K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2007, 16:24   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Om arbejdsprøvning

Socialrådgiver Susanne Lyngsøe fra Danmarks Radios p1 har i dag i "Ret og pligt" sagt følgende om arbejdsprøvning (ikke ordret citeret):

En arbejdsprøvning skal vise, hvad man kan.

Kan man IKKE klare arbejdsprøvningen, er det tegn på, at man IKKE kan arbejde.

Jeg har flere gange læst her på k10, at kommunerne siger, at de IKKE kan vurdere arbejdsevnen, hvis man IKKE har fuldført et arbejdsprøvningsforløb. Og derfor bliver borgere henvist til endnu flere arbejdsprøvningsforsøg.

Det burde jo være logik for burhøns, at man er MEGET SYG, hvis man ikke kan klare en arbejdsprøvning.

Susanne Lyngsøe mener altså, at det tæller med i den samlede vurdering af arbejdsevnen.

Link til "Ret og pligt" er her:

http://www.dr.dk/P1/retogpligt/20050902132728.htm
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2007, 20:41   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Om arbejdsprøvning

Ja for mig lyder det nu også ganske logisk....at hvis man er meget syg...
ja så kan man ikke klare en arbejdsprøvning....det giver jo næsten sig selv....

Men men hvis kommunerne nu tror at folk kun er ude på at "snyde" dem....ja så forklarer det jo en del....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 11:43   #3
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Ja det burde være ren logik for burhøns, men åbenbart ikke for Odense kommune. Jeg var først på revahuset, derefter var planen at jeg skulle i arbejdsprøvning i 3 måneder. Men jeg var i arbejdsprøvning i ca. 7 måneder, da de jo ikke kunne bedømme mig, fordi jeg var for syg???!!! Tilsidst var jeg kørt så meget ned, at jeg bare måtte væk fra det hele. Det var enten det eller selvmord (ja jeg var meget langt ude på det tidspunkt), så min ex kæreste og jeg bestilte det første og bedste fly væk til tenerife og blev der i 10 dage.
Da jeg kom hjem var fanden løs, da jeg jo heller ikke måtte forlade landet, når man er på sygedagpenge og arbejdsgiveren "ikke beskrive hvor skuffet hun var", osv osv. Da jeg ikke kunne klare at være i arbejdsprøvning, kunne mine sygedagpenge ikke forlænges og jeg røg på bistandshjælp. Efterfølgende kæmpede jeg en hård kamp med en ny sagsbehandler/socialrådgiver hver gang, om overhovedet at få lov til at søge om førtidspension.
Agh jeg kan stadig få det helt dårligt, når jeg tænker tilbage på det.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension