K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2009, 15:04   #1
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Har i prøvet det ?

har i dag været på jobcenteret og fået lavet min resourcceprofil færdig.

Hun havde desuden arrangeret et møde med min læge, hende og mig i morgen.

Er det godt eller skidt ? Er det noget man skal?


Jeg har diagnoserne hypermobilitet og fibromylagi og skal desuden opereres om en mrd og have fjernet min galdeblære og endvidere scannes for at se om jeg har en diskosprolaps.

Gunell
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 15:43   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg vil ikke just sige at det er normal procedure, men det er noget der sker en hel del efterhånden.

Håber din læge er med dig, og at i igennem fælles dialog kan komme frem til en holdbar løsning angående din situation.

Pøj-pøj med mødet.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 11:28   #3
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Thumbs up God oplevelse

at have samtale med min læge og sagsbehandler.
Tror absolut at min sagsbehandler fik øjnene op og bedre forståelse for nogle ting.
Skal også lige sige at min egen læge er fuldstændig fantastisk på en real måde. Han havde sat sit grundigt ind i tingene og kunne fortælle nøjagtig hvordan mit forløb har været gennem de sidste 10 år.
Han pointerede kraftigt at han ikke var min advokat men at han syntes at min "sag" var så klar som nogen.

Så nu skal vi arbejde hen mod hvad jeg skal i gang med til arbejdsprøvning. Sagsbehandleren virker lydhør, men går meget op i love og regler ( og det skal hun jo da også)

Hun snakkede om job med løntilskud, nogen der kender til det ? Jeg kan ikke arbejede fuld tid. Sagsbehanleren er ikke begejstret for flexjob da hun syntes at jeg bliver dårlig stillet?

Nu skal jeg lige have overstået en scanning og en opereration.

Gunell
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 11:50   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Dejligt mødet gik godt - det plejer også at have fordele med sådan en rundbordssamtale, hvor man kan få belyst sagen fra flere sider. Så tillykke med det!!

Hun vil gerne job med løntilskud, men ikke fleksjob. I mit univers er det så nøjagtigt det samme, bare med anderledes fortegn. Job med løntilskud kan også være et skånejob (for førtidspensionister).

Men måske er der kommet nogle nye muligheder jeg ikke har kendskab til?

Men ellers er fleksjob og job med løntilskud præcis det samme.

Håber andre kan komme sandheden nærmere....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 13:46   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Den formelle betegnelse for job til førtidspensionister er:

Job med løntilskud.

Så det er måske det, din sagsbehandler mener.

Helenekr... du kan tjekke under nyttige links, pensionsloven, hvis du er i tvivl om det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 15:07   #6
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Vil lige hurtigt indskyde - at det er vigtigt - såfremt der er mistanke om EDS - at du gør opmærksom på dette forud for operation. Der er forholdsregler omkring EDS og operation : http://www.csh.dk/index.php?id=401&b...ash=fc519f8af0

Skal skynde mig at skrive, at det er den vaskulære form af EDS der er farlig - og at du sandsynligvis ikke har denne, da den så ville være diagnostiseret noget før. (Det jeg prøver at sige er, at du ikke skal blive vildt bange, jeg har selv født ved kejsersnit, er opereret flere gange, eneste forskel er, at stingene skal sidde i dobbelt så lang tid, og at det er en klar fordel, at lægerne er opmærksomme på øget blødningstendens)
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 15:58   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Den formelle betegnelse for job til førtidspensionister er:

Job med løntilskud.

Så det er måske det, din sagsbehandler mener.

Helenekr... du kan tjekke under nyttige links, pensionsloven, hvis du er i tvivl om det.

Nææ pensionsloven er jo rimelig selvforklarende, det er mere sagsbehandlerens udmeldig der lyder lidt tvetydig

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 17:10   #8
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Det er nu ikke helt rigtigt, at job med løntilskud og flexjob er det samme.

Min mand skal i job med løntilskud, og der er ingen skåne hensyn, men han har gået ledig et år nu, det er beregnet på at blive fast ansat under normale vilkår.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 20:32   #9
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Job med løntilskud

Job med løntilskud bruges også til ledige a-kassemedlemmer på dagpenge.
"Ansættelse med løntilskud er for ledige med ret til at blive aktiveret. Det kan foregå hos private og offentlige arbejdsgivere samt hos organisationer og foreninger. Arbejdsgiveren ansætter dig som ledig og modtager et tilskud til din løn. Forløbet aftales i samarbejde mellem dig, Jobcentret, din a-kasse og en virksomhed.
Hvis du bliver ansat i et job med løntilskud, skal du fortsat være tilmeldt Jobcentret." Læs mere her:

http://www.jobnet.dk/jobs%C3%B8ger/i...%C3%B8ntilskud

Så når din sagsbehandler snakker om job med løntilskud, kan det også tolkes som om hun mener du kan klare et ordinært job.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har nogle prøvet dette ?? Frk. Horsens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 30-03-2012 10:33
Har i prøvet det? Silke1410 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 17-11-2010 16:48
Andre der har prøvet det?? Tina Aalborg Dit og Dat 10 27-08-2009 08:12
Kiripraktor, har du prøvet det? Yasmin Dit og Dat 2 20-11-2008 18:18
Har nogen prøvet Maj-Britt Dit og Dat 7 19-08-2008 14:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension