K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2010, 10:35   #91
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
nej hvor er jeg godt træt af det kassetænkning, skrev en mail til min jobkonsulent med hvordan jeg havde det og har jo også været i arbejdsprøvning hvor det også står i for at høre hvordan og hvorledes med at gå hjem når man ikke magtede mere den dag, så får man en mail hvor der bare står at det ikke er dem som bestemmer reglerne og min sag ikke ligger til grundlag for hverken det eller det andet og hvis den blev sendt ind ville der blive givet afslag.
Er godt ked af det og har ondt i maven og har så fået en mail igen hvor de ville fremskynde det møde med min sagsbehandler, da hun godt hviste hvordan jeg havde det og grundet til at jeg var tilknyttet kolbøttefabrikken var at de ikke havde nok arbejdsprøvninger på mig selv om jeg har været ude i så mange men at de ikke var gode nok og det samme med min RP endnu engang selv om der står det samme deri men tingene skal være så nye så muligt hele tiden.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 19:09   #92
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
kan man ikke godt få FP selv om ens hovede ikke fejler noget, det får jeg helle tiden at vide at mit hovede jo ikke fejler noget jeg er jo klog og velbegavet siger min sagsbehandler hele tiden, er så træt af at høre det. Jeg har ingen sindslidelse som diagnose men døjer meget med mit selværd, deprissioner osv men ingen endeligt diagnose, føler det bare som om man skal have en diagnose på noget psykisk for at få en FP, det har jeg ikke, er født 2 måneder for tidligt, så døjer med forskellige ting men det er åbenbart ikke en diagnose i kommunes øjne til at få FP de snakker om flex men kan så ikke få flex eller det vil sige der findes ikke lige en arbejdsplads som kan/vil varetage de skånebehov jegh ar, det skal være et lille sted ikke ske for meget omkring mig, ikke mange mennnesker osv og skulle kunne gøre tingene i mit eget tempo og ingen tidsrammer osv. kan arbejde ca 7 timer pr uge uden at være ødelagt når jeg kommer hjem
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 23:24   #93
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Din sagsbehandler skal vidst have sine skolepenge igen.

En arbejdsprøvning skal vise hvad du kan arbejde, det er hele formålet.
Du skal selvsagt være der i det omfang du kan, hverken mere eller mindre.

Be din sagsbehandler om at finde den lovgivning, hvor det står at du skal kunne præstere et vidst antal timer, i en arbejdsprøvning!
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 23:56   #94
SusanneSjogren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2009
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
SusanneSjogren er ny på vejen
Hej nille60

Jeg håber at du for det bedste ud af det, jeg kan kun sige, at da jeg var i arbejdsprøve, var jeg der osse i 3 timer dagligt, med pauser af flere gange, men detsværre blev jeg godkendt til at kunne klare de 15 timer om ugen, så nu er jeg på den.

Jeg er nu blevet godkendt til fleksjob, da de mener at jeg kan klare det, men ak, de gange jeg har været i praktik har jeg ikke kunne klare det, så pas på med tiden, hvis du ikke kan klare mere end de 12 timer.

Pøj pøj med det.

Susanne
SusanneSjogren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 00:17   #95
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
døjer meget med mit selværd
det ved du godt selv hvad de skyldes

Citat:
føler det bare som om man skal have en diagnose på noget psykisk for at få en FP
sådan skla du slet ikke begynde at tænke så ender det sgu med du får en psysisk nervesammen brud

Citat:
er født 2 måneder for tidligt, så døjer med forskellige ting men det er åbenbart ikke en diagnose i kommunes øjne til at få FP
født for tidligt er ikke grund til fp .du er nød til at finde lysten for at sige det rent ud du skla ikke tænke skal jeg virkelig have psysisk for at få fp for lyder kun til du har få i hoved hvor du skulle have dine tanker andre steder så som vægt ja ved godt det er en mega ond emne men det er en af tingene du skal tænke på kan være derfor/er 100 % på det er hoved sagen til du ikkek an mere end 7 timer ugenlig +det lyder til du kun har fp i hoved få tømt hoved totalt start forfra hvad er vigtist så små skridt for jo mere du har i hoved jo mere ond eller hvad man skla kalde det gør det ja ikke meget hjælp kun ærlighed efter at have genmmen læst hele din tråt igen og en skal jo sige det hvis ikke andre tør så det blev mig men vil sgu håbe du slipper for den ****ing koldbøtte fribrik der ude er sgu ikke for meneske
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 00:51   #96
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hej Nille60.

Jeg har nu læst din tråd, og kan kun nikke genkendende til og ryste på hovedet af, hvad du har gennemgået.
Jeg har været igennem en mølle, der ligner din, min er så bare mest psykisk med lidt fysiske skavanker. (Min tråd hedder "Kommende kæmpende førtidspensionsansøger").
Jeg havde også førtidspension i tankerne, men er nu blevet tilkendt fleksjob, hvilket er en lettelse og et skridt videre på vejen. Det har taget mig lidt over 3år at nå så langt. (Fik heldigvis sygedagpenge hele vejen, hvilket er sjældent, men heldigt for mig).
Det der fik det hele til at vende til det bedre for mig, var at få en speciallægeerklæring hos en psykiater, der var god og nok også anerkendt. Min sagsbehandler bad om en, så kommunen betalte den.
Har du sådanne nogle erklæringer?
Det med at have en bisidder med, må du ALTID have. Min mand har været med mig nogle gange. Det kan være en fagperson eller den du er mest tryg ved. Det er rart at have en at støtte sig til, og som kan opfange det, man selv mister. Det er da for deres egen skyld, de ikke vil have, at du skal have nogen med.
Håber at alt går godt og de bedste ønsker for en happy ending....

anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 09:03   #97
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Kan se du tænker meget på førtidspension og du har også været meget igennem.

du skriver
Jeg har ingen sindslidelse som diagnose men døjer meget med mit selværd, deprissioner osv men ingen endeligt diagnose

Men hvis lægerne ikke klart og tydeligt peger på pension, så glem det
det er sagt i en god mening for at du nok heller skal fokusere på en flexordning.
selv det blever nemlig svært uden en rigtig diagnose
Siden kommunen bliver ved med at sætte dig i arbejdsprøvning og så videre.
er fordi du fejler ikke noget fysisk og ingen rigtig diagnose på har det psysiske

Husk arbejdeprøvning og hvad lægerne skriver skal passe sammen.
så hvis lægerne ikke skriver ubetydelige erhvervsevne og ingen behandlingsmuligheder
vil kommunen ikke gå med til en pension uanset timer i arbejdsprøvning.
desværre tror nogen bare man arbejder under 12 timer i en arbejdsprøvning, så hedder det pension. Men uden lægepapir holder det ikke
du er vil stadig i behandling?
som jeg forstå det kan du arbejde 15 timer i de fleste arbejdsprøvninger og hvis dine lægerne mener du kan arbejde 15 timer. så får man alså ikke pension uanset hvad man fejler.

mit råd er og fokusere på en flexordning og glem pension i første omgang
måske hårdt sagt, men det anser jeg som det mest realistiske.

Sidst redigeret af MTVRV1; 20-03-2010 kl. 09:15.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 09:34   #98
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa mit heldbred er blevet værre siden sidst derfor jeg kun kan magte de max 7 timer pr uge, både fysisk og psykisk, har erklæring på at jeg ikke kan komme i ordinæret arbejde og ikke kan blive selvforsørgene fra en neuropsykologiksundersøgelse i skørping kommunen betalte og der ikke findes nogle behandlings muligheder. Kommunes skal selv indhente mine oplysninger hos min læge med en attest men det har de så ikke gjort pga kassetænkning. situationen er den og har altid været det at jeg døjer med forskellige ting pga somsagt fortidligt født, var til heldbredsundersøgelse for ca 1½ år siden og min læge opfordrede på det kraftigste til psykologbehandling og fik da også tilkendt 5 gange men så ikke mere og psykologen har også lavet en vurdering på mig, har været indlagt på et psykiatisk døgncenter 1 år var tilknyttet der 2 år, de har også lavet vurdering på mig og døjer så med kronisk tarmbetændelse, nedsat kronisk lungefunktion, nedsat immunforsvar, motorikbesvær, døjer med at huske, kronisk træthed osv osv osv kommunen har alle mine papir fra tidligere kommune også som de så ikke vil bruge synes jeg de snakkede om da tiden var en anden nu men det er kun tiden ikke mit helbred.

[QUOTE=nille60;96539]hejsa mit heldbred er blevet værre siden sidst derfor jeg kun kan magte de max 7 timer pr uge, både fysisk og psykisk, har erklæring på at jeg ikke kan komme i ordinæret arbejde og ikke kan blive selvforsørgene fra en neuropsykologiksundersøgelse i skørping kommunen betalte og der ikke findes nogle behandlings muligheder. Kommunes skal selv indhente mine oplysninger hos min læge med en attest men det har de så ikke gjort pga kassetænkning. situationen er den og har altid været det at jeg døjer med forskellige ting pga somsagt fortidligt født, var til heldbredsundersøgelse for ca 1½ år siden og min læge opfordrede på det kraftigste til psykologbehandling og fik da også tilkendt 5 gange men så ikke mere og psykologen har også lavet en vurdering på mig, har været indlagt på et psykiatisk døgncenter 1 år var tilknyttet der 2 år, de har også lavet vurdering på mig og døjer så med kronisk tarmbetændelse, nedsat kronisk lungefunktion, nedsat immunforsvar, motorikbesvær, døjer med at huske, kronisk træthed osv osv osv kommunen har alle mine papir fra tidligere kommune også som de så ikke vil bruge synes jeg de snakkede om da tiden var en anden nu men det er kun tiden ikke mit helbred.[QUOTE]


Kan godt være jeg tænker meget over det med FP men har været i systemet siden min 18 års fødseldag er idag 28 og har været på kontanthjælp i alle årene og jeg bliver sat til det ene og det andet selv om resultatet bliver det samme at jeg knækker sammen psykisk pga press osv og bliver fysisk syg af det, har lige lagt med lungebetændelse. Selv da jeg gik i børnehave og skole fik mine forældre at vide at jeg ikke ville kunne varetage et job. Har jo så lavet dagbogsseddel for hver gang jeg har været ude og når jeg ser dem igennem er det, det samme mønstre som går igen, hvis jeg arbejder mere end den time ca selv om jeg har været afsted i de 3 timer-15 timer pr uge så får jeg ikke lavet noget derhjemme pga jeg er smaddert i hele kroppen og så sover jeg ca de 15 timer i døgnet. Bare at handle ind er en udfordring for mig, så handler ind når der ikke er så mange mennesker i butikkerne og skulle gerne nogenlunde vide hvor tingene står henne ellers bliver jeg meget usikker og forvirret og glemmer hvad jeg skulle. Er nemt til at blive meget ked af det og indelukket og isolerer mig selv pga jeg er en meget sårbar/skrøbbelig person bla. pga født for tidligt men der har så ikke været noget hjælp at hente, har ikke fået hjælp til de forskelllige ting som barn som jeg døjede/døjer med og det er jo så det som giver bagslag nu bla. fordi mit hovede ikke fejler noget kan jo læse, skrive og regne men har så nogle andre barrier som ikke kan behandles.
Der hvor jeg er tilknyttet nu sidder jeg med mine RP og kigger dem igennem og for lavet en som passer til nu og kan se der står nøjagtig det samme i dem også.
Det jeg drømmer om er at få min FP og komme i skånejob som piccoline de timer jeg kan magte om ugen, da jeg jo gerne vil ud at lave noget, så jeg ikke bare sidder herinde og isolerer mig.
Har fået anti deprisiv tidligere men det blev taget fra mig da det ikke havde nogle virkning, det jeg døjer med psykisk er følelse mæssigt og ikke noget man kan måle eller se på hjernen.

Kan blive ved med at fortælle men det var vel lige det der var pt og er blevet svigtet igennem hele mit liv, har en far som ikke vil have noget med mig at gøre og når han så ville var det kun for meget kort tid pga. så skulle han i byen, på job osv. så det er min mor som der har taget sig af mig og hun arbejdede hele tiden for at få pengene til at slå til så det var min mormor som der tog sig af mig, det samme da min mor fandt en ny kæreste/ min stedfar idag var en 3 år også kom min lillebror til verden også da jeg var 6 år, jeg har altid været den sidste i rækken og min mormor tog sig af mig til jeg skulle konfirmeres da min mor jo ikke gjorde det også begyndte jeg at få kærester som var ældre end mig så var hos dem mere eller mindre til jeg flyttede hjemmefra som 18 årig flyttede sammen med en kæreste. Har aldrig været på stoffer eller drukket.

Må hvis hellere til at slutte for nu men skriv og spørg osv det må i gerne :-)

Sidst redigeret af Stezu; 23-03-2010 kl. 00:45. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 10:27   #99
aa8000k
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
aa8000k er ny på vejen
Jeg har nu været i Praktik/arbejdsprøvning i 8 MÅNEDER.... Jeg er selvfølgelig glad for det system vi har i Danmark,- at der findes et sikkerhedsnæt for os, men hold da fast hvor går det langsomt i systemet. Der er muligvis forskel fra kommune/region til kommune, men jeg synes systemet slider mig op. Je var ude for et uhelt i slutningen af 2007, men synes at psyken for det dårligere med tiden, pga den langsomme gang. Har i forløbet haft flere forskellige sagsbahandlere og virksomhedskonsulemter pga omstruktureringer og det gavner vel heller ikke forløbet. Ved sidste møde, hvor jeg nævnte at det langsomme forløb slider på psyken foreslog min sagsbehandler, at jeg talte med min læge for at få piller... Jamen hvad sker der? Det er da en håbløs vejledning at få.
aa8000k er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 10:33   #100
aa8000k
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
aa8000k er ny på vejen
Jeg har nu været i Praktik/arbejdsprøvning i 8 MÅNEDER.... Jeg er selvfølgelig glad for det system vi har i Danmark,- at der findes et sikkerhedsnæt for os, men hold da fast hvor går det langsomt i systemet. Der er muligvis forskel fra kommune/region til kommune, men jeg synes systemet slider mig op. Je var ude for et uhelt i slutningen af 2007, men synes at psyken for det dårligere med tiden, pga den langsomme gang. Har i forløbet haft flere forskellige sagsbahandlere og virksomhedskonsulemter pga omstruktureringer og det gavner vel heller ikke forløbet. Ved sidste møde, hvor jeg nævnte at det langsomme forløb slider på psyken foreslog min sagsbehandler, at jeg talte med min læge for at få piller... Jamen hvad sker der? Det er da en håbløs vejledning at få.

Jeg har nu været i praktik i 8 mdr!!!

Sidst redigeret af Stezu; 23-03-2010 kl. 00:46. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
aa8000k er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor længe går der? Sascha86 Alt det andet 8 13-05-2013 21:44
Hvor længe... BRANDO Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 19-07-2010 20:14
Hvor længe? Chin Spørgsmål ang fleksjob 2 09-02-2010 16:24
Hvor længe. jose Nyttigt at vide for Førtidspensionister 11 14-05-2009 17:05
Hvor længe malleaa Jeg er kommet i praktik. 10 05-12-2007 10:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension