K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2011, 21:42   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ååååh, det hjælper sgu at høre om andre der har været noget lignende igennem.

Jeg kan ikke rigtigt lide at ringe til min tandlæge privat, og slet ikke når det er en kirurg der har foretaget operationerne, og hun i øvrigt ikke selv har givet mig hendes telefonnummer. Hun er skide sød og giver mig altid en masse krammere under vejs i tandbehandlingerne (fordi jeg simpelthen er rædselslagende!), og jeg er da også sikker på hun ikke ville tage det ilde op hvis jeg ringede......meeen, jeg kan ikke rigtigt lide det.

Min Mor kom med en flaske klorhexidin 0,1% og kiggede lidt på det, men hun kunne ikke se noget pga hævelserne, men mente det meget vel kunne være det med mad der var røget ned i hullet og syntes jeg skulle fortsætte med Vepibombinen, Ibuprofenen og Panodilerne. Dog syntes hun ikke jeg skulle tage min Ibuprofen og Panodil kl 19 (for at se hvor ondt jeg havde uden - jeg tog de sidste kl 13.30), og anbefalede jeg så tog cocktailen igen 1 time inden sengetid.

Og her kl 20.20 går det faktisk okay. Det gør pænt ondt lige nu, men den der bankende smerte er gået væk (indtil videre)...nu gør det bare enormt operations ondt. Så lige pt ser det ud til at vepicombinen virker som den skal...

Jeg har desværre ikke råd til at tage til tandlægevagten her sidst på måneden (og tør faktisk heller ikke), men min Mor sagde, sålænge jeg ikke har feber, så er det okay det der foregår i munden, så hun mente godt jeg kunne vente til Mandag (hun er så 'kun' pensioneret speciallæge i hjerte-kar sygdomme), men hun lød som om hun havde tjek på det alligevel.

Kæft en omgang, godt jeg kan dele det med nogen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 22:08   #12
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Åh av av av Helene, din stakkel
Jeg fik helt ondt i maven af at læse denne tråd.

For godt 1 år siden fik jeg fjernet en nedre visdomstand operativt ved en tandkirurg.
Selve indgrebet var da ikke nogen fest, men forløb fint nok.

Efterfølgende fik jeg dog problemer. Vågnede den første eller anden nat ved, at der ligesom sivede noget fra såret og det smagte at rådne dyr i min mund

Smerten tog til hen over den næste dag og jeg endte med at kontakte klinikken, hvor jeg hurtigt fik en tid til tjek.
Det viste sig, at jeg havde fået en dry socket - det er sådan noget man er lykkeligt uvidende om, hvad er, indtil det overgår én selv, og det skal man sådan set bare være glad for. Jeg har aldrig i mit liv oplevet en sådan smerte.

Det blev behandlet ved tandkirurgen; skyllet ud med saltvand og "bedøvet" med et lille stykke gaze med nellikeolie, som lindrede helt overraskende meget! Ud over det nogle piller (Dolol) som gjorde mig pænt skæv, men tog smerten. Målet helliger midlet, var min tilgang til det

Pas på med at skylle kort tid efter operationen! Og børste ved operationsstedet skal du naturligvis heller ikke.
Er du det mindste i tvivl så kontakt din tandlæge first thing mandag.

http://www.drysocketsymptoms.net/
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 22:25   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, har prøvet dry socket da hun fjernede en kindtand i overmunden, kæft jeg troede jeg skulle dø!!
Og jeg var faktisk fuldstændig i panik og overvejede at fjerne den anden kindtand selv, fordi jeg troede det var den smerten kom fra. Men det viste sig at den der blodklump der skulle beskytte hullet, havde løsnet sig, så der var direkte adgang til kæbeknoglen - jeg glemmer det ALDRIG!!
Der lagde hun også noget stof vædet med Eugenol ned i hullet, som tog smerten. Og jeg stod og skulle rejse et par dage efter, så jeg fik flere små klude med eugenol med til rejsen som jeg så selv kunne udskifte....nejnejnej et cirkus! Men det hjalp!
Dette skete i Juni eller Juli måned, og nu er hullet sådan nogenlunde helet op, men slet ikke lige så godt som de huller fra de 5 kindtænder hun fjernede i venstre side af overmunden.

Så nej, det er sgu ikke altid selve tandbehandlingerne der er det værste, men i stedet alle de der dumme ting der kan støde til efterfølgende. Jeg kan SLET IKKE overskue tanken, hvis der skulle opstå dry socket i vidsdomstandhullerne..............så hopper jeg altså uf af vinduet!!!! Tror ikke jeg kan overleve Dry socket én gang til, puuuha.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 23:14   #14
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Kamille te...

Midt i tandbørstningen slog det mig lige at jeg fik det råd, det renser og lindrer en smule.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 23:16   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Køber kamille te i morgen!!! Tak for tip.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 23:18   #16
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Helt enig Helene: selve indgrebet er ikke det værste - det er de ting, der kan støde til bagefter.

Og jeg forstår dig m.h.t. at hoppe ud af vinduet. Jeg har ingen børn men havde glad og gerne født et par stykker, hvis bare jeg kunne slippe for den tandsmerte. Jeg har aldrig oplevet en så altopslugende pine, hold nu kæft så ondt det kunne gøre Jeg glemmer det aldrig.

Mit var også pænt længe om at hele op, men er nu helt fint og lukket. Der gik nogle måneder.
Hver gang jeg er til regelmæssigt tandeftersyn er jeg panisk angst for hun skal sige, at den der visdomstand skal vi da vist liiiiiiige snart have kigget på!

Jeg tør simpelthen nærmest ikke få fjernet flere ene og alene af angst for dry socket
Jeg tog "ud af huset" til tandkirurg for at få en kompetent person, for hvem indgrebet kunne sidestilles med a walk in the park, til at foretage det. Da jeg kom til første tjek hos min egen tandlæge efterfølgende og fortalte, at jeg havde haft en dry socket, trak hendes ansigt sig sammen Det skal være noget af det mest smertefulde overhovedet, man kan opleve - og det vil jeg (og også du, fornemmer jeg) til hver en tid skrive under på!
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 23:24   #17
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Helene, lyt til din Mor!

Det er helt naturligt med smerter i nogle døgn efter kirurgisk fjernelse af underkæbevisdomstænder - de er fræset ud, formentlig, og "knoglen bryder sig ikke om alt det ballade"...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 23:37   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
@andepigen

Jo TAK, det skriver jeg hermed under på! Jeg har født 4 børn, og det er en smertefri dans på roser sammenlignet med Dry socket, for smerten er simpelthen altopslugende....jeg kunne INTET, husker hvordan jeg kastede mig rundt på sengen og skreg med puden for ansigtet (for ikke at skræmme nogen)....det er den værste smerte JEG har oplevet. Veer mm er slemt, men de giver jo mening, hvorfor det ikke er SÅ slemt igen (og der er pauser). Dry socket giver ingen mening og holder ikke pause, det er bare en konstant hvinende smerte og bare man åbner munden og får luft ind, så tager det til i styrke. Husker dog, at Ibuprofener og Panodiler kunne tage toppen, så man lige kunne få trukket vejret og koncentrere sig om tandlægens telefon nummer. Husker tiden som en konstant kiggen på uret så man nøje fik regnet ud, hvor længe pillerne virkede....og hvornår man skulle have de næste INDEN smerten kom tilbage. Ren videnskab og overlevelse.......

Så tanken om disse huller skulle forvandle sig til dry socket, gør en madinfektion i hullet til en af de bedre oplevelser.....svede!
Det gode ved at have haft dry socket er, at man med det samme VED hvornår man har det igen, for smerten kan ikke sammenlignes med noget. Og selvom jeg har sindssygt ondt nu (og faktisk kun sidder og venter på at kunne tage mine smertestillende), så må jeg indrømme at det ikke er dry socket ondt!!!

- du er faktisk den eneste jeg ''kender'' der har haft det. Ingen har kunne forstå hvad jeg gennemgik, derfor får den også lige på fuld skrue hér, nu da jeg har en soulmate på området

Og jeg kan godt forstå du er bange for at det skulle ske igen i visdomstanden. Min kirurg sagde, at det er SÅ sjældent, at én person får problemet flere gange - for jeg ytrede også min bekymring for dry socket.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 23:39   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Helene, lyt til din Mor!

Det er helt naturligt med smerter i nogle døgn efter kirurgisk fjernelse af underkæbevisdomstænder - de er fræset ud, formentlig, og "knoglen bryder sig ikke om alt det ballade"...
Ja, det har du nok ret i......det føles også bare meget operations ondt lige nu - altså, som en naturlig ondt, selvom det dunker lidt kraftigt

Synes bare tænderne der sidder foran de opgravede, gør vanvittigt ondt nu, men det er måske også naturligt......synes de gør mere ondt end der hvor jeg er skåret op og blevet syet. Underligt.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 00:02   #20
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Helene, jeg bøjer mig i støvet for at du har født 4 børn - OG overlevet en dry socket på Ibuprofen og Panodil!

Uden Dolol VAR jeg sgu hoppet ud af vinduet...jeg bor godt nok i stuen så det er ikke sikkert, det var gået helt så galt, men alligevel...

Dolol er et morfinpræparat, så vidt jeg husker, og jeg var stort set high as a kite i 1 uge. Meeeeeeget dejligt eller noget - men relativt smertedækket og dét var lissom det eneste, der talte.

Der blev fra start ordineret max. 3 Dolol i døgnet. Den med at time pilleindtag kender jeg godt!
Da jeg var oppe at få skiftet nellikeolie-gaze spurgte jeg om lov til at tage 4, da jeg ikke var helt dækket ind. Det fik jeg lov til, men tog kun 4 på et døgn en enkelt gang....da blev jeg simpelthen FOR skæv til, at det var sjovt Kunne ikke rigtig hverken mærke eller styre min egen krop. Meget mærkelig og skræmmende oplevelse.

God bedring til dig, lidelsesfælle - og glæd dig trods alt over, at du IKKE har dry socket nu!
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sukker og fedtafgift bliver nu fjernet Ninja Politik og Samfund 1 10-11-2012 11:54
En dum regel er blevet fjernet. Debutanten Politik og Samfund 3 21-05-2012 08:36
Får fjernet min kontanthjælp! FrkSilverfox Alt det andet 36 11-01-2012 23:49
Galdeblære fjernet nille60 Alt det andet 11 09-11-2010 17:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension