K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-12-2010, 02:30   #1
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
flexjob

jeg er heldig og er flexjobber godtnok ledig.og på kontanthjælp men har altid undret mig over hvorfor skal man altid ud i de måske flere hårde trættene fri arbejde prøvninger når man er visisteret.indenfor et job jeg har ledt med lys og lygte syntes ikke jeg kan finde nogen steder.at man skal giver op til 3 måneder gratis arbejde er det bare mig der er blind har også kigge efter i jeres forum kan intet finde.er så træt af at tilbyde en i måneder hvor man knokler røven ud af bukserne til grin.hvor man så får a vide desvære vi har ikke penge til at andsætte dig.osv så hvis der er nogen der har nogen link med paragraffer ville det være dejligt .skal nemlig snart til møde på jobcenteret
ps beklager fejl er lidt ordblind
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2010, 12:42   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Da jeg var (ledig) flekser skulle jeg revurderes, og blev derfor send til en anden aktør.
Min konsulent derfra oplyste mig om, at det var almindeligt med en enkelt måneds gratis praktik forud for etablering af et fleksjob, og hvis arb.giveren så synes det er nødvendigt med en måned mere (fordi der er tvivl om om man kan klare jobbet ell.l.), så kan man lave en aftale om, at hvis den ekstra måned viser at man kan klare jobbet, og dermed fører til ansættelse, så får man løn for den måned.
Hvis det derimod viser sig, at man ikke kan klare jobbet, så har den ekstra måned været gratis for arb.giveren.

extra, jeg synes nærmere, at du (på skrift) skal bede om, at få oplyst hvorfor det er nødvendigt med mere en 1 måneds praktik.

Jeg synes det lyder mærkeligt, at du har været i 3 mdr.s praktik, og derefter har fået oplyst, at arb.giver ikke har råd til at ansætte dig.

Når man starter i en praktik må det jo være med henblik på ansættelse i fleksjob, medmindre der er tale om en revurdering.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 01:02   #3
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej ekstra, forstår godt din undren...

Og helt ærlig, jeg mener vi er til grin hvis vi hopper på den... -jeg kunne da IKKE finde på at arbejde gratis i flere timer, dage, uger, måneder eller år efter jeg er fleksjobvisiteret, det er en grov, ulovlig og udokumenteret "skrøne" at det skal være nødvendigt med dette tiltag for at få arbejde som fleksjobber

Man arbejder jo after den samme overenskomst som alle andre ansatte, så hvorfor skulle der være forskel på ansættelsegrundlaget ??? -tror nok vi er nogle af de mest velbeskrevne medarbejdere der findes


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 02-01-2011 kl. 01:05. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 11:05   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er kun lov for en pratik periode pr.år, men er det en pratik med henblik på job, ja så arbejder vi alle gratis i 1 md, nogle længere, ved ikke hvorfor men vi fik af vide , at hvis man sage nej så er man ikke samarbejds villig og så stoppet de pengennde
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 14:36   #5
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg skal da også ud i en slags arbejdsprøvning/forsøg/oparbejdsning.
Der skal jeg da også arbejde gratis.
Dvs. Jeg modtager jo min arbejdsledigydelse hele tide.

Jeg har vist 5 timers arbejdsevne i arbejdsprøvningen, fået flexbeviljning, og sidder sp godt her, skal i prøve eller hvad De nu kalder det for at arbejdes op. Det mener kommunen godt Jeg kan, trods andre ikke mere det.
Jeg siger bare. Bevis det.
Jeg har bevist mit.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 01:50   #6
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Så lad os dog stoppe dette ulovlige gratis arbejde, der er jo masser af l0rte firmaer der udnytter de svagt uddannede sagsmishandlere... -og jo flere fleksjobbere der hopper på den, jo mere tror sagsmishandlerne de har ret til at omgås loven


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 01:56   #7
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Jeg synes det lyder mærkeligt, at du har været i 3 mdr.s praktik, og derefter har fået oplyst, at arb.giver ikke har råd til at ansætte dig
hovsa der er vhis komme en , eller . for lidt ind skulle have stået mange gange op til 3 måneder hvis ikke længere
Citat:
Så lad os dog stoppe dette ulovlige gratis arbejde, der er jo masser af l0rte firmaer der udnytter de svagt uddannede sagsmishandlere.
hørt hørt hørt enig og de tjener jo kassen på. det selvom tv nyhederne har bevis at det er til grin

Citat:
det er kun lov for en pratik periode pr.år, men er det en pratik med henblik på job
og siger man abre **** sin ydelse om bare søger og siger ja til arbejde så får man almindelig løn og ikke arbejde gratis bare forde man er flexjobber osv.og fik man almindelig løn eller abre en gullerod så kunne det jo også være man gerne/måske kunne mere osv mange har jo været igennem mange gange gratis/afbenyttelse rendt til grin.så man orker næsten ikke

Sidst redigeret af extra; 03-01-2011 kl. 01:59.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension