K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2009, 22:02   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
borger ombudsmænd er en succes

"En del borgere er her i regionen begunstiget med en slags kommunal ombudsmand. Her kan borgere gå hen og få hjælp, hvis de føler sig dårligt behandlet af kommunen."

Hm, gad vide hvor mange kommuner de findes i?
Har forsøgt at finde en sådan for Sorø Kommune, men umiddelbart dukker der ikke noget op, hm....

http://www.dr.dk/Regioner/Sjaelland/...1.htm?rss=true

Hvem kan melde ud de har en sådan?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 23:23   #2
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
"En del borgere er her i regionen begunstiget med en slags kommunal ombudsmand. Her kan borgere gå hen og få hjælp, hvis de føler sig dårligt behandlet af kommunen."

Hm, gad vide hvor mange kommuner de findes i?
Har forsøgt at finde en sådan for Sorø Kommune, men umiddelbart dukker der ikke noget op, hm....

http://www.dr.dk/Regioner/Sjaelland/...1.htm?rss=true

Hvem kan melde ud de har en sådan?

Københavns kommune har sådan en. Da jeg henvendte mig, fik jeg nu mest en sludder for en sladder, synes jeg, men andre har været meget glade for ham. Og han har da også været i medierne og brokke sig over kommunens ligegyldighed overfor love, regler og påbud, så nogen nytte er han da til.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 00:06   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
I hillerød er det foreslået, at få en borgerrådgiver.

I mit hoved, kan vedkomne jo ikke andet end at rådgive, ergo bliver det bare en undskyldning for andre, for at tage ansvar.
F.eks. istedet for at kunne klage direkte til Borgmester.

En borgerrådgiver er jo betalt af kommunen, hvorfor vedkomne jo ikke går ind og kritisere afgørelser, netop fortaget af kommunens egne jurister og/eller div.samråd.

Næ, efter min mening giver det mere mening om sagsbehandling/afgørelser overholder lovgivning, og ikke at der forsøges at slippe afsted med, hvad der kan slippes afsted med. Evt. ansæt en sagsbehandler mere der hvor det kniber.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 19:13   #4
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Der er vist et par stykker i høje - taastrup kommune og der skulle være ret gode...
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 00:33   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ØØØHHH vi har haft en tråd om det her før, hvor vi ville samle de kommuner der havde en ombudsmand .. nu kan jeg ikke finde den .. damn vi er mange mennesker herinde

Hvis du finder en kommune med en ombudsmand så skriv det til mig på [email protected] så vil jeg prøve om jeg ikke kan samle dem sådan at vi kan få de kommuner under feks nyttige link eller et sted hvor det er til at finde igen .. det ville jo være rart at vide hvis ens kommune havde en sådan .. men jeg er nød til hvis jeg skal samle dem at have det på mail ellers bliver det bare væk igen , så det er ikke nok at skrive det i tråden her (eller hvis man finder den anden )
  Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 09:55   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
okayyy, vidste ikke der har været en tråd tidligere om dette -sorry

-men ja, rigtig godt om vi kunne få samlet det under et.

Har simpelthen sendt mail til både Sorø og Slagelse Kommune, om de har en sådan og kan oplyse at Sorø ikke har og er lidt uklar på om Slagelse har?

Sætter lige teksten ind:
"Slagelse Kommune har ikke en generel borgervejleder hvis det er det du spørger til. Men vi har naturligvis sagsbehandlere på alle de områder, vi som kommune, har ansvaret for.

Slagelse Kommune har en borgerkonsulent. Opgaverne for vores borgerkonsulent er bl.a. nærdemokrati, inddragelse af borgerne i dialogen med Slagelse Kommune, finde nye måde at inddrage borgerne på osv.

Hvis det er det du henviser til så kan jeg oplyse at vores borgerkonsulent hedder Anne Larsen Justiniano. Anne har telefon nr. 58573827, eller mailadresse [email protected]"

Hm, mon vi taler om det samme?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 09:56   #7
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Læserbreve??

Var det en ide med læserbreve omkring de manglende ombudsmænd i kommunerne??

Jeg har selv postet følgende, håber det bliver bragt i Fyens Stiftstidende;

Citat:
Ønskes: En borgerombudsmand i Odense

Haves: En sag under behandling i Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen, foreløbig sagsbehandlingstid 8 måneder - på kommunens hjemmeside loves ellers en sagsbehandlingstid på 1 måned!

Set i lyset af de gode erfaringer der er fra andre kommuner omkring borgerombudsmand - og set i lyset af at en sådan højner borgerens retssikkerhed - undrer det mig meget, at Odense ikke ønsker at være med i dette selskab.

Jeg håber derfor, at vi efter kommunalvalget vil se en borgerombudsmand i Odense.

Så ville det da også være dejligt, om handicapkompenserende ydelser flyttes over under ældre- og handicapforvaltningen, og ikke som nu under arbejdsmarkedsforvaltningen. Jeg har på egen krop mærket forskellen på de 2 forvaltninger, i Ældre- og Handicapforvaltningen ved de hvad et handicap er!

Med venlig hilsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 12:48   #8
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
ØØØHHH vi har haft en tråd om det her før, hvor vi ville samle de kommuner der havde en ombudsmand .. nu kan jeg ikke finde den .. damn vi er mange mennesker herinde

Hvis du finder en kommune med en ombudsmand så skriv det til mig på [email protected] så vil jeg prøve om jeg ikke kan samle dem sådan at vi kan få de kommuner under feks nyttige link eller et sted hvor det er til at finde igen .. det ville jo være rart at vide hvis ens kommune havde en sådan .. men jeg er nød til hvis jeg skal samle dem at have det på mail ellers bliver det bare væk igen , så det er ikke nok at skrive det i tråden her (eller hvis man finder den anden )
Det må være dennne her:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=9050
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 13:23   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tak for den mella, og kært barn har mange navne

lena, det er da en rigtig go idé du der har fundet på, tillader mig lige at "stjæle" lidt af din tekst -for så må jeg se om jeg kan få skruet et læserbrev sammen -ok
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Succes med at få unge ud af kontanthjælp Vej86 Politik og Samfund 0 09-03-2012 07:40
'Fejlslagent' sygeforsøg en politisk succes DR1: buster Politik og Samfund 3 07-01-2012 22:43
Succes historie fra det virkelige liv :-) perbeer Dit og Dat 7 12-03-2009 00:03
300 timers reglen en succes Maj-Britt Politik og Samfund 13 25-06-2008 23:45
Høringskonference: Førtidspensionsreformen: succes eller fiasko? zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 14-08-2007 16:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension