på tværs, ja så må du jo (først true og så gøre alvor af det... ALDRIG komme med tomme trusler) klage til chefen over at SB nægter at godtage en sygemelding fra din læge, så skal du se en der trækker følehornene MEGET hurtigt til sig.

Er du i arbejdsprøvning er en sygemelding i sig selv ikke nok (det kan dog være en start) der skal en skrivelse til fra din læge (som SB har pligt til at indhente) hvad der skal stå der i ved din læge, og denne skal nok skrive det hvis lægen mener der er fare for forværring.

At du ikke her ret til andet end KHJ (ægtrfældeforsørgelse) efter endt revalidering er desværre korrekt, på det punkt kan du ikke gøre en fløjtende fis, andet end at I ser af at få indrettet jeres liv efter overlevelse på en indkomst.
jeg ved udemærket hvor svært det er, vi sider 5 næser og skal leve af pt ca 4000 pr måned, det er til tøj mad gaver shampoo (frisør som vi nu slet ikke går til for det er sparet væk) osv osv, og det er altså efter div forsikringer, indbetaling til pension osv osv, er fjernet fra udgiftsposten, her er bare IKKE flere penge at hente nogle steder, det er ikke sjovt men det lader da give sig (med STOR hjælp fra mine forældre som det sidste 1½ år har foræret os det meste af det kød vi spiser)

Men at du ingen ydelse har ret til, giver edder rønme ikke din SB´er beføjelse som læge, det skal og må du bare overhovedet ikke finde dig i, men det er altså vigtigt at du har beviserne i orden, så hold det pr skrift Sygemælder din læge dig, så er du s q sygemeldt uanset hvad SB syntes om det, længere er den prut altså bare ikke.

Jeg ved ikke om det skinder i gennem men jeg bliver SÅ! rasende når SB´erene sider og leger læger, især mod svage borgere som ikke tør sige fra, forbandede møg mås ¤#%#"!¤% for du er bestemt ikke den eneste der har opplevet sådan en SB´er, og mit bedste råd er at slå HÅRDT ned på det, for det er IKKE! okay.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 15:36   #6
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Hvis din læge og fys mener at du tager permanent skade af at fortsætte i din arbejdsprøvning - så stopper du altså nu ! Er det ikke nok med den skade som den er?
Din SB'er må ikke tvinge dig til at fortsætte når lægerne siger sådan.
Hvis din SB'er er helt tosset så prøv at spørge hvem du skal søge erstatning hos efterfølgende, da din arbejdsevne jo så bliver yderligere nedsat!
Og gør det skriftligt!

Og så synes jeg samtidig du skal bede om en forklaring på hvad der skal ske fremover. Hvad SB har tænkt sig at du skal?
Og samtidig fortælle hvad du gerne vil - om du tænker fleks eller pension?

afhængig af det svar du får, har du mulighed for selv at søge pension på §17 på det foreliggende, det vil give dig yderligere 3 md med sygedagpenge OG give en afgørelse.
Men det er et skridt jeg synes du skal vente med at tage til du dels har fået svar tilbage fra din SB'er og dels er tættere på ophør af sygedagpenge. Feks den 15/7....

Det er super fint du har alle dine lægepapirer selv, det er guld værd i dialogen med kommunen at man kan henvise til dem og evt sende kopi med.

spørg videre henad vejen her i din tråd
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 15:39   #7
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
ha ha ha ha LUM og jeg skrev samtidig - LUM jeg elsker din tone - og at du bliver så gal, det er så forfriskende, at nogen tager bladet fra munden på den måde. Tak
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 16:08   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja det gjorde du Maja og du skriver næsten det samme.

Meget kan jeg gå med til, men der bliver jeg altså rødglødende *gg*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 16:42   #9
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Er der ikke noget om at man ikke smides på kontanthjælp, så længe der kører en arbejdsskadesag, det mener jeg at have hørt.

Tumnus
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 16:56   #10
Blomme66
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2012
Lokation: Vejle
Indlæg: 11
Styrke: 12
Blomme66 er ny på vejen
Smile

Tak for jeres svar. Jeg har sygemeldt mig imorgen. Og så har jeg fået et møde i stand fredag??? miraklernes tid er trods alt ikke forbi Med sagsbehandleren. Der vil jeg følge rådet om at spørge ind til hvad han forestiller sig skal ske. LUM det er en prkatik jeg er ude i. Og jeg tror måske, hvis jeg skal være ærlig, at jeg har holdt igen med at være "bitchy" i håb om at hvis jeg nu fik overstået denne her praktik, så var det ligesom på plads, frem for hvis den bliver afbrudt så er det ligesom at starte forfra. Men jeg er jo også nødt til at lytte til min krop, der i DEN grad siger fra. Jeg har ALDRIG nogensinde været så smerteplaget som jeg er lige pt. MHT smerteklinikken har jeg lidt blandede følelser. Mine læger skriver jo at alle behandlings muligheder er udtømte ift min skade. Og egentlig er det vel logik for perlehøns. Ødelagte nerver kan ikke repareres. Men jeg har fundet en artikel på nettet hvor man præcist nægter en ung pige ( nu er jeg jo så ikke så ung igen 46år) FP fordi kommunen påstår at smerteklinik er en behandlingsmulighed. Det kan jeg slet ikke få øje på, de lærer dig at leve med smerterne, men de kan da ikke øge din arbejdsevne? eller?? Jeg bliver så forvirret, så det er skønt at have fundet K10, og bare at kunne få luftet ud og finde ligesindede, der måske endda oveni købet kan hjælpe med egne erfraringer. Tusind tak!
Blomme66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg har HURTIG brug for råd eller hjælp! ladytass Alt det andet 22 13-07-2012 06:21
Ikoner under eget navn: person, hjerte og udråbstegn gunvor Hjælp til Forum Brug 2 18-01-2011 12:32
Løgnens lette løsning Ragdoll Politik og Samfund 2 26-04-2010 08:32
Brug for en håndsrækning eller et godt råd.. Camille Dit og Dat 33 04-04-2008 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension