K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2011, 08:39   #1
jaca
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
jaca er ny på vejen
Thumbs down Rød regering vil tvinge flexjobbere i A-kasse...

Jeg synes alle flexjobbere skal være klar over at Socialdemokratiet har tænkt sig at indføre tvunget medlemssakb af en A-kasse for folk der er visiteret til flexjob.
Og jeg har skriftlig dokumentation for det hvis nogen vil se det.
Personligt mener jeg det er en stor forringelse idet jeg forestiller mig at mange flexjobbere, som jeg selv, har svært ved at få økonomien til at hænge sammen idet de har lavtlønnede jobs uden for deres egentlige branche.
For mig at se er det udelukkende et ønske fra S om at hjælpe vennerne i fagforeningerne, der kæmper med faldende medlemstal - på bekostning af personer der i forvejen har det svært både økonomisk og helbredsmæssigt. Hvor socialt er det ???
jaca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 08:48   #2
lillespir
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 89
Styrke: 17
lillespir er ny på vejen
Hej Jaca
I mine øre lyder det helt åndsvagt, da INGEN fleksjobbere kan få dagpenge fra fagforeningen, så hvorfor skal Fleksjobberen poste penge i A-kassen.

Jeg kunne forstå hvis de ville ha' folk i forbundet, så de kan hjælp sig selv hvis de kom i klemme ved arbejdsgiver eller på arbejdspladsen og de så via forbundet kunne hente juridisk hjælp.

Jeg er enig med dig i, at det ikke er særlig socialt.

Hilsen Rita
lillespir er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 10:16   #3
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hejsa

Jeg vil da gerne se dokumentation på dette.

Man skal huske på at meget er valgflæsk i øjeblikket, og aldrig bliver en realitet.

Som lillespir også skriver, giver det ikke mening at være i A-kasse, når man ikke kan få dagpenge som ledig fleksjobber.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 10:52   #4
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Der må være ment medlemskab af fagforening i henhold til juridisk hjælp, fordi de kan jo ikke tvinge folk medlemskab af en a-kasse, når man som fleksjobber aldrig igen bliver dagpengeberettiget, og vil kunne modtage dagpenge fra en a-kasse.....
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 11:00   #5
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Ledighedsydelsen er på 91% af den højeste dagpengesats, fordi flexjobbere ikke kan få dagpenge ved ledighed og derfor ikke får gavn af A-kassen.

Hvis A-kassen skal tvinges ned over hovedet på flexjobbere, bør ledighedsydelsen også sættes op til de 100% så der er penge til at betale for det.

Kunne det tænke sig at være for at undgå at kommunerne skal betale ledighedsydelsen? Men det bliver nok for dyrt for A-kasserne i længden, med mindre de sætter en periode på 2-3 år på lige som dagpenge, puha det håber jeg ikke..

Jeg håber, det bare er fagforeningen de mener.
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 12:25   #6
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
valdflæsk tja nu har de sagt allerede lang tid før der blev udskrevet valg mener det var i januar februar.hvor de sagde de ville have at alle flexjobber skulle være nedlem af en fagforening

Citat:
For mig at se er det udelukkende et ønske fra S om at hjælpe vennerne i fagforeningerne, der kæmper med faldende medlemstal - på bekostning af personer der i forvejen har det svært både økonomisk og helbredsmæssigt. Hvor socialt er det ???
eller så har 3F sagt nu tvinger vi vores nedlemer til at stemme på jer så skla i sige det sådan.hvad ved vi.ved bare 3F kun kender og vil hvad S vil og stemmer man andeledes ja så ser de sjove ud i andsigtet
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 13:55   #7
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
valdflæsk tja nu har de sagt allerede lang tid før der blev udskrevet valg mener det var i januar februar.hvor de sagde de ville have at alle flexjobber skulle være nedlem af en fagforening
Synes da det er fint at os flexjobbere er i fagforening, giver selv ca 100 kr om mdr, hørte en radio raklame hvor det var 69 kr om mdr i det faglige hus, mener jeg.

Synes jeg er billigt for den ekstra sikkert i ansættelse vilkår og løn. uretmæssig fyring mm.

Men nu er det jo stor forskel på fagforening og a-kasse...

Så TS jeg vi også gerne se dokumentation.
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 15:20   #8
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
jeg syntes skam det er en god ide.men når det er sagt har alle det nok som mig krav krav tvang osv.det vil vi ikke finde os i.
jeg betaler selv gladeligt min fagforning 3f med ylykkeforsikring det giver lge over 400 kr pr med.

ja det er ikke den bedste forsikring men altid bedre at have extra forsikring hvis uheldet skulle være ude.

men det var fagforening helle/S sagde den gang i januar/febuar er enda sikker på det var i tv2 nyhederne.eneste jeg er sikker på er det blev sagt.

men alle partier har et standpunkt intil de tager et nyt desvære
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 00:40   #9
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Talking

Citat:
Oprindeligt indsendt af jaca Se meddelelser
Jeg synes alle flexjobbere skal være klar over at Socialdemokratiet har tænkt sig at indføre tvunget medlemssakb af en A-kasse for folk der er visiteret til flexjob.
Og jeg har skriftlig dokumentation for det hvis nogen vil se det.
Personligt mener jeg det er en stor forringelse idet jeg forestiller mig at mange flexjobbere, som jeg selv, har svært ved at få økonomien til at hænge sammen idet de har lavtlønnede jobs uden for deres egentlige branche.
For mig at se er det udelukkende et ønske fra S om at hjælpe vennerne i fagforeningerne, der kæmper med faldende medlemstal - på bekostning af personer der i forvejen har det svært både økonomisk og helbredsmæssigt. Hvor socialt er det ???
Hej Troll....

Syntes du skal komme med din såkaldte skriftlige dokumentation ??? -måske dine venner i blå blok kan hjælpe med projektet


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 01:24   #10
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
førs vil jeg undskylde jeg havde ikke styr på mD jeg mente det var
Citat:
Personer på fleksjob og ledighedsydelse (ledige fleksjobbere) skal tilmeldes en a-kasse.

Det fremgår af Socialdemokraternes og SF's fælles udspil 'En Fair Løsning'.
og her er så bevises [QUOTE] http://avisen.dk/s-og-sf-vil-tvinge-...se_128473.aspx det står også i deres fariløsning jeg vil takke pia K for hjælpen til at finde beviswt lol beklager kunne ikke ladevære.nu kan jeg huske jeg læste det ved de link der er ude til venstre her på siden der linker til avisen
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Invalide flexjobbere supersus Spørgsmål ang fleksjob 1 31-01-2012 15:55
Nye ansættelses Vilkår for Flexjobbere last47 Spørgsmål ang fleksjob 8 15-12-2011 19:14
Diskriminering af flexjobbere kirsa Fremtiden for fleksjob og førtidspension 14 03-03-2011 19:58
Kan kommunen tvinge en til at være i a-kasse Xeva Alt det andet 6 23-12-2008 00:47
Dårlig hjælp til flexjobbere Stella Manglen på Fleksjob 4 20-11-2008 15:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension