K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2010, 21:31   #1
SusanneSjogren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2009
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
SusanneSjogren er ny på vejen
Flekser skal de aktiveres i 2010

Hejsa er næsten ny herinde, jeg ønskser om der er nogen der ved om man skal aktiveres i 10 timer om ugen, når man går ledig, det skal vi her i Aabenraa Kommune, jeg har ikke hørt om andre der skal det.

Vi skal søge arbejde m.m. onsdag, torsdag fra kl. 9.00 til 13.00 om fredagen skal vi i fitness i 2 timer.

Jeg er godkendt til at have 15 timer om ugen, men af 3 timer af gangen...

Så det bliver spændene om jeg kan holde til at være der i 4 timer af gangen.

Håber der er nogen der ved noget om det.

Susanne
SusanneSjogren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 09:39   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal selvsagt fastholde de max 3 timer om dagen. det er jo nøje undersøgt.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 09:45   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det er snart med trist med de kommuner. Når de ikke kan overholde dine skånebehov, hvordan skal en virksomhed så.
havde helst sikkert fastholdt de 3 timer, ellers kan det hurtig blive en glidebane.

fitness i 2 timer, ja fint når man dårligt kan gå i 15 min.
håber de laver et individuelt program til jer

Sidst redigeret af MTVRV1; 04-01-2010 kl. 09:48.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 10:13   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Det er snart med trist med de kommuner. Når de ikke kan overholde dine skånebehov, hvordan skal en virksomhed så.
havde helst sikkert fastholdt de 3 timer, ellers kan det hurtig blive en glidebane.

fitness i 2 timer, ja fint når man dårligt kan gå i 15 min.
håber de laver et individuelt program til jer

hvis ikke du har kyndig vejlegning så skader det mere en det gavner derfor pys osv skal lave et program men desvære er det ikke altid det ved helt hvad de snakker om jeg har efter operation fået lavet en program af en pys da jeg var på reva og kom til kontrol ved sugehuset han sagde du stopper med det med det samme

men hvem ved måske med kyndig vejledning kan du gå mere en 15 min er sket før jeg havde det selv og efter ophold på ryg center kom jeg til at gå længere

men jeg må sige syntes det er helt ok med de sørger for vi ikke sideer der hjemme og bliver doven eller hvad vi skal kalde det

Sidst redigeret af superkok; 04-01-2010 kl. 10:15.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 11:08   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det er heller ikke fitness jeg har noget imod. Men når ens arbejdsprøvning viser cirka 5 timer. Skulle kommunen så sende mig i fitness A 2 timer på motionscykel.
når jeg dårligt kan sidde ved en pc i 15 min.

derfor skal der laves et individuelt program. Når man så er sat til 3 timer om dagen i arbejdstid, skulle man så kunne gå til fitness i 2 timer lige efter.
så skulle jeg mene at man også kan arbejde i 5 timer om dagen.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 12:03   #6
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Det er heller ikke fitness jeg har noget imod. Men når ens arbejdsprøvning viser cirka 5 timer. Skulle kommunen så sende mig i fitness A 2 timer på motionscykel.
når jeg dårligt kan sidde ved en pc i 15 min.

derfor skal der laves et individuelt program. Når man så er sat til 3 timer om dagen i arbejdstid, skulle man så kunne gå til fitness i 2 timer lige efter.
så skulle jeg mene at man også kan arbejde i 5 timer om dagen.
nu er side ved pc og cyckel nu ikke det samme. jeg ved med mig selv har jeg trænet de øvelser osv jeg laver trænger til puse

men det med pc kan være side forkert forkert stol osv mange ting men er ikke læge pys osv jeg har en special stol til at side på vendligst udlånt/betalt af komunen efter jeg har papir fra ergo pys osv .har de ikke læge pys osv i det fitnes center så du får et program der virker kun for dig hvis ikke ødelægger du bare mere end det gavner ..nu da du siger du ikke kan side ved pc er det dine ben der bliver urolige.jeg spørge for kommer lige fra lægen af da jeg selv har urog i mine been osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 12:29   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg har lige set noget på min kommunes hjemmeside, hvor kommunen søger firmaer ell.l. der vil lave noget der ligner det du beskriver.
Det handler om at sygemeldte og ledighedsydelsesmodtagere (hvad med ledige fleksere på kh, mon de slipper) skal aktiveres 10 timer om ugen.

Så det er åbenbart ikke kun i Åbenrå.

Men hold endelig fast i dine skånebehov.
Hvis et af dine skånebehov er at det skal være varieret arbejde, og de så vil have at du skal sidde ved en pc, så er dine skånebehov heller ikke overholdt.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 12:32   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
nu er side ved pc og cyckel nu ikke det samme. jeg ved med mig selv har jeg trænet de øvelser osv jeg laver trænger til puse

men det med pc kan være side forkert forkert stol osv mange ting men er ikke læge pys osv jeg har en special stol til at side på vendligst udlånt/betalt af komunen efter jeg har papir fra ergo pys osv .har de ikke læge pys osv i det fitnes center så du får et program der virker kun for dig hvis ikke ødelægger du bare mere end det gavner ..nu da du siger du ikke kan side ved pc er det dine ben der bliver urolige.jeg spørge for kommer lige fra lægen af da jeg selv har urog i mine been osv
har rygproblemer(skæv ryg skoliose)
ryster ved fysisk aktivitet(bare ved at sidde og står i længe tid)
Har forskellige cyster i hjernen, som ødelægger min balance.
ødelagt væv og ingen behandlingsmuligheder.
tro mig har prøvet alle former for kiropraktor og fys
alternativ behandling med nåle igennem mange år.
Ja har også urolige ben og det gælder også i stående stilling.
igen pågrund af at cyster i hjernen, som påvirker mit nervesystem.
Hele kroppen har hele tiden tildens til at gå til venstre.
følelsesløshed i benene.
Så for mig vil 2 timer fitness, være som at bestige himalaya.
har også fået af vide, jeg er den eneste i Danmark som har det sygdomsmønster

skal dog på et tidspunkt i år ind på en klink for noget genopretning af hjeneskade. Men der er ikke aftalt noget i endnu
mit er kommet løbende i gennem 7 år og først i maj 2008 måtte jeg opgive mit arbejde. Det sidste år med en masse sygedag.
er i gang med at søge pension.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 12:38   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej kontanthjælpsfleksere slipper heller ikke - det kan Helle4 herinde sikkert holde et længere foredrag om!! Hun er fra Holbæk og er i aktivering.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 12:42   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej kontanthjælpsfleksere slipper heller ikke - det kan Helle4 herinde sikkert holde et længere foredrag om!! Hun er fra Holbæk og er i aktivering.
Det regnede jeg godt nok heller ikke med helenekr, studsede bare over formuleringen på min kommunes hjemmeside.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syge skal aktiveres for at spare bla-bla Politik og Samfund 4 28-09-2009 12:03
Syge skal aktiveres for at spare Webmaster K10 Nyheder 0 28-09-2009 06:10
Syge skal ikke aktiveres sun-lady Politik og Samfund 3 09-03-2009 21:32
Alvorligt syge skal aktiveres.. gh72 Politik og Samfund 55 15-02-2009 15:42
Alvorligt syge skal aktiveres Webmaster K10 Nyheder 0 11-02-2009 08:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension