K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2010, 12:41   #1
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Modregnes ledighedsydelse af engangsbeløb fra pensionsselskab?

Jeg ved ikke lige om den ligger rette sted, men her goes.

Jeg overgik fra 1/5 til ledighedsydelse (fra sygedagpenge) selvom min sag endnu ikke er afklaret. Det er noget med ymerparagraf fordi jeg enten skal ha flex eller ftp.

I sommeren blev jeg gjort opmærksom på at jeg kunne søge (midlertidig) invalidepension hos lærernes pension. Det fik jeg godkendt, og fik fra august udbetalt nogle tusinde kroner hver måned, og fik desuden et større beløb udbetalt fordi jeg kunne søge invalidepensionen med tilbagevirkende kraft!

Nu har jeg så modtaget brev fra kommunen om at jeg skal tilbagebetale xx kroner, fordi min ledighedsydelse skal modregnes når jeg får pension. Så langt så godt...selvom det er træls med den modregning!

Men, hvordan er det lige med perioden FØR den månedlige udbetaling af pension begyndte? Altså perioden 1/5 til august? Det er min invalidepension jo udbetalt som en del af et engangsbeløb og ikke som en løbende udbetaling. Skal ledighedsydelsen også modregnes i den periode? Jeg vil gerne lige høre inden jeg bare blindt betaler det beløb de foreslår - de skal jo ikke ha for meget retur!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 09:51   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære MBM

Citat:
Jeg overgik fra 1/5 til ledighedsydelse (fra sygedagpenge) selvom min sag endnu ikke er afklaret. Det er noget med ymerparagraf fordi jeg enten skal ha flex eller ftp.
Ja, det er trælst, at du fik den ledighedsydelse, det havde været bedre om du havde fortsat på sygedagpenge,

da der ikke modregnes for din pension i sygedagpenge.
Citat:
Men, hvordan er det lige med perioden FØR den månedlige udbetaling af pension begyndte? Altså perioden 1/5 til august? Det er min invalidepension jo udbetalt som en del af et engangsbeløb og ikke som en løbende udbetaling.
Hvis beløbet er udbetalt fordi
Citat:
og fik desuden et større beløb udbetalt fordi jeg kunne søge invalidepensionen med tilbagevirkende kraft!
så kan kommunen godt kræve modregningen fra d. 1/5, desværre.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 12:54   #3
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Øv, men tak for svar! Jeg regnede også med at den nok var god nok, men ville ikke bare blindt betale tilbage før jeg havde tjekket at det var rigtigt nok!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 03:47   #4
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MineBørnsMor Se meddelelser
Jeg overgik fra 1/5 til ledighedsydelse (fra sygedagpenge) selvom min sag endnu ikke er afklaret. Det er noget med ymerparagraf fordi jeg enten skal ha flex eller ftp.
Det er ulovligt at sætte dig på ledighedsydelse hvis du ikke er godkendt til fleksjob !
Sygedagpengene er delvist betalt af kommunen, og den udgift slipper de for når de sender dig på ledighedsydelse !
Når du er på ledighedsydelse figurerer du i kommunen som arbejdsledig med særlige behov, og sk lsåledes holdes i ørene, med hensyn til at du får et job, ligesom alle andre ledige bliver det.
Ledighedsydelse kan under ingen omstændigheder benyttes som den form for parkeringsplads, som den er blevet for dig !
Når sagen skønnes belyst, i forhold til jobmuligheder, overgår den til afgørelse. der er en behandlings frist på 3 måneder, hvorefter kommunen skl sige ja eller nej til pension.
der er i lovgivning om sygedagpenge en paragraf hvor sygedagpenge kan forlænges med 3 måneder lige præsis i et sådant tilfælde.
Men som sagt, så snart du er væk fra sygedagpenge, så skal kommunen ikke betale så meget selv, så måske er det derfor de har fusket med paragrafferne !!!
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledighedsydelse og økonomisk hjælp fra pensionsselskab sannemus Spørgsmål ang fleksjob 4 22-09-2012 18:14
Førtidspension + engangsbeløb? Vimse88 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 09-02-2012 16:11
Må erstatning modregnes i ledighedsydelse? Siv Spørgsmål ang fleksjob 21 05-02-2012 11:09
Engangsbeløb som førtidspensionist onmyway Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 02-11-2011 13:08
Modregnes der i ledighedsydelse ved erstatnig Anette71 Spørgsmål ang fleksjob 5 11-04-2011 19:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension