K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2009, 17:28   #11
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Så.............

Er der skrevet under, og jeg har linket til den på min profil på facebook.

Kan anbefale andre at gøre det samme - så vi kommer længere omkring. smiler
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 03:02   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hov Ragdoll vil da lige skynde mig at sige at jeg ikke forventer at nogen sætter navn og mail adresse ind i sådan en skrivelse , det jeg mente var at når jeg trykkede på kontakt til underskriftindsamler så fik jeg en frem om at der ikke var opgivet nogen mail adresse...

Mente bestemt ikke at du skulle sætte din mail adresse frem på siden, så bliver det fanget af en masse botter og man bliver oversvømmet med spam ..

Og hvad ang læsevenlighed så ville jeg ikke nå 6 linjer ned , jeg giver simpelthen op allerede når jeg ser smøren fordi jeg ved at jeg ikke kommer igennem den , det er derfor jeg også selv overdriver voldsomt med mine afsnit for jeg kan ikke hverken koncentrer mig eller overskue det når det står så tæt, af samme grund kan jeg feks have problemer med at læse bøger ...

Men men jeg har nu skrevet under og så kan vi håbe der ikke er for mange af mig i landet he he
  Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 10:45   #13
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Så....

....nu kan emailen ikke fanges af botter, og det er lykkedes mig at lave gode afsnit.

Jeg har ikke noget imod at mit navn og mail adresse står der, det er også meningen at jeg vil kontakte alle mulige foreninger, og bede dem om officielt at støtte underskriftindsamlingen, inden det sendes videre til politikerne og jeg vil blive ved til jeg på den vis at tvinge politikerne til at tage det op til en folketingsdebat på Christiansborg, og måske endda få en af politikerne til at stille det som et §20 spørgsmål.

Liste over foreninger fra hvem jeg vil bede om støtte:

Danske Handicap Organisationer
Dansk Handicap Forbund
Fibromyalgi Foreningen
Gigt Foreningen
Sklerose Foreningen
Ældre Foreningen

Jeg er ved at lave en uddybende liste og hvis der er nogen der har forslag til foreninger der kunne komme på tale så bare sig til, jeg vil måske også kontakte fagforbundene.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 11:17   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Foreningen Sind

Psykiatrifonden

Kunne også være muligheder.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 17:32   #15
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ja da, hvad med Center for Sjældne Handicap:

http://www.csh.dk/ - fx

(tilstået, denne forening er nok lidt min "øjesten" netop fordi de gør et stort arbejde for mange af de mennesker der bliver ramt af de usynlige sygdomme)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 17:45   #16
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg samler....

....alle forslag sammen og kontakter alle af relevans for at få en snak med dem om de vil støtte projektet. Så bliv bare ved med at komme med forslag.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 12:32   #17
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Kære Venner,

En lille update, så har indsamlingen på mindre end 3 dage rundet 300 underskrifter, og her siger jeg tusinde tak til alle jer der har underskrevet indtil nu. Selvom jeg godt ved at ikke alle underskrifter kommer fra K10.

Men, der er brug for mange flere underskrifter, og jeg har derfor en bøn, send linket http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/, til alle venner og bekendte på jeres mail liste, og link til indsamlingen alle steder hvor i kan komme til det.

Projektet

Det startede egentlig blot med at for 3 dage siden fik jeg en ide til at lave underskriftindsamlingen, ideen opstod da jeg så hvor langsomt det gik på www.folkevalg.dk, jeg kunne godt se at det ville komme til at tage år om at få noget brugbart derfra.

I et andet indlæg herinde, blev jeg så opmærksom på muligheden for at lave en underskriftindsamling, hvilket jeg så gjorde. Men i løbet af disse 3 dage, begyndte en endnu større ide at forme sig i mit hoved. Jeg var imponeret over hvor hurtigt og hvor mange underskrifter der kom, det overgik langt min forventninger.

Det første der skete var at jeg fandt gruppe på facebook, Bedre Vilkår for førtidspensionister, jeg sluttede mig til gruppen og tillod mig at lave et link, næste dag modtog jeg sammen med alle gruppens øvrige medlemmer denne meddelelse fra ejeren af gruppen.

Citat:
Laila Ammitsbøl 11 October at 14:11 Reply
Kære alle!

Jeg er ikke tilhænger af at bombardere folks mailbokse, da jeg selv bliver irriteret, hvis jeg får ligegyldige mails i tide og utide. Derfor er det meget sjældent I får mail fra denne gruppe. Jeg vælger dog at gøre en undtagelse nu, fordi jeg synes jeg har en vigtig grund til at henvende mig til jer.
Et menneske der kæmper for mere retfærdighed for førtidspensionister, har skrevet en meget stærk tekst. Jeg ved ikke hvem personen er, men jeg vil opfordre jer alle til at gå ind og skrive under, så vi kan få politikerne til at vågne op.

I kan skrive under to steder:
http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/?s=1
og
http://folkevalg.dk/node/894

Mvh
Laila Ammitsbøl
Det gjorde mig opmærksom på at vi nok er mange der gerne vil se en ændring på dette område.

Så nu er planen som følger.

1) Der skal indsamles et minimum af 3.000 (gerne mange mange flere) underskrifter.
2) Derefter kontaktes alle relevante foreninger samt fagforeninger for at bede dem om at støtte op om projektet med deres officielle underskrift.
Jeg har på Danske Handicap Organisationers hjemmeside fundet listen over de 32 foreninger der hører under DHO.
3) Kontakt presse.
4) Hele molevitten afleveres til den relevante minister for området (Hvem er det egentlig?) under pressens bevågenhed.
5) Samtidig sendes det til alle relevante ordførere for de politiske partier.

Jeg vil gøre det trinvis hvilket betyder at jeg lige nu koncentrere mig om facebook, hvor jeg går ind i alle relevante grupper og linke til indsamlingen.

Så hvis der er nogen der har lyst til at give en hånd og vil ofre en halv time på projektet, så må i meget surfe lidt rundt på nettet og lægge linket ind hvor i føler det er relevant.

Tusinde tak



Ragdoll
Mennesket før reglerne
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 13-10-2009 kl. 12:46.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 13:21   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen Ragdoll, det er jo næsten også som at få en lille baby, at have gang i sådan en indsamling.....og inden du ved af det, så kommer der søskende

Kender da flere der er fuldstændig bidt af underskriftsindsamlinger, og som passer og plejer dem, ser til dem, og håber de vokser sig store og stærke.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 14:03   #19
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hehe Helenekr,

Bare jeg slipper for veerne, og med hensyn til søskende, ja så er der da et par stykker med i planlægningen, men et barn ad gangen må være nok, tvillinger kan jeg ikke overkomme

Jeg tror også at man skal passe og pleje dem ellers risikerer man jo at de dør af vanrøgt



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 14:35   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen



Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Underskrift indsamling Behold Videncentret for Mcs FibroMcs Politik og Samfund 8 04-09-2013 16:42
Underskrift indsamling / fjern loftet over sygedagpenge MLT Politik og Samfund 7 15-01-2013 19:47
Indsamling til de rige hansc Politik og Samfund 11 06-06-2012 14:20
Har man ret til underskrift Adam SR Alt det andet 16 14-09-2010 20:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension