K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2011, 15:43   #1
minimus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2011
Lokation: Hedensted
Indlæg: 2
Styrke: 0
minimus er ny på vejen
0-fleksjob

Hej.. Jeg er fleksjobber og er blevet tilbudt et 0-fleksjob. Vil høre om der er nogle der ved om det er rigtigt at min kommune siger, at jeg ikke må flytte til en anden kommune i de 2 år et 0-fleksjob løber??
minimus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 16:37   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hvad er et 0-fleksjob ? hvad betyder det ?
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 17:21   #3
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Det ord

har jeg aldrig hørt før
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 17:47   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du er tildelt fleks, så kan du også flytte kommune

http://www.e-pages.dk/hk/449/
der stå lidt mere óm fleks
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 10:10   #5
Mælkebøtten
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mælkebøttens avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2009
Lokation: Hedensted
Alder: 50
Indlæg: 23
Styrke: 16
Mælkebøtten er ny på vejen
Hej

0 flekser, lyder som et ord de bruger i den kommune jeg bor i.. Sjovt nok så kommer der ingenting ud af at google det..
Men det er en form for job for de fleksjobbere som har været uden arbejde i 18måneder eller mere.
Og som jeg har forstået det, ja så betaler kommunen lønnen til en kommunal arbejdsgiver for at de ansætter en i 2 år.. Dette gør de fordi de mister tilskudet fra staten når vi har været uden job i 18 måneder. Derfor er det billigere for kommunen at give sig selv penge til at vi er i job.. For så kan de igen få tilskud til os om 2 år, når vi bliver fyret fra det midlertidige job.

Men så vidt jeg ved, så skulle du da bestemt ikke være bondefanget i kommunen selv om du er 0 flekser.. Reglerne er de samme uanset om du har været uden job i 16 eller 20 måneder..

Mælkebøtten
Mælkebøtten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 10:25   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det lyder som en rigtig god forklaring
også grunden til de siger man ikke må flytte

den holder nok ikke i byretten
vi har endnu ikke indført Stavnsbåndet som i 1700 tallet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 11:03   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Nemmerlig...

De kan da ikke sige, at vi ikke må flytte i 2 år.... Sikke noget vrøvl...

Når der allerede findes en lovgivning på, at vi gerne må flytte kommune og bevare fleksjob-bevillingen (den nye kommune skal overtage og undersøge videre om betingelserne er opfyldt, hvis de skulle være i tvivl), så skal man jo bare gøre det, hvis man kom så langt.

Kunne være interessant at bede den der siger, at du ikke må flytte i 2 år, om lovgivning på det... Det er helt sikkert kun sagt til dig, fordi de ikke vil miste tilskud fra staten, men det må de jo leve med... Det skal ikke gå over dig og dit liv, når der kommer en fase, hvor man gerne vil flytte i løbet af de 2 år. Det har man sin gode ret til - at flytte.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 16:28   #8
minimus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2011
Lokation: Hedensted
Indlæg: 2
Styrke: 0
minimus er ny på vejen
Hej og TAK til alle der har svaret..

Nej jeg har heller ikke selv kunnet finde noget på nettet om 0 fleks..
Men den beskrivelse "mælkebøtten" kommer med er den samme som jeg har fået..

Jeg har nu fået at vide fra kommunen, at den kommunale virksomhed jeg pt er i praktik i SKAL ansætte mig efter de to år, ellers står jeg IGEN uden job.
Og det har de jo ingen mulighed for at vide idag, hvordan situationen ser ud til den tid..
(Kommunen siger der er kommet nye regler, men de ved ikke selv helt endnu hvad de kommer til at betyde for mig og andre fleksjobbere i her i kommunen)
minimus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 18:29   #9
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af minimus Se meddelelser
Hej og TAK til alle der har svaret..

Nej jeg har heller ikke selv kunnet finde noget på nettet om 0 fleks..
Men den beskrivelse "mælkebøtten" kommer med er den samme som jeg har fået..

Jeg har nu fået at vide fra kommunen, at den kommunale virksomhed jeg pt er i praktik i SKAL ansætte mig efter de to år, ellers står jeg IGEN uden job.
Og det har de jo ingen mulighed for at vide idag, hvordan situationen ser ud til den tid..
(Kommunen siger der er kommet nye regler, men de ved ikke selv helt endnu hvad de kommer til at betyde for mig og andre fleksjobbere i her i kommunen)
Jeg bor i Odense. Her kaldes det, du kalder 0 fleks, for puljejob. Kommunen betaler hele arbejdsgiverens lønudgift osv og der er ikke en øvre grænse for varighed..
På min arbejdsplads har vi 3 personer ansat på disse vilkår. Jeg er selv ansat på 2/3 tilskud og min arbejdsgiver snakker ikke om andet end at jeg kunne komme på denne ordning. Derfor har jeg sat mig meget ind i sagen og ved at det kun etableres, når kommunen efter 18 mdrs. ledighedsydelse ikke længere modtager støtte fra staten til udgiften. Så det ER for at "spare"..
Men selvfølgelig er det da fint, hvis det betyder, at man endelig efter 18 mdr. kan få et job!
Mvh. Sanne
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 00:18   #10
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Det er så en ulovlighed når kommuner gør puljejobbet tidsbegrænset.....Men mister man sit arbejde efter de første 9 måneder, mister man også retten til puljejob
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension