K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2009, 14:06   #1
puttenu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2009
Alder: 57
Indlæg: 28
Styrke: 15
puttenu er ny på vejen
Question hvad gør jeg når jeg ikke må køre bil pga. medicin

Hej

Er der andre der har samme problem som mig,nemlig at jeg er nødt til at tage stærk medicin ( med trekant), for at komme igang (holde ud) om morgen, men må jo ikke køre bil ???? Jeg bor desuden på landet, hvor der ikke er kollektivtrafik, og kan heller ikke cykle ( skulle godt nok osse starte meget,meget tidligt hvad gør I ?????? Er bevilget flexjob , men i vente tiden har jeg fået det meget værre,med god grund har det vist sig. nerver i klemme i hofterne + div.

på for hånd tak

puttenu
puttenu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 14:54   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej du, åh jo, tror der er en go del af os herinde der har det problem -ihvertfald har både min mand og jeg det inde på livet hver dag

I relation til dit flexjob, ja da håber jeg du har fået skrevet denne problematik i din rp, altså ringe mulighed for kollektiv trafik, samt trafikfarligheden i den stærke med ?

Kan sige så meget at i min mands "rp" stod at gr denne problematik skulle han have et job tæt på bopæl(øh, vi bor også på landet så jo, det er en reel problematik) og max ialt en halv times transport!

Husk også at når din situation er sådan ja, så er det faktisk kommunens opgave at løse det problem -det er lovgivningen lige ud af landevejen.
I realiteten kan du søge chauffør og limo

Emnet har ofte været diskuteret herinde og er sikker på at hvis du søger i søgefeltet med nogle af ordene, ja, så dukker der en del sider op, her er blot en enkelt af dem: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...farlig+medicin

Håber du kan bruge det til noget
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 15:26   #3
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg har kun hørt om nogle som blev bevilliget taxi i forbindelse med
arbejdsprøvninger, så jeg håber der kommer nogle bedre svar til dig.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 15:34   #4
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Så vidt jeg ved er det ikke ulovligt at køre bil pga. trekant på medicinen.

Det beror på hvordan medicinen virker på dig. Man skal være opmærksom på, OM det påvirker evnen til at køre bil.

Det er min erfaring, at ved opstart af medicin kan man godt blive "bims i bøtten", men at kroppen vænner sig til det, og man derfor ikke er "dopet" efter tilvænning.

Men tjek det evt. med læge og politi.

En anden ting er så, at selvom man ikke føler sig påvirket af medicinen, hvad så hvis man blive impliceret i en ulykke, og der er medicinrester i blodet. Hvem har så bevispligten?
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 15:52   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
netop, de damer og henviser igen til nyeste info om medicin/kørsel:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=117508

"Ved iværksættelse af behandling med afhængighedsskabende lægemidler skal lægen oplyse patienten om, at midlerne specielt i den første periode virker sløvende på sanserne og øger uheldsrisikoen ved bilkørsel og maskinbetjening, samt oplyse om faren ved samtidig indtagelse af alkohol. Ved ordination skal lægen gøre patienten opmærksom på, at han ikke skal føre motorkøretøj før efter en tilvænningsperiode, og at der under behandling med visse midler/doser slet ikke må føres motorkøretøj. Længerevarende fast behandling med afhængighedsskabende lægemidler har desuden indflydelse på de vilkår, som patienten har kørekort på, idet det kan medføre en tidsbegrænsning i kørekortet på ét år, samt indskrænkning i førerretten til visse kategorier (se afsnit 7)."

-min mands smertelæge skrev det simpelthen i journalen at han ikke måtte køre bil i en hvis periode mm.

-og præcis som lena siger: hvem har bevisbyrden -vil sagsbehandleren påtage sig den?

jo da, det er da bestemt kommunens opgave at løse problemet, når man er tilkendt et flexjob -men kan desværre ikke lige finde §, men skal lede videre
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 15:57   #6
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
I indlægssedlen på min medicin står der, at jeg ikke må køre bil,
eller cykle, men jeg har været på nedtrapning, og har nu læst,
at man godt må køre bil, men der er folk som ikke kan få fornyet
deres kørekort på grund af deres medicinering.

Der findes en liste over trafikfarlig medicin, har ikke kunnet finde den.

Det er altid førerens ansvar hvis der sker en ulykke.

Har du talt med kommunen om evt. transport til fleksjob?
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 10:39   #7
puttenu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2009
Alder: 57
Indlæg: 28
Styrke: 15
puttenu er ny på vejen
tak for jeres svar !

jeg har været inde og tjekke bekendtgørelse om medicin og kørsel,men...
er egentlig ikke så meget klogere...

For selvom jeg valgte at køre med medicin i blodet eks. 100 mg dolol el. lig. så kan jeg jo ikke blive straf-fri,hvis jeg skulle blive impliceret i et trafikuheld....det ville jo blive mig der fik skylden !!???

så det jeg mener er man/vi/jeg må vel faktisk ikke køre bil med medicin i blodet..

jobcenter sagde i første omgang,syge melding, du er jo narkoman
ja jeg kan ikke undværre medicin, jeg er jo kronisk syg, er er ski da derfor jeg har fået bevilget flex

spændt på næste møde, jeg vil jo gerne arbejde,har bare ikke lige en løsning på transporten

puttenu
puttenu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 10:46   #8
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Jeg må heller ikke køre bil p.g.a. svimmelhed, og også stærke smerter, og bor også på landet, hvor der ikke lige kører busser, jeg fik i forbindelse med min arbejdsprøvning, tildelt fri taxi kørsel, til og fra arbejdsprøvnings-sted. Det var min sagsbehandler der fik det tilkendt.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 10:52   #9
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Jeg er også rigtig spændt på hvad der skel ske når jeg bliver raskmeldt til fleks igen. Så skal jeg sikkert i noget kursus eller noget, men så får jeg også et problem med kørsel. Min nye medicin er også med rød trekant. Ikke at jeg har bil, men jeg er heller ikke særlig stabil på en cykel med den medicin, skal jeg da lige love for, og jeg har altså tre km til nærmeste bus.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandler køre rundt med mig creek Spørgsmål ang fleksjob 4 26-06-2012 16:13
Medicin med til et ikke - schengen land mawebbro Alt det andet 4 15-08-2011 20:03
vente tiden køre mig ned sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 11-01-2011 17:40
Politikerne på Chr.borg enige: de vil ikke udsættes for egen medicin gunvor Politik og Samfund 17 21-12-2010 18:26
Recept på ikke-tilskudsberettiget medicin Odense66 Alt det andet 16 30-06-2010 20:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension