K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2009, 11:40   #1
shygirl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
shygirl er ny på vejen
Lightbulb Hvem, Hvad, Hvor, og Hvordan.

Er der nogen som kan hjælpe mig.

Jeg har fået diagnosen belastningssyndrom pga mit arbejde. Jeg har været i terapi og hos Psykiater med henblik på udredning. min sag er nu klar i arbejdsskadestyrelsen og skal for d.01-12-09.
Jeg har meget svært ved at passe mit arbejde, ofte sygmeldt, og bare rigtig ked af det hver gang jeg skal på arbejde. Jeg får hjertebanken, svedture, sover dårligt om natten især når jeg skal på job.

Mine spørgsmål er mange. håber i kan hjælpe mig med nogen af dem.

1. Kan jeg evt søge pension?
2. hvordan søger man.
3. kan man evt få hjælp til ny udd. hvis jeg da kan klare det.
4. hvor lang tid skal man regne med sådanne sager tager i "systemet" ?
Håber der er nogen som kan hjælpe.
shygirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 14:05   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af shygirl Se meddelelser
Er der nogen som kan hjælpe mig.

Jeg har fået diagnosen belastningssyndrom pga mit arbejde. Jeg har været i terapi og hos Psykiater med henblik på udredning. min sag er nu klar i arbejdsskadestyrelsen og skal for d.01-12-09.
Jeg har meget svært ved at passe mit arbejde, ofte sygmeldt, og bare rigtig ked af det hver gang jeg skal på arbejde. Jeg får hjertebanken, svedture, sover dårligt om natten især når jeg skal på job.

Mine spørgsmål er mange. håber i kan hjælpe mig med nogen af dem.
Jeg kan prøve jeg tager dem stk for stk så må du skrive for mere uddybning ikk..

Der er jo nogen ting der skal være i orden og nogle papir der skal være skrevet og når du har en sag ved arbejdsskadestyrelsen så er der også det at tage med i betragtningen ... og det har jeg ikke en bønne forstand på så skal svare dig så godt som jeg kan , men skal lige vide det job du jævnligt er sygemeldt for er det , det samme job som du har fået belastnings syndrom i ?

Og når du jævnligt er sygemeldt hvor længe er det så af gangen, er der lavet nogen ressourceprofil på dig og har du snakket med din sagsbehandler omkring evt omskoling , eller hvad det kunne være..

Citat:
1. Kan jeg evt søge pension?
Du kan altid søge pension efter en § 17 på forliggende grundlag det er dog mere end tvivlsomt at du kan få det da du jo stadig fungere på arbejdsmarkedet og du skal være uden arbejdsevne i ALLE fag og områder og ikke kun på det område du kommer fra , jeg kan ikke lige se at du ville få en § 17 igennem med det du beskriver her ..

Citat:
2. hvordan søger man.
Man skriver simpelthen bare en ansøgning om at man søge en § 17 PÅ FORLIGGENDE GRUNDLAG så har kommunen tre måneder til at undersøge det, men hvis du evt er på sygedagenge så vil de lukke sygedagpengene når du får afslag så det er sidste udvej og kun hvis man er sikker på at der ligger alt hvad kommunen kan få brug for i ens sag


Citat:
3. kan man evt få hjælp til ny udd. hvis jeg da kan klare det.
Du kan evt vende den med din sagsbehandler du skal sige til hende at du vil høre om du kan komme i betragtning til en revalidering og hvad det er du kan forestille dig at lave .. og hvorfor du mener at du ikke kan klare en alm uddanelse på su , og så skal der være rigelig med lægelig dokumentation

Citat:
4. hvor lang tid skal man regne med sådanne sager tager i "systemet" ?
Håber der er nogen som kan hjælpe.
Det kan tage alt fra nogle måneder til år , det er alt efter hvad du fejler hvad der er lavet på dit hidtil af ressourceprofiol arbejdsprøvninger osv .. og hvad der ligger af lægelig dokumentation ..
Og ikke mindst hvad kommunen mener om din situation ..

det er mere end svært at sige noget ud fra de informationer du har skrevet i dit indlæg
  Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 21:26   #3
shygirl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
shygirl er ny på vejen
Cool

Hej Hejdien.

Tak for dine svar. nu svare jeg igen på den gode måde

Jeg er stadig i det job som har foransaget skaden.
Jeg har før denne skade fået tilbudt Revalidering grundet andre fysiske skader, men valgte at klare mig "selv".

Når jeg er sygemeldt er det ikke længere end max en uge, jeg arbejder "kun" 8 gange om måneden har primært døgnvagter.

Jeg har ikke haft kontakt til sagsbehandler kommune eller andre myndigheder.

Jeg har fuld opbakning fra min læge, hun mener jeg burde sygemeldes i længere tid, men det tør jeg ikke, for så vil jeg miste mit job.. har jo brug for pengene... min læge har sagt flere gange at hun syntes jeg skal få en revalidering.

Hilsen Shygirl.
shygirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem Fejler det samme som mig? Og hvordan har Du det?? FibroMcs Alt det andet 8 27-01-2013 22:03
Hvem, hvad og hvordan?? helle4 Spørgsmål ang fleksjob 5 01-10-2010 23:25
resurse profil hvem hved hvem der gør hvad? c.l.e.o. Alt det andet 0 04-12-2009 09:38
Hvem Hvad Hvor - ved sygdom zuza Et godt link! 0 14-08-2008 20:26
hvem hvor klager man til baldur Dit og Dat 16 27-02-2008 00:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension