K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2009, 13:03   #11
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
Hej Hejdien.

Det kan du tro jeg gør! Sendte den i øvrigt også til Thomas Adelskov som du anbefalede.
Det er tilladt at vindersende min historie. der er ingen Copydan. ;o)
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 15:02   #12
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
Ja så er der lidt nyt i sagen.

Thomas Adelskov. Var den hurtigste, på mailen
Så gode K10 bruger Til tasterne og giv jeres mening tilkende.
Det nytter trådsalt. Og det er nemt i denne fager nye verden ;0)

Kære Hr.Xxx.
Tak for din mail. Jeg vil bringe problemstillingen om fleksjobbeviset op i forhandlingerne med regeringen om førtidspensionsloven, som vi skal til at genoptage i næste måned. Jeg er enig med dig i formålet med beviset og i overskriftsform, hvad det bør indeholde.


Med venlig hilsen

Thomas Adelskov
Arbejdsmarkedsordfører for Socialdemokraterne
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2009, 08:19   #13
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
Lidt nyt! nemlig mail fra. Formanden for arbejdsmarked og erhverv.


Hej Xxx.

Nu har jeg læst dine mail igen, og jeg er ikke sikker på hvordan og hvor meget jeg kan hjælpe dig.
Jeg kan godt give dig ret i at man må kunne udfylde beviset på en mere brugbar måde. Det vil jeg drøfte med forvaltningen.

For at være klædt godt på til den drøftelse kunne jeg godt tænke mig at mødes med dig. Måske kunne vi mødes på tirsdag efter frokost en gang om eftermiddagen. Hvis du har tid så skriv til mig hvornår det passer dig bedst.

Hilsen

Formanden for arbejdsmarked og erhverv.

Selvfølgelig havde jeg tid til et møde.
Og gjorde mit til at Formanden for arbejdsmarked og erhverv.
Blev klædt godt på, så vi kan få et brugbart fleksjobbevis.
Hun fortalte mig i øvrigt også at tilskudet fra staten bortfalder efter 18 md ledighed.
Og så kan jeg jo godt regne ud at der er mange forvaltninger der finder ud af at der er fleksjobber der NOK! er beder stillet med pension. Kassetænkning! det slipper vi ikke få.
Så! Gode Fleksjobber, til tasterne så vi får et brugbart FLEKSJOBBVIS!
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2009, 14:15   #14
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
Så var der svar fra arbejdsmarkedsstyrelsen.

Fleksjobbevis - udformning og anvendelse

Kære Hr. Xxx Xxxxxx.

I en mail af 16. januar har du oplyst, at du er utilfreds med, at din kommune i dit fleksjobbevis ikke vil skrive hvor mange timer, du har været beskæftiget i dit tidligere fleksjob.

Af din mail fremgår, at kommunens begrundelse er, at det ikke er muligt at sige noget konkret om timetal og skånebehov i et evt. kommende fleksjob, da fastsættelse af arbejdsvilkår beror på en aftale mellem arbejdsgiver, arbejdstager og de faglige organisationer.

Under henvisning hertil kan Arbejdsmarkedsstyrelsen oplyse, at sigtet med fleksjobbeviset er at orientere arbejdsgiveren om fleksjobordningen, herunder om at borgeren er visiteret til et fleksjob og om de skånebehov, borgeren måtte have. Fleksjobbeviset skal således give den fleksjobvisiterede mulighed for at søge et fleksjob uden bistand fra kommunen og at sikre, at arbejdsgiveren og den jobsøgende ved, hvem den ansvarlige bevillingsmyndighed og kontaktperson er.

Det er korrekt, at det er arbejdsgiver og arbejdstager, der i samarbejde med de faglige organisationer beslutter, hvordan arbejdet skal tilrettelægges i forhold til det aktuelle job. Det er derfor også disse parter, som træffer beslutning om, hvorvidt der skal tages hensyn til den nedsatte arbejdsevne ved, at personen arbejder på fuld tid med nedsat kraft fx med ekstra pauser, eller om personen skal arbejde på fuld kraft, men så på nedsat tid. Det betyder imidlertid ikke, at kommunen, som skal påse, at skånebehovene iagttages, på fleksjobbeviset kan afkrydse, at personen har brug for nedsat daglig arbejdstid eller andre skånebehov.

I øvrigt er fleksjobbeviset tænkt således, at det kan vedlægges som bilag til en skriftlig ansøgning eller medbringes/eftersendes i forbindelse med en personlig samtale.

Det er styrelsens vurdering, at det derfor i ansøgningen vil være muligt at redegøre nøjere for de vilkår, som en fleksjobvisiteret har haft i sit tidligere fleksjob.

Styrelsens kan i øvrigt oplyse, at klage over kommunens udformning af fleksjobbeviset i givet fald kan indgives til borgmesteren, som er den øverste ansvarlige for kommunens forvaltning.


Med venlig hilsen



Arbejdsmarkedsstyrelsen
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2009, 15:42   #15
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Her er mit bevis, og har derfor bedt min jobkonsulent lave et nyt. Men har intet hørt fra ham.

Som det kan ses er det ikke særlig brugbar ved en ansøgning om fleksjob.
http://www.fleksjobber.dk/lovstof/gif/fleks.jpg

Da vi sidst talte om et muligt job, holdt jeg fast i 20 timer om ugen som arbejdsprøvningen over 5 måned var kommet op på og frem til.

Jobkonsulenten fastholdt og mente at de fastsatte 20 timer godt kunne være 25 timer eller noget helt andet, fordi det var jo efter hvilken arbejdsfunktion jobbet indeholdt. Derfor vil jeg personligt ikke have dem til at deltage ved jobsamtaler.

Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2009, 15:56   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Interessant, Kimse.

Der står, at arbejdsgiver får 1/3 tilskud. Dvs. at arbejdsgivers udgifter KUN er 12 timer pr. uge.

ALT derudover er DINE skånebehov.

Ergo er din arbejdsevne kun på 12 EFFEKTIVE timer pr. uge.

Arbejder man flere timer EFFEKTIVT, så er det skruebrækkeri.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2009, 16:19   #17
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Der var du lidt for hurtig, det er 2/3 i tilskud.

Men jeg vil lægge en historie ind her, når jeg har fundet de papir i sagen.

Det omhandler at jobkonsulenter gerne vil tvinge fleksjobber pr. automatik i virksomhedspraktik inden de godkendes til et fleksjobbet, og som mit egen fleksbevis ikke oplyser, var jobbet et jeg selv fandt og søgte på normal vis.

Men inden det kunne blive godkendt, var der blevet aftalt en praktik uden om mig, og fastsat en dato på 14 dages praktik. Hvem var sur.

Mit fleksjobbevis er "kun" et bevis på, at jeg er blevet bevilliget det fleksjob, og ikke andre fleksjob, eller oplyser om at jeg efter lov er blevet fleksjobber.

Er jeg kun fleksjobber når jeg er ansat og der er bevilliget tilskud til et fleksjob?.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2009, 17:02   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ups, ja.

Men jeg havde forstået det rigtigt, bare skrevet 1 i stedet for 2.

En anden lusket ting ved lige præcis de 25 timer hænger sammen med en evt. frakendelse af fleks... og så naturligvis refusion, da netop 25 timer betyder STOR refusion til kommuner.



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2009, 21:08   #19
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
Hej kimse!

Det fleksjobbevis er helt klaret en OMMER! hendvend dig til din kommune og få dem til udfærdige det på KLE 16.01.21G01 AB-K 820 (03/2008) Udarbejdet af Arbejdsmarkedsstyrelsen KL. Det ved kommunen/Jobcenteret udmærket hvad er.

Sidst redigeret af Fiselback; 04-02-2009 kl. 21:10.
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forventet afslag på fp §17 slavteren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 05-02-2011 12:29
Pludselig blev mit liv så anderledes end forventet Blomsterglad Alt det andet 15 11-08-2010 15:19
Principafgørelser fra Ankestyrelsen februar 2008 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 18-07-2008 13:00
12.419 ledige fleksjobvisiterede på ledighedsydelse i februar 2008 zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 19-03-2008 12:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension