K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2011, 22:27   #1
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Flex pga. psyken?

Hej alle

Jeg har kigget lidt med på sidelinien og er nu vist klar til at deltage, som jeg nu kan.
Jeg er ikke så meget inde i regler mv. - men jeg står selv midt i en masse "bøvl" - og håber, I måske kan hjælpe tankerne lidt på vej.

Jeg forsøger at ridse lidt op, og I må gerne spørge ind, hvis der er oplysninger, der skulle mangle, for at I kan svare

Jeg er 36 år og har haft psykiske dyk siden mine teenageår Det har hele tiden gået op og ned, nogle "sorte huller" har været værre end andre, men jeg kender mig selv godt efterhånden - og som nu, hvor jeg har det godt (så godt som jeg nu kan have det), så ved jeg også, at jeg lynhurtigt kan stå på kanten til at falde dybt ned igen. Og det VIL jeg bare ikke mere!!

Jeg er uddannet pædagog, og hvordan jeg kom gennem uddannelsen, kan somme tider være mig en gåde. Men det trak også tænder ud hos mig - og dem, jeg var i studiegruppe med og min mand.... Her startede jeg første gang i gruppeterapi. Fik ret godt bugt med en masse angst og følte virkelig, at nu skulle det gå fremad. Gik i gruppen i 3 år.

Well, det skulle måske være kortere...
Jeg har gået på højskole, men fik depression. Afbrød HF pga psyken. Har ikke kunnet magte et arbejde på ordinære vilkår, fordi jeg hele tiden er "fyldt op" for hurtigt

Pt. har jeg været sygemeldt snart 3 år Jeg har været og er også stadig led og ked af, at jeg "bare" ikke kan finde ud af det. Har det som sagt godt nu - men så snart, jeg oplever pres og forventninger, så kollapser det i mig. Så frustrerende - og nej, man kan ikke SE på mig, at jeg er syg. Så det er svært...

Sidst i 2010 var jeg i virksomhedspraktik, men jeg magtede det ikke. Min sagsbehandler så, hvordan jeg led og bare var så ked af det. Jeg stoppede i praktikken.
Her nævnte jeg for første gang selv ordet flex for hende. (Efter at have snakket med andre om det - som også ser det som en mulighed for mig) Men hun var afvisende, at der var jeg da SLET ikke..... og jeg skulle bare op i tid så jeg kunne blive berettiget til dagpenge
- Men det kan jeg ikke...... Jeg kan ikke holde til det! Hvis jeg da bare kunne!! Hvis jeg da bare kunne være som "de andre" - så var der ikke noget, jeg hellere ville.
Men jeg er nødt til at tage mig selv alvorligt på en anden måde nu. Jeg har døjet med dette i omkring 20 år!! Og det er jo fuldstændig vildt at tænke på Jeg har sådan brug for RO - tid at vide, at jeg ikke skal presses ud i noget igen.

Men altså, i går skulle jeg så starte i jobklub - for at søge virksomhedspraktik Her fik jeg så at vide, at jeg nu har fået ny jobkonsulent..... og hende talte jeg så med. Og HUN nævnte så flex!!! Jeg var og er helt mundlam.......... tør næsten ikke tro på, at hun virkelig sagde det! - Som hun sagde, så er der nogen, der får en depression - og efter måneder eller 1-2 år, så er den måske væk - og så lever de videre..... Men jeg har haft dette i ja, omkring 20 år Så derfor tænkte hun, at det nok var den vej, vi skulle kigge på.
Jeg var sgu så RØRT, fordi jeg følte, at nogen SÅ og HØRTE mig!!

Lidt senere kom en anden jobkonsulent hen til os for at høre til mig vedr. virksomhedspraktik. Den første jobkonsulent forklarede ganske kort om mine skånehensyn - og at jeg har haft det sådan i så mange år. Og så nævnte jobkonsulent nr. 2 OGSÅ flex!!!!

Et par tårer trillede ned af min kind... og jeg sagde til dem, at det var fordi, jeg ENDELIG følte mig set......
Inden jeg gik derfra, gav den ene af dem mig et stort kram og sagde "det her skal vi have vendt til noget positivt til dig" (underforstået det med flex).

I dag ved jeg ikke, om jeg tør tro på det...... Men hvor ville det dog lette mig, hvis jeg kan få flex.

Tænker I noget om ovenstående? Tror I det er muligt for mig at få flex?

(undskyld hvis det blev alt for langt og rodet.....)

Mange tanker fra mig!
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 22:47   #2
FacingTrouble
Elsker at være her på K10
 
FacingTroubles avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Sjælland
Indlæg: 68
Styrke: 14
FacingTrouble er ny på vejen
Hej Mama

wow - hvor dejligt for dig.
Dit indlæg ramte mig lige ind i hjertet - Jeg kan levende forestille mig den lettelse, du må føle over at nogen "ser dig" og vel også i den grad tager din tilstand alvorligt. Fantastisk god oplevelse du der har haft. Godt at du fik en ny jobkonsulent, når nu den anden ikke rigtig forstod situationen.

Jeg kan rigtig godt relatere til din historie - jeg har selv i hele mit arbejdsliv (er nu 38 år) haft det ene dyk efter det andet på jobmarkedet. Mine reaktionsmønstre minder meget om det, som du selv beskriver. Og for hver gang føles det bare værre og værre.

Flot at du har indset din situation - det har jeg selv haft rigtig svært ved (og har det nok indimellem stadig, men jeg skal bare lære det nu, inden det går helt galt).
Jeg tænker fuldstændigt som du selv skriver....Jeg kan ikke holde til det! Hvis jeg da bare kunne!! Hvis jeg da bare kunne være som "de andre" - så var der ikke noget, jeg hellere ville. Og sådan har jeg desværre tænkt i alt for mange år nu, jeg har efterhånden ødelagt så meget for mig selv ved at være for stædig til at indrømme, at jeg faktisk ikke magter det arbejdsmarked...arrrrgh...

Jeg kan nok ikke hjælpe dig mht. regler og hvorvidt du er berettiget til flexjob - men der vil nok være andre her på k10, som har tjek på tingene.

Men alligevel så fik jeg altså lige lyst til at give dig respons, og give dig et og held og lykke med på vejen.
FacingTrouble er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 22:53   #3
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Hej FacingTrouble

Tak for dit svar - Selvom det selvfølgelig også er træls for dig, så er det rart for mig at høre, at jeg ikke er alene.... (du ved, hvad jeg mener, tror jeg )

Jeg ved bare ikke, om jeg tør tro på, at det virkelig kan blive flex for mig. Men jeg HÅBER! Jeg går i gruppeterapi (igen) ugentligt, og der skal jo nok indhentes statusbeskrivelser mv. både derfra og fra lægen, - men jeg tænker bare, at processen skal i gang...................

Hvem afgør egentlig, om jeg (man) kan få flex? Min søster sagde tidligere i dag, at hvis først man er blevet indstillet til flex, så er det vist ikke mange, der får afslag???

Mvh Mama
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 23:10   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Ork du; ud fra det du beskriver så er du da oplagt flexer.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 23:17   #5
FacingTrouble
Elsker at være her på K10
 
FacingTroubles avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Sjælland
Indlæg: 68
Styrke: 14
FacingTrouble er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mama Se meddelelser
......rart for mig at høre, at jeg ikke er alene.... (du ved, hvad jeg mener, tror jeg )..........

Mvh Mama
om jeg gør.....det er nemlig rigtig rart at høre fra andre, som også går rundt med mange af de problemstillinger man selv har......jeg blev selv meget overrasket over at høre andres historie, og indså at det hele ikke er noget, som jeg bare bilder mig ind.....så bliver tingene bare lidt nemmere at bære, synes jeg.

Jeg er slet ikke så langt som du er kommet. Desværre - og det kan jeg kun takke mig selv for.
Jeg er ikke i systemet endnu, men dog på vej dertil uden tvivl, må jeg desværre sige. Jeg har gjort alt for at undgå systemet, da alene tanken om det, kan få mig i det røde felt.
Men nu skal tingene være anderledes - det har jeg lovet min mand og ikke mindst mig selv.

Håber at der er nogle kvikke drenge og piger, der har tjek på fremgangsmåde for flexjob - jeg "lytter" med, fordi det også er relevant for min egen situation - i disse tider er pension jo nærmest umuligt at opnå (er dog overbevidst om at mit helbred pt. ville have bedst af en pension).

Og ellers er der et helt forum omkring flexjobbere, som du med fordel kan kigge lidt rundt i.

håber du finder svar
FacingTrouble er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 23:18   #6
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Ork du; ud fra det du beskriver så er du da oplagt flexer.
Tror du? Åh, jeg tør næsten ikke tro det...
Altså når jeg læser min egen beskrivelse igen, så ville jeg nok tænke det oplagt... hvis det var om andre Men mig??? Vil det virkelig lykkes mig??


Kender du til andre, der har fået flex for lign. situation som min, siden du siger, det er oplagt for mig? (eller har du anden baggrund for at tænke det?)

Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 23:26   #7
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FacingTrouble Se meddelelser
om jeg gør.....det er nemlig rigtig rart at høre fra andre, som også går rundt med mange af de problemstillinger man selv har......jeg blev selv meget overrasket over at høre andres historie, og indså at det hele ikke er noget, som jeg bare bilder mig ind.....så bliver tingene bare lidt nemmere at bære, synes jeg.

Jeg er slet ikke så langt som du er kommet. Desværre - og det kan jeg kun takke mig selv for.
Jeg er ikke i systemet endnu, men dog på vej dertil uden tvivl, må jeg desværre sige. Jeg har gjort alt for at undgå systemet, da alene tanken om det, kan få mig i det røde felt.
Men nu skal tingene være anderledes - det har jeg lovet min mand og ikke mindst mig selv.

Håber at der er nogle kvikke drenge og piger, der har tjek på fremgangsmåde for flexjob - jeg "lytter" med, fordi det også er relevant for min egen situation - i disse tider er pension jo nærmest umuligt at opnå (er dog overbevidst om at mit helbred pt. ville have bedst af en pension).

Og ellers er der et helt forum omkring flexjobbere, som du med fordel kan kigge lidt rundt i.

håber du finder svar
Åh, jeg får sgu helt ondt af dig, hvis du skal til at igennem hele møllen

Arbejder du nu?
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 00:04   #8
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mama Se meddelelser
Tror du? Åh, jeg tør næsten ikke tro det...
Altså når jeg læser min egen beskrivelse igen, så ville jeg nok tænke det oplagt... hvis det var om andre Men mig??? Vil det virkelig lykkes mig??

Kender du til andre, der har fået flex for lign. situation som min, siden du siger, det er oplagt for mig? (eller har du anden baggrund for at tænke det?)

Ja, det tror jeg helt bestemt. Og ud har jo også opbakning fra dine jobkonsulenter
Jeg stiller mig faktisk temmelig uforstående overfor at din sagsbehandler ikke mente at flex var en mulighed...

Det er svært at sammenligne situationer, for det er ARBEJDSEVNEN det kommer an på, ikke hvilken lidelse man så end har.

Det du beskriver; mange års skrøbelig psyke og tilbagevendende depression, kamp for at fastholde tilknytningen til studier og arbejde og nu 3 års sygemelding kombineret med at du senest slet ikke kunne klare virksomhedspraktik sidst i 2010 peger i høj grad på at du ikke vil blive i stand til at klare dig på ordinære vilkår.

Hvilke lægepapirer er der i din sag?
(Hvis du ikke har fået aktindsigt skal du få det - der er en formular under nyttige links foroven).
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 00:10   #9
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hej mama.

Jeg lider af noget psykisk; Angst, stress og depression, og har gjort det i ca. 17 år. Her d. 1.3.11 startede jeg mit nye liv som førtidspensionist..
Inden da blev jeg bevilget fleks, men nåede aldrig andet end afprøvningerne, da jeg til sidst kun kunne 9 timer og under. Jeg var sygemeldt fra. 4.1.07 - 31.3.10. Fleksberretiget fra d. 1.4.10 - 28..11. og så nu er det FTP. JUBBIIII
Min tråd hedder "Kommende kæmpende førtidspensionsansøger", hvis du skulle få tid og lyst til at læse den.
Håber at alt vil flaske sig for dig

anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 00:12   #10
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Sorry, når det går for hurtigt med at skrive. Der skal stå d. 28.2.11...
anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
flex mus0025 Spørgsmål ang fleksjob 8 14-12-2012 19:33
Indstillet til flex / Den nye flex lov Bitsch Spørgsmål ang fleksjob 7 18-09-2012 20:21
Flex-job lindairene Din historie 1 14-01-2010 12:29
flex job jens-p hansen Din historie 2 28-10-2008 10:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension