K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2008, 17:55   #1
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Forstand på Kontanthjælp??

Harj ..

Så er jeg på den igen..

Nu er det så spørge jørgens time igen

Tænkte på om nogen er klar over hvad der sker med ens penge efter man har været i på kontanthjælp over 6 måneder og er SAMLEVENDE ? ...

(Ja vi tænker på at flytte sammen .... hihi <3 )

Jeg har prøvet læse mig til tingene på bm.dk under kontanthjælp og borger.dk meeen jeg kan ikke finde hoved og hale i det...

"Loft over kontanthjælpen
Gifte og samlevende, forsørgere § 25b, stk. 1, nr. 1 12.249 kr. månedligt
Gifte og samlevende, ikke forsørgere § 25b, stk. 1, nr. 2 9.219 kr. månedligt
"

Jeg får BRUTTO de 9219 fordi jeg er over 25... Andet får jeg jo ikke ind af døren, jo min boligsikring...

Det jeg ikke kan finde ud af, er om det er brutto eller netto eller hvordan det nu skal forståes...

Jeg ved jo godt jeg ikke må tjene penge... men er der nogen der står som Samlevende og er evt på kontanthjælp efter de 6måneder, som evt kan give mig lidt overblik over tingene..

Jeg er vist lidt små forvirret.. Kan ikke helt formulere mig ordentligt.. ÆV!

Nå men hjælp hvis i kan

Lisa
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 20:06   #2
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Smile Kontanthjælpsforsørger

Siger jeg bare. Er det typisk eller er det typisk!!!!

Hej Lisapigen.

Jeg er lige inde sammen med Hyanna og se på din nye tråd. Vi er (selvfølgelig) straks enige om at det må vi lige finde ud af for dig.

Men så er der liiige et par spørgsmål vi skal have et svar på. som sædvanlig!!!

1. Er i begge på kontanthjælp eller er det kun dig?

2. Hvis han ikke er på kontanthjælp, hvad tjener han så, sådan cirka?

3. Er han i arbejde eller pensionist eller på anden form for overførselsindkomst såsom arbejdsløshedsdagpenge?

Det kan godt være nogen af de kloge her på siden kommer med svaret først, men det er jo så kun godt.

Masser af Hyanna og Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 20:23   #3
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Jeg er på kontanthjælp og har været det i 8 år.. Kæresten Studere (udeboende) og arbejder lidt ved siden af.. Ca. 51.000 i SU.. Ved siden af med lønnen, ja der kommer han i hvert fald ikke over de 72.000 som han må tjene ved siden af uden at skulle betale tilbage...

Tak for endnu engang jeres dejlige hjælp

Lisa (og Kæresten)

[/COLOR]

Sidst redigeret af Stezu; 20-10-2008 kl. 19:04. Årsag: citat overflødigt ved svar på forrige indlæg
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 21:22   #4
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
det kan jeg svare på lisapigen

i vil ikke blive modregnet så længe i bare er samlevene/kærester
i selve kontanhjælpen og du vil få den § Gifte og samlevende, ikke forsørgere § 25b, stk. 1, nr. 2 9.219 kr. månedligt

men husk hvad han tjener osv. ikke rager dem,
da i ikke er gift, hvis de vil vide dette, kan de spørge ham selv
men det vil de ikke hehe
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 21:34   #5
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Herligt.. Jeg var selv blevet i tvivl... - Jeg har været kærester med en arbejdende gut i 5 år... Sårh... Jah! Når jeg tænker for meget over tingene bliver jeg sq helt i tvivl... Tak for dit svar..

Lisa

Sidst redigeret af Stezu; 20-10-2008 kl. 19:05. Årsag: citat overflødigt ved svar på forrige indlæg
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 22:12   #6
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
det var så lidt står i samme båd vi var dog flyttet sammen da jeg kom på kontanthjælp, og jeg får nemlig den § det er så før skat.

du kan også søge om boligsikring men der vil de ind og se hvad han betaler til når i bor sammen.

jeg får ikke andet end kontanthjælpen, og klarer os, har dog søgt om hjælp til fys. og der ville de vide hvad han betalet til, jeg fik dog afslag,

men der sker ingenting ved at undersøge om der er ekstra hjælp man kan få.

tænkte på det du får nu 9219 kr. som enlig Fyldt 25, andre § 25, stk 1, nr. 2 9.219kr. månedligt hvad kan det være du ikke får denne her
Enlige, ikke forsørgere § 25b, stk. 1, nr. 4 12.249 kr. månedligt

ja jeg forstå heller ikke ret meget af de § men kan bare ikke forstå hvad forskellen er på de to, anden at der er stor forskel på dem


http://bm.dk/sw23441.asp
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 22:16   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
§ 25 b. For personer, der i 6 sammenhængende måneder har modtaget hjælp til forsørgelse efter § 25, kan den samlede hjælp, jf. stk. 2, højst udgøre et månedligt beløb på... og så sår beløbene, det har du jo allerede *ss*

De beløb er FØR skat.

Jeg kan nu godt forstå du ikke kan hitte rundt i det, jeg fatter heller ikke en meter af hvad der står i den lov, jeg plejer ellers ikke at have problemer med at læse og forstå dem... men jeg fatter da så meget at der er omkring 10 kr fredet, fra at indgå i udregningen af hvor meget du skel trækkes) pr arbejdstime din kæreste har.

Men der vil sikkert blive noget med boligstøtten, da den jo regnes ud fra hvor mange man er på bopælen, og jeg tvivler på det bliver til den positive side... sagt hvor det også skal siges at jeg slet ikke har kigget på den del.

Nu ved jeg ikke om du er syg??? men hvis du er skal du også lige huske på at det har en betydning om i er samlevende hvis du en dag får førtidspension, det er altså værd at tage med i overvejelserne inden i flytter sammen..... lige så skal du lige huske på at det ikke er givet at din kæreste får job efter endt udd... hvordan står i så hvis i begge er på kontanthjælp?? Glem ikke fremtiden, og de mulighedder der ligger der, også de knap så ønskværdige.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 13:32   #8
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Sådan som tingene ser ud, går der vist længe før jeg kommer på pension... Jeg er klar over tingene bliver modregnet og så videre.. Mine forældre er også i systemet, har en far på førtidspension og en mor på flexjob.. Men han får da penge tror det er 9000 udbetalt jeg er ikke klar over det... Og det skulle jeg sq sagtens kunne leve for hvis det er sådan.. Jeg ser ikke så sort på det.. Vi tager tingene til den tid.... Jeg vælger se positivt på at vi har talt om at flytte sammen og nyde det...

Lisa

Sidst redigeret af Stezu; 20-10-2008 kl. 19:06. Årsag: citat overflødigt ved svar på forrige indlæg
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der har forstand på biler??? frup Alt det andet 6 08-08-2013 23:59
Reumatolog med forstand på bækkener? mukke Alt det andet 8 12-06-2012 01:16
Har nogen forstand på... GlemMig Alt det andet 20 06-10-2010 20:54
Rygproblemer var at betragte som handicappet i lovens forstand zuza Nyt om loven 6 27-05-2009 20:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension