K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2011, 11:28   #11
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det lyder jo helt hen i vejret, at tvinge folk til at betale for en ydelse de aldrig bliver berettiget til, nemlig dagpenge.

Det er jo nok bare endnu en skjult skat, og dem kommer der mange flere af med en rød regering, de fattigste forbliver fattige omend mere fattige.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 11:39   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvor er der lige noget dokumentation for det

kan jo også sige soc vil afskaffe fleksjob og skabe en histoerie

et link TAK

for nej det giver ingen mening som flere skriver
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 12:01   #13
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 60
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
Citat:
Der er den 3 juni en artikel på avisen.dk http://avisen.dk/s-og-sf-vil-tvinge-...se_128473.aspx denne er nu sat ind på hjemmesiden www.k10.dk
og da vi ved at der er mange der er inde og kigge på siden hverdag og der er mange røde vælger der , så vil jeg sende dig en forespørgsels om du kan uddybe lidt hvad det er det går ud på...
Hvis det er sådan at S og SF vil have at man skal betale a-kasse er det så også sådan at man kan forvente at ledige flekser skal have dagpenge sats og ikke kun 91 % af højeste Dagpengesats som i dag

Denne mail vil blive sat ind på www.k10.dk http://www.k10.dk/showthread.php?t=19213
Så kan man håbe at han tager sig tid til at svare, det ville nok kunne afklare en del
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 12:56   #14
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
SÅ må vi bare beholde den blå
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2011, 20:11   #15
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
må da håbe der kommer et svar.jeg har også selv lige skrevet mail til tv2 som igen igen siger noget der er forkert.her kommer det rød block vil sætte prisen op på en 20 stk pakke smøger.hmm løgn og latign der har været 19 i en pakke smøger i de sidste 6 måneder hvis ikke længer skuldt ventre skat.men rød vil have 20 men der er kun 19 i jeg er forviret.må heller sende den afsted til ham også

men en tign er sikkert fagforning er 100% det bedste at være medlem af
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 01:01   #16
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Jeg har også læst om S og SF's forslag om fleksere skal være medlem af A-kasse. Og jeg har klart tænkt,- at der vil følge dagpenge med ved ledighed. Det er vel bare et spørgsmål om hvilket regi pengene skal udbtales fra...måske mener S og SF, at man fortsat kun skal kunne modtage en bestemt procentsats af de gængse dagpenge,- det ved jeg ikke. Men lad os nu se.....
Men jeg ved, at det var en sorgens dag,- da jeg formeligt blev høvlet ud af min A kasse. Det var meget reelt, at jeg blev det og også meget ordentligt, - for jeg fik refusion for den periode jeg havde indbetalt uden at have haft nogen rettigheder. Alligevel var det sørgeligt!
DEt ligger så dybt i mig, at man skal være i fagforbund og A-kasse. Og det er lige til at lukke op og skide i, at der er så mange mennesker efterhånden, der ikke er med,- men det er en hel anden historie ;-)
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 16:52   #17
lillespir
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 89
Styrke: 17
lillespir er ny på vejen
Hej herinde
Jeg skrev en mail til HDK, for at få svar på det jeg gerne ville ha' besvaret.
Både min og hans mail kan læses herunder:
Hilsen Rita

Sendt: 8. september 2011 11:24
Til: Henrik Dam Kristensen
Emne: Indlæg i Avisen.dk, ang fleksjobbere i A-kasse




Hej
Henrik Dam Kristensen

Havde jeg haft kendskab til at S og SF vil tvinge Fleksjobbere i A-Kasse, var du blevet konfronteret med spørgsmål om dette, da
du kom uanmeldt til Festdag for Fleksjobbere i 3F.

Jeg er god klar over det ikke er dig der har lagt navn til, men derimod jeres arbejdsmarkedsordfører Torben Hansen.

Hvordan kan Socialdemokratiet og SF lægge stemmer til at disse mennesker skal i A-kasse,
når det første, en kommende Fleksjobber får at vide, når vedkommende er blevet visiteret til Fleksjob,
at de skal melde sig ud af A-Kassen og gerne Forbundet.

Fleksjobbere KAN IKKE FÅ YDELSE FRA A-KASSEN uanset hvor mange gange de melder sig ind i A-kassen.

Vil Socialdemokratiet få fagforbundene og A-kasserne til at tage imod Fleksjobbere må i også være jeres opgave så voksen at I sørger for at alle de Fleksjobbere der måtte melde sig ud af fagforbundet og A-kasse pga fleksjob kommer ind igen i a-kassen og forbundet med den ancinitet som de havde på udmeldelsestidspunktet.
Ellers må det gælde fra nytilkommende fremadrettet fleksjobbere.

Håber du vil gi' dig tid til at svare på min mail.

Hilsen Rita Nielsen

------------------------------------------------------

Svar fra Henrik Dam Kristensen

Modtaget d.11.9.11

Hej Rita



Tak for din mail.



Det er ganske rigtigt, at Socialdemokratiet foreslår, at fleksjobberne skal ind i a-kasserne. Grunden til at vi gør det er, at vi er overbeviste om, at a-kasserne vil kunne give de ledige fleksjobbere væsentligt bedre hjælp, end kommunerne kan. På nuværende tidspunkt er der nemlig næsten 15.000 ledige fleksjobbere og ca. 45.000 aktive fleksjobbere. Det svarer til en ledighed på 25 pct., hvilket er alt, alt for højt. Vores forslag indebærer selvfølgelig, at man også vil kunne få ydelse fra a-kassen, men vi har ikke lagt os fast på, om man som ’tilbagekommen’ a-kassemedlem kommer tilbage på sit gamle trin.



Mange af dem, der er på ledighedsydelse har været det i flere år, og der er ikke meget, der tyder på, at det vil ændre sig i fremtiden. Regeringen har nemlig foreslået en række stramninger, som vil ramme fleksjobberne og dem på ledighedsydelse hårdt. Bl.a. har regeringen foreslået, at kommunerne kun skal kunne give et fleksjob for en 5-årig periode. Det vil virkelig skabe en masse usikkerhed for den enkelte, der ikke vil vide, om fleksjobbet kan fortsættes efter 5 år.



Mvh

Henrik DK
lillespir er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 19:51   #18
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det svar fra Henrik er da ubrugbart.

Hvilken ydelse skulle man fremover have fra a-kassen mod de 91 % af dagpengesatsen idag, og hvor længe kan man må fra a-kassen fremover.

Det lyder som en rigtig dårlig ide, at fleksere skal betale til en a-kasse, det kommer der jo ikke flere ledige fleksjobs af.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 20:27   #19
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
ja det var sgu et ubruligt svar er du sikker på han ikke er i blå blok griner
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 21:52   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg har meldt mig ud af A-kasse og fagforening
hvad skulle jeg kunne bruge dem til
når der stå ubetydelig funktionsevne i mine læge papir
så kan jeg hverken få dagpenge eller hjælp fra en fagforening
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Invalide flexjobbere supersus Spørgsmål ang fleksjob 1 31-01-2012 15:55
Nye ansættelses Vilkår for Flexjobbere last47 Spørgsmål ang fleksjob 8 15-12-2011 19:14
Diskriminering af flexjobbere kirsa Fremtiden for fleksjob og førtidspension 14 03-03-2011 19:58
Kan kommunen tvinge en til at være i a-kasse Xeva Alt det andet 6 23-12-2008 00:47
Dårlig hjælp til flexjobbere Stella Manglen på Fleksjob 4 20-11-2008 15:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension