K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2016, 23:23   #1
Trolderi
På vej til at lære K10
 
Trolderis avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Lokation: Bynært
Indlæg: 6
Styrke: 0
Trolderi er ny på vejen
Invalidesum regler

Vedr hvad skal jeg oplyse til ansøgning om halv Invalidesum? Hvilke sygdomme siger de nej til? Er mine handicaps et nej eller et ja?

Hej jeg er lige blevet bevilget Flexjob for en periode på 5 år

Jeg talte med pensionen/forsikringen som har sendt ansøgningsskema ift udbetaling af 1/2 Invalidesum (tabt arbejdsevne)

De beder om sygdom og tilladelse til at indhente alt og oplyser end ikke på direkte spørgsmål hvilke regler der er for et ja/nej til udbetalingen.
Det er forretningsregel
Og i deres oplyste regler står der at tilkendelse af flex er forudsætning.

Jeg har hørt at medfødte "sygdomme" giver afslag.

Jeg har adhd/aspergers som først er udredt i 11 og 13
Og aspergers først efter 1. Sygedag (men inden leder sygemeldte mig)
Jeg blev sygemeldt med stress
Og jobcenterets psykiater har internt sagt hjerneskadetræthed.

Begge mine handicaps(det er ikke sygdomme (de kan ikke kureres)) står nævnt i kommunens papirer og er i forhold til funktionsniveau nævnt i mine skånehensyn.
Jeg har fungeret under uddannelse og job og har først haft sygedage relateret til mit arbejde ifm mit sidste job. Haft arbejde siden 1990, kun uden arbejde da jeg afsluttede elevplads(gravid) og til endt barselsorlov.
Også haft job som souschef i en del af årene.
Jeg har jo fungeret fint, det er de ændrede arbejdsvilkår der har gjort forskellen.

Jeg tænker ikke at angive mine handicaps på ansøgningen, men er i tvivl.
Bør jeg det?
Jeg kan skrive stress

Undervejs er en ufarlig hypofyseknude fundet. Og er afvist flere gange i min sag at have betydning. Hvilket jeg er enig i. Men det komplicerede min sygemelding.

Jeg har haft min pension/forsikring siden (1990)1994-1998?

Jeg kunne ikke finde et svar herinde og håber at det ikke er en gentagelse af en anden tidligere tråd.
Trolderi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 09:53   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trolderi Se meddelelser
Vedr hvad skal jeg oplyse til ansøgning om halv Invalidesum? Hvilke sygdomme siger de nej til? Er mine handicaps et nej eller et ja?

Hej jeg er lige blevet bevilget Flexjob for en periode på 5 år

Jeg talte med pensionen/forsikringen som har sendt ansøgningsskema ift udbetaling af 1/2 Invalidesum (tabt arbejdsevne)

De beder om sygdom og tilladelse til at indhente alt og oplyser end ikke på direkte spørgsmål hvilke regler der er for et ja/nej til udbetalingen.
Det er forretningsregel
Og i deres oplyste regler står der at tilkendelse af flex er forudsætning.

Jeg har hørt at medfødte "sygdomme" giver afslag.

Jeg har adhd/aspergers som først er udredt i 11 og 13
Og aspergers først efter 1. Sygedag (men inden leder sygemeldte mig)
Jeg blev sygemeldt med stress
Og jobcenterets psykiater har internt sagt hjerneskadetræthed.

Begge mine handicaps(det er ikke sygdomme (de kan ikke kureres)) står nævnt i kommunens papirer og er i forhold til funktionsniveau nævnt i mine skånehensyn.
Jeg har fungeret under uddannelse og job og har først haft sygedage relateret til mit arbejde ifm mit sidste job. Haft arbejde siden 1990, kun uden arbejde da jeg afsluttede elevplads(gravid) og til endt barselsorlov.
Også haft job som souschef i en del af årene.
Jeg har jo fungeret fint, det er de ændrede arbejdsvilkår der har gjort forskellen.

Jeg tænker ikke at angive mine handicaps på ansøgningen, men er i tvivl.
Bør jeg det?
Jeg kan skrive stress

Undervejs er en ufarlig hypofyseknude fundet. Og er afvist flere gange i min sag at have betydning. Hvilket jeg er enig i. Men det komplicerede min sygemelding.

Jeg har haft min pension/forsikring siden (1990)1994-1998?

Jeg kunne ikke finde et svar herinde og håber at det ikke er en gentagelse af en anden tidligere tråd.
Sum ved invaliditet gælder alle sygdomme/ skavanker hvis de ikke er undtaget i forsikringsbetingelserne.

Er det en privat tegnet forsikring eller er den tegnet i forbindelse med et ansættelsesforhold? Har du givet helbredsoplysninger da du tegnede forsikringen?

Hvis forsikringen er tegnet i forbindelse med et ansættelsesforhold og du ikke har givet helbredsoplysninger betyder forudbestående lidelser ikke noget, medmindre de er direkte undtaget i forsikringsbetingelserne.

Hvis du har givet helbredsoplysninger skulle du gerne have oplyst om de lidelser du havde på det tidspunkt. Har du fortiet noget kan du ikke regne med at der er dækning.

Du vinder intet ved at undlade at give oplysninger om dine lidelser, pensionsselskabet kan bede om at se dine lægejournaler, her vil det fremgå hvilke sygdomme/handicaps du lider af. Udbetaling af fra pensionsselskabet beror på en helhedsvurdering af din erhvervsevne, så det er vigtigt at alt oplyses.

Held og lykke.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 11:23   #3
Trolderi
På vej til at lære K10
 
Trolderis avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Lokation: Bynært
Indlæg: 6
Styrke: 0
Trolderi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Sum ved invaliditet gælder alle sygdomme/ skavanker hvis de ikke er undtaget i forsikringsbetingelserne.

Er det en privat tegnet forsikring eller er den tegnet i forbindelse med et ansættelsesforhold? Har du givet helbredsoplysninger da du tegnede forsikringen?

Hvis forsikringen er tegnet i forbindelse med et ansættelsesforhold og du ikke har givet helbredsoplysninger betyder forudbestående lidelser ikke noget, medmindre de er direkte undtaget i forsikringsbetingelserne.

Hvis du har givet helbredsoplysninger skulle du gerne have oplyst om de lidelser du havde på det tidspunkt. Har du fortiet noget kan du ikke regne med at der er dækning.

Du vinder intet ved at undlade at give oplysninger om dine lidelser, pensionsselskabet kan bede om at se dine lægejournaler, her vil det fremgå hvilke sygdomme/handicaps du lider af. Udbetaling af fra pensionsselskabet beror på en helhedsvurdering af din erhvervsevne, så det er vigtigt at alt oplyses.

Held og lykke.

Mvh. Susanne
Tusind tak for dit svar Susanne
Det er pensionsforsikringen og gruppelivsordning. Jeg mener at jeg afgav helbredsoplysninger der for 20-25 år siden.
(Fysioterapi, nakke, evt allergi)

Jeg kan ikke finde svar på hvilke "lidelser" der er undtaget betingelserne

Og mener at kunne svare i god tro, at det er stress der er sygdomme , da mine handicaps ikke er sygdomme. Og ikke kendte på tegningstidspunktet overhovedet.

Tænker bare at forsikringen ville kunne sige at det er pga adhd og aspergers at jeg har fået stress 😥
Trolderi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 12:52   #4
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trolderi Se meddelelser
Tusind tak for dit svar Susanne
Det er pensionsforsikringen og gruppelivsordning. Jeg mener at jeg afgav helbredsoplysninger der for 20-25 år siden.
(Fysioterapi, nakke, evt allergi)

Jeg kan ikke finde svar på hvilke "lidelser" der er undtaget betingelserne

Og mener at kunne svare i god tro, at det er stress der er sygdomme , da mine handicaps ikke er sygdomme. Og ikke kendte på tegningstidspunktet overhovedet.

Tænker bare at forsikringen ville kunne sige at det er pga adhd og aspergers at jeg har fået stress 😥
For at være på den sikre side synes jeg du skal oplyse det hele. Handicaps kan også påvirke erhvervsevnen. Alt står også i dine lægepapirer.

Desværre er stressygdomme en af de lidelser som nogle pensions/forsikringsselskaber ikke, eller meget nødig vil anerkende.😐

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 13:12   #5
Trolderi
På vej til at lære K10
 
Trolderis avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Lokation: Bynært
Indlæg: 6
Styrke: 0
Trolderi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
For at være på den sikre side synes jeg du skal oplyse det hele. Handicaps kan også påvirke erhvervsevnen. Alt står også i dine lægepapirer.

Desværre er stressygdomme en af de lidelser som nogle pensions/forsikringsselskaber ikke, eller meget nødig vil anerkende.😐

Mvh. Susanne
Tak igen Susanne, jeg prøvede den uvildige forsikrings rådgivning uden at svar der heller.

Jeg må nok hellere skrive det hele på, uanset tankerne og definition af handicaps.
Tak
Mvh trolderi
Trolderi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension