K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2010, 00:25   #1
Odense66
Elsker at være her på K10
 
Odense66s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 81
Styrke: 15
Odense66 er ny på vejen
Så faldt afgørelsen....

er blevet ringet op i dag....

min sag har været behandlet i Pensionsnævnet og jeg er blevet tilkendt pension fra 1/3

Jeg har det RIGTIG blandet med det....

jeg er på en gang både lettet over at have fået en afklaring på min situation...
og på samme tid meget meget ked af at det er endt sådan....

jeg er nærmest skræmt fra vid og sans over at jeg ikke endnu ved hvad pensionen kommer til at betyde for vores økonomi. jeg har INGEN private pensionsordninger, så kommer til at stå kun med førtidspensionen....jeg er gift, vi bor i hus og vi har børn. Min mands indtægt er god, men også meget svingende.

jeg prøver at se det positive i det...det giver mig ro. Måske kan jeg på sigt blive mere frisk - og måske...

Sagsbehandleren var rigtig betænksom, og ringede med det samme - jeg får først et brev om nogen dage fra pensionsnævnet, hvori afgørelsen om bevillingen står
I min ressourceprofil er der skrevet, at jeg gerne vil have et skånejob/løntilskudsjob, og jeg håber på at pensionsafsnittet vil hjælpe mig med at finde ud af hvordan det foregår...

jeg synes mit afklaringsforløb er gået godt...eller så godt som sådan noget nu en gang kan, og jeg har ikke haft nogen kontroverser med de folk der har været inde over min sag.
jeg gjorde hvad jeg kunne - men nåede aldrig rigtig op på et timetal der kunne berettige til et flexjob
jeg synes de har behandlet mig fair i det der er blevet skrevet - jeg har naturligvis blevet rigtig ked af noget af det jeg har læst - men det er lige så meget fordi det er rigtig hårdt at læse - sort på hvidt, hvordan udefrastående vurderer hvordan det står til.

jeg har ventet og frygtet denne afgørelse....og nu hvor den er kommet er det bare SÅ mærkeligt...og jeg føler mig trist
Ved ikke hvilket ben jeg skal stå på - og har ikke engang kunnet mande mig op til at sige det højt, og fortælle min mand, at sagen nu har været i pensionsudvalget og er afgjort

Ved godt at min reaktion på pensionsafgørelsen sikkert er anderledes end flere af I andres har været....I lyder så glade og ønsker hinanden tillykke...
men for mig er det ikke rigtig en festdag....
*suk*
Odense66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 00:28   #2
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
DU behøver jo ikke reagere ved at blive glad og hoppe rundt - "bare fordi" andre gør det. Det er jo enden på et arbejdsliv - alt for tidligt... jeg ved heller ikke hvordan jeg skal reagere den dag min (forhåbentlig) bliver godkendt. Det er jo så endeligt..

Jeg nøjes derfor med at give dig et "søster" istedet og så et lille bitte spark i nummeren til at få fortalt det til din mand... han er sikkert også spændt og nervøs mon ikk?? og måske... (nu kender jeg ham jo ikke) men MÅSKE han kan give dig det kram du lige nu trænger til....
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 08:54   #3
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
kære søde dig

Kære søde dig altså jeg kan godt forstå du har det blandet med det, det tror jeg de fleste af os har, det er hårdt at indse at man ikke bare fungerer som alle andre. Men det er lige som noget man bare er nødt til at arbejde med at acceptere.

Ja jeg blev jublende glad da jeg fik min "dom" hvis man kan kalde den sådan, for det giver mig ro til at gøre tingene i mit eget tempo.

Livet er jo ikke slut fordi du får en ftp. tværtimod så har du muligheden for at køre dit liv i dit tempo, som din krop og psyke nu kan holde til.

Du kan finde et skånejob med nøjagtig det antal timer du kan klare, og få det tilrettelagt så det passer til dig, den mulighed har du ikke på det ordinære arbejdsmarked.

De dage du har det skidt og dårligt kan bevæge dig ud af sengen, kan du uden dårlig samvittighed tilbringe i sengen med den bærbare eller en god bog, eller hvad du nu har. Hvorimod du på de gode dage nu har din frihed til at kan få lavet de ting du ellers ikke orker, som gulvvask, vinsuspudsning osv osv.

Ja jeg er også ked af mit arbejdsliv er slut, og ja jeg tænker meget tit den tanke at det er jo bare noget pjat jeg kunne da sagtens arbejde, men inderst inde ved jeg jo godt at bare jeg laver noget fysisk i 1 times tid i træk så er min krop ødelagt de næste 1-2-3 dage, så det vil aldrig fungere på arbejdsmarkedet, men derfor vil tanken nok altid være der.

Jeg syntes du skal forsøge at finde de positive sider ved pensionen. tænk på at du gør noget godt for din krop ved at skåne den for de belastninger den ikke kan holde til, og accepter så at du har de begrænsninger og nyd at du kan gøre alt i dit helt eget tempo som passer lige nøjagtig til din krop.

Uanset om du er glad for det eller ej vil jeg ønske dig tillykke med din nye mere afslappede status som førtidspensionist

kæmpe fra mig til dig
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 09:15   #4
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
også et varmt tillykke med FP herfra

Det er på engang både trist og dejlig ....man ville allerhelst fortsætte med at komme på arbejde men når det er sagt er det også en kæmpe lettelse når nu man ikke kan

Rigtig rigtig dejlig at høre du har fået en god behandling ....vi hører alt for tit om mennesker der bestemt ikke har det let...

Derfor.... få det fortalt til din mand som jeg også tror venter og håber for dig

Et stort kram herfra
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 09:24   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
tillykke med det og nu kan du få ro.
husk du kan sætte den i bero, hvis du skulle få det bedre.

hvor mange timer komme du klarer, siden du ikke kunne få flex.
vi har jo et eksempel på 6 timer om ugen ikke var nok til pension.
det må du meget gerne udbyde lidt mere.

Men hvis du synes flex vil være, hvorfor er du så gået med til pension.

Sidst redigeret af MTVRV1; 10-02-2010 kl. 09:26.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 09:41   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror nu ikke der er så mange der føler det som en festdag. Det er en dag med blandede følelser, både lettede og ærgelige følelser.

Tillykke skriver vi kun fordi kampen nu i det mindste er ovre, og man formåede at komme nogenlunde helskindet ud efter en tur i vriddemaskinen. De fleste førtidspensionssager gør ondt på krop og sjæl, og de fleste er så syge og dårlige, at tilkendelsen føles som et skud smertestillende.....

Men jo, hvis drømmen måske var fleks, og man nu står med en økonomi der ligger i den lave ende, så kan jeg godt sætte mig ind i nedturen....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 10:07   #7
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Nej det er så sandelig ingen festdag, men roen kommer forhåbentlig på et tidspunkt.

Troede også efter min ftp, jeg kunne komme ud i skånejob, men nu 1½ år senere, må jeg erkende mit helbred ikke er til det. Så det har også været hårdt at sluge, men måske du kan klare nogle timer i et skånejob

Jeg vil alligevel ønske dig tillykke med pensionen. Og fortæl din mand det, så I er sammen om det.

Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 10:56   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og selvom man er førtidspensionist, så kan man jo stadig få oprettet et fleksjob. Så man er da bestemt ikke dømt 'ude'...
De fleste sagsbehandlere er flinke, såsnart man ér blevet førtidspensionist, og de fleste er ret lydhøre overfor ønsker omkring lettere arbejde der kan gavne det sociale aspekt....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 11:11   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det er klart de fleste lyder glade og de fleste har kæmpet i mange år for en pension.

Men hvis man endnu ikke er afklaret om pension, så kan det være svært.
venter selv på svar og vil juble hele dagen.
Men har prøvet i flere år og være syg på arbejdsmarkdet og en arbejdsprøvning på 5 timer om ugen. Men uden at være stabil.
Men har også brugt cirka et år og en arbejdsprøvning og sige til mig selv arbejdsmarkedet er udelukket.
Samt ingen kan se mig på arbejdsmarkedet.

Men ja snak med kommunen om et lille skånejob.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 15:05   #10
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Jeg vil også ønske dig tillykke, selvom man kan undre sig over hvad det er man siger tillykke til.Forstår godt den mærkelige følelse du står med. Få det endelig sagt til din dejlige mand, så I kan få lidt ro på det hele. Han tænker også, selvom vi ikke altid tror de gør det;-)

Da jeg læste dit indlæg, tænkte jeg sådan vil jeg også få det, når beskeden kommer.Det er jeg ikke et sekund i tvivl om.
Bare i går der fik jeg det famøse brev, hvor de skriver der er truffet beslutning om, vi påbegynder sag om førtidspension, det var underligt og stå med det brev i hånden. Ingen glæde ved det lykkes og komme igennem nåleøjet.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Faldt lige over en Helle Smith Et godt link! 0 01-02-2010 18:01
Så faldt afgørelsen..... mette Midlertidig Førtidspension 14 26-11-2009 23:36
en lille tegnefilm jeg faldt over calamityjane Dit og Dat 1 07-04-2009 11:47
Faldt over dette tilbud Peja Dit og Dat 5 24-03-2009 11:43
Faldt over denne... mimse Nyttigt at vide for Førtidspensionister 7 28-04-2008 23:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension