K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2011, 09:03   #11
FacingTrouble
Elsker at være her på K10
 
FacingTroubles avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Sjælland
Indlæg: 68
Styrke: 14
FacingTrouble er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mama Se meddelelser
Åh, jeg får sgu helt ondt af dig, hvis du skal til at igennem hele møllen

Arbejder du nu?
Tjah - pt. er jeg på barsel, men blev fyret under min barsel, så nej jeg har ikke noget job.
Men hver gang jeg starter op på arbejdsmarkedet, så går det galt for mig - lidt ligesom dig. Der er bare ikke plads i min psyke og krop til at være ude på arbejdsmarkedet - jeg har primært haft vikariater hvor jeg har kunnet stoppe på "naturlig vis", hvorefter jeg er "gået i hi" for at komme mig igen. En enkelt gang har jeg selv måtte sige op fordi jeg ikke magtede mere.
Det er surt og skræmmende at se tilbage på nu. Jeg har hele tiden bildt mig selv ind, at det nok blev bedre næste gang - og det har så varet i 20 år nu.... det er på tide at afprøve det famøse "system", som alle syge har så meget "glæde" af. Men man har jo lov at håbe på, at det evt. kan gå godt for én.

Jeg må indrømme, at jeg også synes, at din situation kræver min. flexjob ud fra det, som du fortæller. Og jeg synes virkelig at du skal holde fast i det, og ikke lade dig overbevise om andet.

ih hvor jeg håber, at det lykkes for dig....
FacingTrouble er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 11:03   #12
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FacingTrouble Se meddelelser
Tjah - pt. er jeg på barsel, men blev fyret under min barsel, så nej jeg har ikke noget job.
Men hver gang jeg starter op på arbejdsmarkedet, så går det galt for mig - lidt ligesom dig. Der er bare ikke plads i min psyke og krop til at være ude på arbejdsmarkedet - jeg har primært haft vikariater hvor jeg har kunnet stoppe på "naturlig vis", hvorefter jeg er "gået i hi" for at komme mig igen. En enkelt gang har jeg selv måtte sige op fordi jeg ikke magtede mere.
Det er surt og skræmmende at se tilbage på nu. Jeg har hele tiden bildt mig selv ind, at det nok blev bedre næste gang - og det har så varet i 20 år nu.... det er på tide at afprøve det famøse "system", som alle syge har så meget "glæde" af. Men man har jo lov at håbe på, at det evt. kan gå godt for én.

Jeg må indrømme, at jeg også synes, at din situation kræver min. flexjob ud fra det, som du fortæller. Og jeg synes virkelig at du skal holde fast i det, og ikke lade dig overbevise om andet.

ih hvor jeg håber, at det lykkes for dig....
Det kunne godt lyde som om, at vores situationer minder rigtig meget om hinanden
Det er sgu sørgeligt, at man næsten er nødt til at SKULLE gennem hele møllen.... - eller, - det er jo GODT, at det ikke er alle, der kan få flex. Det har jeg fuld forståelse for, og sådan SKAL det også være. Men sådan nogle som os..... - du lever, som jeg har gjort i mange år, lyder det til........ - indtil jeg fuldstændig kapitulerede!! Jeg kan godt se det med, at man skal gennem systemet - for at sortere dem fra, som jo IKKE skal have flex bl.a. - men jeg får sgu ondt ondt ondt i maven af at tænke på dig fx, som jo næsten er nødt til at "gå helt ned", før hjælpen evt. kan komme Det er virkelig umenneskeligt - det ved man, når man har været der

Og ja, jeg må holde fast i, at det er det her, jeg skal. Og så håbe på, det lykkes! - Føler hele tiden jeg bliver mødt med den der med, at man jo ikke kan se det på mig - og jeg kan sagtens være velformulerende og præsentabel - og så "skal jeg jo bare tage mig sammen"

Nå, det blev til lidt af en smøre. Men jeg håber, vi kan "følges lidt ad" - måske vi kan hjælpe hinanden lidt, når vores situationer minder sådan om hinanden!

Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 11:11   #13
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Ja, det tror jeg helt bestemt. Og ud har jo også opbakning fra dine jobkonsulenter
Jeg stiller mig faktisk temmelig uforstående overfor at din sagsbehandler ikke mente at flex var en mulighed...

Det er svært at sammenligne situationer, for det er ARBEJDSEVNEN det kommer an på, ikke hvilken lidelse man så end har.

Det du beskriver; mange års skrøbelig psyke og tilbagevendende depression, kamp for at fastholde tilknytningen til studier og arbejde og nu 3 års sygemelding kombineret med at du senest slet ikke kunne klare virksomhedspraktik sidst i 2010 peger i høj grad på at du ikke vil blive i stand til at klare dig på ordinære vilkår.

Hvilke lægepapirer er der i din sag?
(Hvis du ikke har fået aktindsigt skal du få det - der er en formular under nyttige links foroven).
Lægepapirer? Altså der er i hvert fald indtil flere statusbeskrivelser fra lokalpsyk. Fra lægen er der nok ikke meget, da han har sagt, at det jo er psyk, der kender mig bedst - så det er der, jeg snakker...... Men lægen ved jo selvfølgelig, at jeg er syg, og jeg er som sådan ikke "bange" for at snakke med ham om flex. Det har jeg nævnt for ham før, og han sagde dengang - for et par år siden... - at hvis det kom til flex, så tog vi den derfra.
Faktisk skiftede jeg læge for to år siden, fordi min gamle læge mildest talt var en vatnisse. Min nye læge er jeg glad for, og det er ham, jeg HAR snakket med om det. Og han må jo kunne bladre i journalen fra min gamle læge også.....
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 11:30   #14
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Speciallægeudtalelser går skam også ind under lægepapirer

Det er godt at der foreligger papirer fra tidligere så dit forløb er lægeligt dokumenteret, og din sagsbehandler vil formodentlig indhente en statusattest fra din nuværende psykiater.

Derfor er det så bydende nødvendigt at du taler med din psykiater/læge/behandler om det her med flexjob, således at du kan få deres mening OG så de ved hvad du går og tænker så de har det med i baghovedet.




Citat:
Oprindeligt indsendt af anniss Se meddelelser
Sorry, når det går for hurtigt med at skrive. Der skal stå d. 28.2.11...
anniss
Anniss, du kan redigere i de indlæg du laver. Så hvis du ser en fejl trykker du bare på knappen "rediger" nederst til højre i indlægget i stedet for at oprette et nyt lige efter
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 11:41   #15
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Speciallægeudtalelser går skam også ind under lægepapirer

Det er godt at der foreligger papirer fra tidligere så dit forløb er lægeligt dokumenteret, og din sagsbehandler vil formodentlig indhente en statusattest fra din nuværende psykiater.

Derfor er det så bydende nødvendigt at du taler med din psykiater/læge/behandler om det her med flexjob, således at du kan få deres mening OG så de ved hvad du går og tænker så de har det med i baghovedet.
Ok, tak Men altså agtindsigt.... hvor meget står der mon, som jeg ikke ved?
Jeg mener, - når der er blevet lavet statusbeskrivelser fra lokalpsyk., har jeg altid fået tilsendt en kopi fx.
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 11:52   #16
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mama Se meddelelser
Jeg mener, - når der er blevet lavet statusbeskrivelser fra lokalpsyk., har jeg altid fået tilsendt en kopi fx.
Aktindsigt er EKSTREMT vigtigt!
Det siges hele tiden herinde, men jeg tænkte jaja, pjat med jer. Endte dog så med at bede om det - og det var DYBT frustrerende. Der manglede umådeligt mange uddybende kommentarer i min sag.
Bl.a. stod der (i gamle notater, det er flere år siden), at praktikker var påbegyndt - men der stod ikke et ord om, at de blev afbrudt efter få dage på grund af at jeg gik fuldstændig ned; og mindst den ene gang blev indlagt på psykiatrisk afdeling.
Dét må jo siges at være temmelig relevant for min sagsbehandling; især nu hvor jeg er nået til at ligge på grænsen til førtidspension. Altså om jeg har været i længerevarende praktikker med x timer eller om jeg ikke kunne klare dem.
Desuden manglede der notater for de første to år af mit forløb. Det klagede jeg naturligvis også over, men så fik jeg gudhjælpemig svar tilbage om at nejnej, de var der skam, men dem var en fejl at jeg ikke havde fået dem tilsendt. Flot. Så havde jeg brugt mega meget energi og fortvivelse over at de manglede...

Jeg endte med at klage over manglende overholdelse af loven om notatpligt. De gav mig ret i at der er mangelfulde notater i min sag, men skrev at de dog ikke mente at de havde overtrådt lovgivningen, da de notater ikke vurderedes at have haft indflydelse på min sagsbehandling. ARGH! Jeg klagede over at det ville kunne FÅ indflydelse... Orkede dog ikke at sende yderligere kommentarer til dem...

Så det er ikke kun i forhold til lægepapirer at det er relevant at få aktindsigt.

Der er desværre også flere eksempler herinde på at papirer er forsvundet fra folks sager...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 12:55   #17
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Aktindsigt er EKSTREMT vigtigt!
Det siges hele tiden herinde, men jeg tænkte jaja, pjat med jer. Endte dog så med at bede om det - og det var DYBT frustrerende. Der manglede umådeligt mange uddybende kommentarer i min sag.
Bl.a. stod der (i gamle notater, det er flere år siden), at praktikker var påbegyndt - men der stod ikke et ord om, at de blev afbrudt efter få dage på grund af at jeg gik fuldstændig ned; og mindst den ene gang blev indlagt på psykiatrisk afdeling.
Dét må jo siges at være temmelig relevant for min sagsbehandling; især nu hvor jeg er nået til at ligge på grænsen til førtidspension. Altså om jeg har været i længerevarende praktikker med x timer eller om jeg ikke kunne klare dem.
Desuden manglede der notater for de første to år af mit forløb. Det klagede jeg naturligvis også over, men så fik jeg gudhjælpemig svar tilbage om at nejnej, de var der skam, men dem var en fejl at jeg ikke havde fået dem tilsendt. Flot. Så havde jeg brugt mega meget energi og fortvivelse over at de manglede...

Jeg endte med at klage over manglende overholdelse af loven om notatpligt. De gav mig ret i at der er mangelfulde notater i min sag, men skrev at de dog ikke mente at de havde overtrådt lovgivningen, da de notater ikke vurderedes at have haft indflydelse på min sagsbehandling. ARGH! Jeg klagede over at det ville kunne FÅ indflydelse... Orkede dog ikke at sende yderligere kommentarer til dem...

Så det er ikke kun i forhold til lægepapirer at det er relevant at få aktindsigt.

Der er desværre også flere eksempler herinde på at papirer er forsvundet fra folks sager...
Ja, det lyder godt nok frustrerende
Men så er det vel også agtindsigt fra jobcentret, du mener, ikke?
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 15:08   #18
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Hej Mama, godt at se dig.

Super, at Du er kommet herind. der er rigtig mange godt folk herinde, der ved ALT.

Ja, det lyder da helt bestemt som at flex, måske kunne være noget for dig.

Du slipper ikke udenom en arbejdsprøvning, men sådan er det jo. De er gudskelov ret flinke de fleste steder, og ER interesseret i det reelle billede, og ikke en knækket person.

Hvordan det så bliver vuderet kan INGEN gisne om, da det jo ofte er en slags dartspil med kun een lillebitte ftp og 2 små flex på. resten er blanke.

Håber virkelig det bedste.

Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 15:42   #19
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mama Se meddelelser
Men så er det vel også agtindsigt fra jobcentret, du mener, ikke?
Det er kun aktindsigt fra jobcentret jeg mener I din sag der ligger der udover sagsbehandlernes kommentarer efter møder også jobplaner, lægepapirer osv.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 16:18   #20
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen

Jeg håber for dig, at din vej i systemet nu kommer til at forløbe stille og roligt. Nu VED du i hvertfald, at der ER nogen der har SET dig - som du har det
Du skal holde ved den følelse og blive ved med at være troværdig over for dig selv - altså ikke byde ind med mere end du i virkeligheden har kapacitet til.
Det har for mig været en anstrengende øvelse - og er det sikkert for de fleste. Vi vil så gerne det hele

Jeg blev flekset til ca 18-20 timer / som i virkeligheden var for meget - suk )- Troede på et tidspunkt at jeg kunne gå på vandet og lovede mig ud til et job - som ligger helt udenfor tidligere uddannelse og på alt for mange timer og alt for langt væk (transporttid). Tidligere ville intet af det have spillet nogen rolle men det var svært for mig at indse / forholde mig realistisk til.
Det var en ny ( ny for mig altså) og knaldhamrende dygtig og dejlig sagsbehandler, der tog mig ud af jobbet igen..... derefter var jeg fredet i ½ år (haft jævnlige samtaler med min sagsbehandler) og har netop nu ( 1 marts) fået job på 12½ time i en lille niche inden for eget fag startede i praktik på stedet den 3 januar, med en gensidig hensigtserklæring på fastansættelse, såfremt at praktikken forløb tilfredsstillende for begge parter
Der er indbygget mulighed for at gå op i tid. Men det tror jeg næppe kommer på tale. Langt hen af vejen kan jeg klare mange flere timer - men jeg skal også eksistere - og helst ordentligt - de dage hvor jeg ikke kan

God vind til dig - og hold nu fast i den gode *være-set og mødt* følelse!!!
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
flex mus0025 Spørgsmål ang fleksjob 8 14-12-2012 19:33
Indstillet til flex / Den nye flex lov Bitsch Spørgsmål ang fleksjob 7 18-09-2012 20:21
Flex-job lindairene Din historie 1 14-01-2010 12:29
flex job jens-p hansen Din historie 2 28-10-2008 10:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension