K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2019, 17:01   #1
dhel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2017
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
dhel er ny på vejen
Fleksjob timetal fra 15 til 12 timer

Kære Gruppe,
Jeg er godkendt til 15 timer om ugen, men har i de sidste jobs jeg har haft fungeret bedst når jeg har haft 10-12 timer om ugen. Overvejer om jeg skal søge om at få sat mit timetal ned.
Men hvad skal der til for at få sat tallet ned?

Jeg ved godt at jeg bare kan søge jobs på et lavere timetal, men det har en del økonomiske konsekvenser for en midlertidig invalidepension jeg får udbetalt fra min pensionskasse, når jeg er på ledighedsydelse. Det har jeg været en del gange da jeg saftsuseme har haft svært ved at finde et fleksjob. Har været i 5 praktikker og 2 forskellige indenfor de sidste to år. De 5 praktikker jeg selv har skaffet, har ikke ført til jobs og de 2 jobs som kommunen fandt til mig var meget grov udnyttelse fra arbejdsgiverne der vistnok tænkte at de fik en billig arbejdskraft (stå alene hele dagen i en bod uden toilet, vand og mulighed for pause 2 hele dage om ugen, og et job på 12 timer hvor jeg skulle jeg ordne funktionerne for 2 fuldtidssekretærer man havde afskediget dem inden jeg startede ).
Er ved at miste motivationen for overhovedet at komme i arbejde og bliver meget stresset af Jobnet. Er nu sygemeldt, da jeg ikke har energien til at søge job igen.
Skal lige sige at jeg inden jeg blev godkendt til fleksjob har haft 12 forskellige jobs i en periode på 17 år , med mange sygemeldinger med depression/stress indimellem. Har været igennem to revalideringer og blev i 2017 godkendt til fleksjob. Går hos en psykolog i øjeblikket som synes at jeg skal søge en førtidspension, men synes ikke jeg er der endnu og jeg tror også det er meget meget svært at få.

Desuden er jeg gift og tænker at en førtidspension bliver beregnet udfra min ægtefælles indtægt?

Ser frem til svar og godt at siden her eksisterer :-)
mvh dhel
dhel er ikke logget ind   Besvar med citat
 

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension