K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2007, 13:50   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Andre aktører 1. januar 2008

Citat:
Folketingsmedlem Per Clausen (EL) har den 20. juli 2007 stillet følgende spørgsmål nr. S 5419, som hermed besvares.


Spørgsmål nr. S 5419:

”Vil ministeren redegøre for, hvilke planer han har for at give andre aktører myndighedsudøvelse i beskæftigelsesindsatsen, samt redegøre for, hvorvidt lediges retssikkerhed og klagemuligheder i givet fald vil blive forbedret eller forringet herved?


Endeligt svar:

Fra 1. januar 2008 kan andre aktører træffe afgørelser og forpligte de ledige til at møde til samtaler og aktiviteter på samme måde som staten og kommunen i jobcentret. I den forbindelse vil der blive fastsat nye regler, hvorefter den ledige kan klage over de afgørelser, som anden aktør træffer.


Fra 1. januar 2008 vil de ledige således blive stillet ens, uanset om det er staten eller kommunen i jobcentret eller anden aktør, der varetager beskæftigelsesindsatsen.


Med venlig hilsen


Claus Hjort Frederiksen

http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2...0807/index.htm
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2007, 19:02   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ok nu er jeg forvirret , jeg har lige hørt fra en at Kommunerne vælger de private aktøre. flekserne skal godt nok have noget at vælge imellem, men det vil sige at kommunerne kan vælge at tilbyde os feks to private aktøre som vi så kan vælge imellem...

Med det kendskab jeg har til kommunerne ja så vælger de jo ikke de bedste men de billigste...

jeg har ikke kunne finde noget om det, er der andre der kender til et link eller noget hos folketinget hvor man kan se det ??
  Besvar med citat
Gammel 08-08-2007, 19:15   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Min erfaring er at de giver to og vælge imellem...men kun hvis man ved man har ret til at vælge...ellers sender de mange på Reva eller "plan og handling" som er elendigt...jeg vil ikke anbefale det til nogen.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kvalitetskontrol af andre aktører zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 16 19-10-2011 12:06
Kontrol med andre aktører zuza Nyt om loven 1 28-04-2010 23:11
Andre aktører zuza Et godt link! 0 14-05-2008 23:35
Hjerteproblemer ignoreret - Ret og Pligt 21. januar 2008 zuza Lægekonsulenternes Rolle 0 21-01-2008 15:27
Fra januar 2008 - pension og fleksjob m.v. zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 30 18-01-2008 02:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension