K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2011, 21:37   #1
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
Arbejdsprøvning og min bare røv!

Ja jeg tænker nok overskriften forundrer meget men jeg skriver sådan fordi jeg er meget imod arbejdsprøvninger. Jeg ved godt at kommunen bruger dem for at afprøve folk men i virkeligheden er det for at trække tiden ud og bla bla bla. de mennesker der er syge kender jo ofte sig selv særdeles godt og ved hvad de magter og ikke magter og det gør jeg sandelig også selv. Men arbejdsprøves skal vi jo selvom jeg anser det for tåbeligt og spild af tid og kun til kommunens fordel.
Jeg har aldrig haft noget ud af de arbejdsprøvninger jeg har deltaget i.
Faktisk har de altid forværret min psyke og først når jeg stoppede og fik almindelig jobs med løn fik jeg det bedre fordi jeg så følte mig mere set og mere værdig.
Men jeg kan ikke leve af et deltidsjob og jeg kan ikke engang som det er nu magte et deltidsjob.
Hvorfor hader jeg så arbejdsprøvninger?
Fordi jeg er blevet set ned på i dem og udnyttet og behandlet skidt. Okay 2 af de steder jeg har været var nu ok men følelsen af at være i arbejdsprøvning kan jeg bare ikke med
Det er sjovt som kommunen bare glemmer folk der er i en arbejdsprøvning hvis de ikke selv magter at give lyd fra sig hvis de stopper i utide.
Men det er jo klart når man arbejder gratis og ikke koster kommunen noget.

Bræk siger jeg bare.Giv endelig en jobkonsulens hans løn og lad den syge arbejde gratis.
Jeg har arbejdet gratis i alle arbejdsprøvninger jeg har deltaget i førhen.
Folk har bedst af en løn og sådan vil det altid være.
Jeg håber det bedste for jer alle derude.

Bare min mening.
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 22:09   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...det lyder også mere som virksomhedspraktikker, du har været i, Adi.

Forstår godt din indstilling og ser også, at det vist er en meget slem kommune, du er bosat i.

Også alt det bedste for dig :-)

Der kommer sikkert mere respons til dig...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 22:10   #3
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Adi: Jeg holder gerne dit pandehår imens!

Hvem fanden har brug for at se tv-dokumentarer om Gadaffi og Haitis forhenværende 'Baby Doc', når vi kan underholdes til blodet staser i årerne, af vores egen regering og Sundheds(dræbende)væsen's, sindssyge spillen skak med hjælptrængende medmennesker?!?
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 22:54   #4
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
Adi

jeg har været i virksomhedspraktikker i Herning kommune og Ikast kommune. Begge steder ikke noget at råbe hurra for. Jeg vil sige at nogle af stederne var der faktisk rigtig søde mennesker som behandlede mig godt men selve det at arbejde uden at få en krone for det er da så ydmygende som noget kan være. jeg kunne forstå at jeg skulle lave noget på en kontanthjælp hvis det endelig var men helt gratis er jeg bare så færdig med.

På et tidspunkt var jeg i Herning kommune i virksomhedspraktik på et ældrecenter hvor jeg skulle hjælpe med aktivering af de ældre plus diverse praktiske opgaver. På det tidspunkt var jeg fejldiagnosticeret og på antipsykotisk medicin der gjorde mig til zombie.
Jeg magtede ikke mit eget hjem og egen hygiejne.

det var dømt til at mislykket så jeg kom på arbejde i lidt nusset tøj
Da jeg skulle til opfølgningsaftale med min sagsbehandler og lederen på ældrecentret var jeg rigtig nervøs.
pludselig rejser lederen sig og går ud og jeg sidder alene med sagsbehandleren som så siger at det var bemærket at jeg nogle gange kom på arbejde usoigneret.
jeg blev bare så ked af det. Det var så ydmygende og jeg glemmer det aldrig.

jeg ville ønske den leder havde haft nosser nok til at tage hånd om mig istedet og sige det til mig med det samme hun opdagede det istedet for at lade mig komme der hver dag i den tilstand. jeg følte mig til grin og undrede mig over en så dum leder.
Men jeg kunne heller ikke lide lederen på stedet og var lettet da jeg stoppede.

Siden har jeg haft et almindeligt vikarjob og blevet rost til skyerne for mine mange ressourcer og menneskelige kvaliteter til arbejdet med børn.

I mange af mine virksomhedspraktikker har jeg fået negative ting at vide
At jeg ikke skulle arbejde med mennesker.
Men det kan jo ikke passe når jeg har stribevis af udtalelser der beviser at jeg netop er meget dygtig til mennesker.

Mit problem er bare at jeg er psykisk syg og ikke kan arbejde fuld tid.
Virksomhedspraktikker har desværre for mig været negativt i alle tilfælde.
Jeg har heldigvis mødt søde mennesker i dem men overvejende har de ikke givet mig noget særlig brugbart.

Jeg er så ked af et samfund hvor man helst skal kunne alt eller intet for at eksistere.
Hvorfor ikke lave et system hvor man udvikler folk og træner dem op istedet for at gøre dem mere syge.
Og hvis folk ikke kan blive mere raske så giv dem da den ydelse de skal have.

Punktum slut og endelig så burde folk altid have en form for ydelse ligemeget hvad. Kald det borgerløn.
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 23:13   #5
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Adi Se meddelelser
det var dømt til at mislykket så jeg kom på arbejde i lidt nusset tøj
Da jeg skulle til opfølgningsaftale med min sagsbehandler og lederen på ældrecentret var jeg rigtig nervøs.
pludselig rejser lederen sig og går ud og jeg sidder alene med sagsbehandleren som så siger at det var bemærket at jeg nogle gange kom på arbejde usoigneret.
jeg blev bare så ked af det. Det var så ydmygende og jeg glemmer det aldrig.

jeg ville ønske den leder havde haft nosser nok til at tage hånd om mig istedet og sige det til mig med det samme hun opdagede det istedet for at lade mig komme der hver dag i den tilstand. jeg følte mig til grin og undrede mig over en så dum leder.
.
Åhh hvor bliver jeg ked af det når jeg læser (bl.a) ovennævnte....Netop det sted er leder og kolleger jo faktisk uddannet i at være omsorgsfulde over for andre.
Alt det bedste til dig

Jeg har kun været i en arbejdsprøvning..14 måneder - fik den forlænget x mange af egen vilje og drive til at prøve at komme igang. Jeg havde det ikke specielt stramt med at jeg ikke fik løn, men jeg har så heller ikke prøvet at være på kontanthjælp som dig (?) - fik sygedagpenge + noget løbende arbejdsskade udbetaling. Det ændrede så ikke ved, at jeg SKULLE holde MEGET fast i at føle mig lige-værdig og ikke lade mig træde under fode...Det lykkedes

Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 23:15   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Det gør mig rigtig ondt at høre, Adi, at man ikke bistod dig ordentlig, da du var påvirket af psykofarmaka og derfor var zombie.

Jeg er temmelig enig med dig og det der borgerløn er et rigtigt interessant emne: Under uddannelse, under sygdom, som gammel fx..

Hvilke flere situationer kunne der være, hvor borgerløn ville være en god idé?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 23:27   #7
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
Adi

Jeg kan lige forklare til situationen at jeg aldrig har modtaget kontanthjælp men har brugt opsparing i mine dårlige perioder gennem mit liv.

Så jeg har arbejdet gratis utallige gange.
Og ja det er rystende at man skal behandles dårligt af mennesker der er uddannet til at tage sig af andre.

Jeg mener bare at man skal have en grundløn med det samme
når man bliver syg eller arbejdsløs og jeg mener ikke man skal være afhængig af ægtefælles indkomst og at man ikke kan få grundløn hvis man har hus eller lignende.

Jeg bryder mig ikke om strafmetoden hvor man tvinger folk fra hus og hjem fordi de er syge eller arbejdsløse.
Jeg synes det er forkert at det folk har arbejdet op og skaffet sig ved slid og høje skatter skal tages fra dem hvis de bliver syge eller ledige.

I australien giver de en ydelse med det samme til folk når de henvender sig med lægepapirer. En samtale og en uge efter så har de en pension for livet men som så bliver reguleret op og ned alt efter hvordan den syge har det.

Det vil sige en psykisk syg har stadig mulighed for at læse videre på en videregående uddannelse og evt arbejde lidt hvis han eller hun magter det.

Den psykisk syge kan følge de antal undervisningstimer hun magter og få økonomisk hjælp til det.

Gid det var sådan i Danmark

Der er stadig for meget alt eller intet her i Danmark.
Flere fleksible løsninger skal der til. Mennesker er forskellige og skal hjælpes forskelligt. de stive kasser og paragraffer som vi har nu kommer kun systemet til gode. Systemet er kun til for systemets skyld som det er nu.

Jeg ved med sikkerhed at jeg sagtens kunne klare en videregående uddannelse i mit eget tempo hvis jeg fik lov og samtidig havde et økonomisk fundament. Men den mulighed findes bare ikke.
Det er deprimerende i sig selv.
Men nu er jeg da kommet i behandling.Så må vi se hvor rask jeg kan blive.
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 23:35   #8
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
adi

rettelse:

jeg mente at folk skal have en grundløn/borgerløn uanset om de har hus og bil. Man skal ikke tage noget fra folk fordi de er syge eller arbejdsløse.

Den dårligste jeg har hørt hos kommunen var en medarbejder der sagde til mig: "vi er jo nødt til at hjælpe dem der har størt behov først".

I mine øjne er det forskelsbehandling og når Danmark kan smide millioner af penge ud af landet og ofre millioner på kongehuset og meget andet så er der råd til at hjælpe alle trængte borgere i Danmark også.
Så må de fandeme lave om på deres prioriteringer i regeringen.
Den dag det er borgeren der først får pengene og derefter kommer alt det andet.Den dag klapper jeg og jubler.
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 23:40   #9
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
DET er interessant, hvad du fortæller om Australien!

Jeg har netop den seneste tid gået og tænkt, at vurderingen af syge menneskers arbejdsevne skal TILBAGE til lægerne, fordi den torturering af syge i gentagne afprøvninger er uværdigt og forringer ofte folks restkapacitet til at fungere.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 00:08   #10
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
Adi

Jeg så også helst en større velvillighed fra kommunerne i at hjælpe folk med at nå deres mål.

f.eks så har jeg en HF med snit på 3,3. For at være lige akkurat bestået skal snittet idag være 2,0.
I samtlige fag på HF har jeg middelkarakterer nærsom et par stykker.
Jeg ønsker virkelig brændende at blive rask for min sygdom og hvis ikke jeg bliver helt rask så alligevel på en eller anden måde få noget hjælp til at fuldføre en videregående uddannelse.

Men hvor er hjælpen henne til det rent økonomisk?
Hvorfor skal jeg trods handicap ikke få lov at læse videre i et tempo jeg kan klare med en indtægt.
Det er da prisværdigt at jeg har ønsker om noget.
Men næh nej. Ingen hjælp og ingen interesse fra systemets side til noget overhovedet.
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Jeg må bare af med det. mukke Dit og Dat 36 01-06-2012 11:24
Bare tak Kamma1 Alt det andet 2 10-11-2010 20:52
FP er bare så ked af det :,( nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 06-10-2010 14:48
Er det bare arbejdsprøvning igen igen !!? Enteneller Spørgsmål ang fleksjob 6 11-03-2009 21:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension