K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2011, 01:42   #11
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Kan ikke lige overskue at læse tråden igennem, så ved ikke om andre har svaret på det spørgsmål du stillede mig, men nu gør jeg det ihvertfald.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Jea Se meddelelser
Annagw - Tusind tak for oplysningerne omkring MATCH kategorierne
Er du sikker på at man ingen ydelse kan få, hvis man bliver godkendt til et flexjob?
Du vil få ydelse hvis du bliver visiteret til flexjob. Problemet opstår hvis du IKKE bliver visiteret til flexjob inden sygedagpengene ophører.

Der er nogle forskellige scenarier.

Hvis man bliver visiteret til flexjob imens man er på sygedagpenge, så vil man overgå til ledighedsydelse som er 91% af dagpengesatsen.

Hvis man ikke er berettiget til kontanthjælp og man ikke påbegynder fx. revalidering eller bliver visiteret til flex (begge dele giver en ydelse), så vil man stå uden indtægt når sygedagpengeperioden udløber.

Hvis man bliver visiteret til flexjob efter sygedagpengene ophører, så vil man fortsat få den ydelse man fik før visitationen til flexjob.
Hvis man IKKE fik nogen ydelse (fx. ikke er berettiget til kontanthjælp) så får man det der hedder særlig ydelse.
http://www.ams.dk/Ams/Vejviser-for-b...ig-Ydelse.aspx
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 21:50   #12
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Tusind tak for jeres gode svar.

Jamen, så vil jeg da meget håbe at min SB er med på at jeg kan få en forhåbentlig ordentlig psykologisk vurdering af en psykolog. Og ja, jeg kan bestemt forestille mig, at det må være en lettelse at få den/de rette diagnoser. Og det gælder både fysisk og psykisk.

Jea
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension