K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2009, 20:22   #21
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du er jo stadig sygemeldt, ellers kunne du jo få dagpenge?

Det vil sige, at de skal lave sygeopfølgningsplan jævnfør §12b(LAB), hvor du nu er indplaceret.
Du skal på baggrund af sygeopfølgningsplan, have skriftlig afgørelse på indplacering i kontanthjælpssystemet.
OG DU SKAL, HAVE JOBPLAN! når du skal aktiveres?
Du skal jo afklares, og ikke aktiveres.
VH Popiae
Jeg er ikke i fagforening, har været på revalidering i 4 1/2 år under udd som ungdomspædagog, blev af en masse årsager ikke færdig med sidste modul (eksamen) ,derefter er jeg røget på kontanthjælp, men har jo så bedt sagsbehandler om at indstille mig til flexjob. Må jo møde mandag og se hvad det helt nøjagtig er de vil jeg skal
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 10:20   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Uanset, skal der så laves job-plan, fordi det ikke er lovligt, at aktivere i blinde, når folk har helbredsproblemer.
Og det har de jo erkendt med en revalidering. ERGO SKAL der være en plan.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 11:10   #23
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Uanset, skal der så laves job-plan, fordi det ikke er lovligt, at aktivere i blinde, når folk har helbredsproblemer.
Og det har de jo erkendt med en revalidering. ERGO SKAL der være en plan.
VH Popiae
Tak det var rart at få at vide helt sort på hvidt. det vil jeg fremlægge til dem mandag (og nævne torsdag når jeg skal til socialudvalgsformanden)
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 12:56   #24
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg tror afklaringskurset skal være medvirkende til at afklare jobplanen,
om der skal arbejdes imod fleksjob, eller førtidspension.

Mange sygemeldte kommer på afklaringskursus, uanset om de er på
sygedagpenge, kontanthjælp ell. andet, og det kan ikke sammenlignes
med aktivering!
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 17:07   #25
SusanneSjogren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2009
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
SusanneSjogren er ny på vejen
Ja, det er underligt, men jeg har været igennem det samme, og fik at vide at der ikke var kontakhjælp mere hvis jeg udeblev, derfor mødte jeg op, men gik tidligere, da jeg ikke magtede mere, jeg er osse flksjobber. Visiteret til 15 timer om ugen, så kan det jo heller ikke blive til mere når man er der.
Jeg håber at du kan klare det...

Susanne
SusanneSjogren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 13:10   #26
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Jobansøgninger

Nå min første dag er så overstået.
Firmaet hedder AS3, og har læst her er der ikke er så skide gode erfaringer med det.
Jeg var inde til samtale idag, hvor hun fortalte hvad jeg skal bruge man, ons og fredag fra 08 30 til 15 til.. Jeg skal lave cv, og finde ud af hvad jeg kan og ikke kan og hvad jeg vil ?????????????
Jeg ved sku godt hvad jeg vil, jeg vil ha genoptaget min revalidering til at gøre sidste modul færdig i ungdomspædagogik, og derefter i flexjob.
Det virker som om min sagsbehandler slet ikke har forsøgt at indstille mig til flexjob, men bare har kastet mig ud i aktivering.
Jeg har skrevet klage over sagsbehandler og det virker som om hun bare lige skal ha trynet mig ved at sende mig ud i noget jeg ikke kan bruge til en skid.
Jeg skal møde op eller ingen kontanthjælp ?
Er der nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig ?
Jeg troede jeg stadig var sygemeldt efter jeg i maj blev rigtig dårlig (virus på balancenerven og går stadig på hospital) og min ryg er ret dårlig og mine hænder er hævede pga eksem.. Har også en skulder jeg ikke kan bevæge, har ikke haft råd til behandling så det bliver bare værre og værre. (kommunen har taget sagen op igen om ansøgning til fys, efter mit møde med socialudvalgs formanden i sidste uge, men afventer stadig klart svar).
Jeg har meget svært ved at forstå hvad jeg skal på det her kursus, da jeg jo netop ikk skal ud i noget ordinært job, jo derfor jeg har bedt om indstilling til flex, og min neurologiske undersøgelse peger også imod flexjob.. Hva filen sker der for den her kommune
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 13:28   #27
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg forstå heller de ikke lytter til hvad du gerne vil. Du kunne jo netop bruge tiden på et gøre det sidste modul færdig i ungdomspædagogik.
Jeg havde ikke kunne holde et sådan et kursus overhovedet.
da jeg ikke kan sidde særlig længe af gangen på en stol.

men håber du får en bedre sagsbehandler og som lytter til dig.

men før du kan få flexjob, så skal du vil ud i en arbejdsprøvning, så de kan se hvor mange timer du kan arbejde.
det forstå jeg ikke du har været, det var jeg efter 3 måneder på sygedagpenge

Sidst redigeret af MTVRV1; 30-11-2009 kl. 13:33.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 22:28   #28
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Har du snakket med din læge ? og støtter denne dig i at du ikke kan klare så mange timer ?

Nu er det jo sådan at hvis man er syg så er man syg uanset hvilke ydelse man får og man kan altså ikke trække et godt helbed ud af en syge lige så lidt som man kan trække hår af en skaldet ...

Det du er blevet sendt snakkede du ikke med kommunen om det da du var til møde deroppe ?

Jeg må indrømme at jeg ikke fatter hvad det er der foregår for jeg syntes ikke det hænger sammen , det møde du var til hvad sagde de nøjagtig der , hvad sagde de til de diagnoser du har , hvad sagde de om det kursus du er blevet meldt til .. ?

Hvordan kan de forestille sig at du skal klare at være på kursus så mange timer når du har helbreds problemer ?

Et godt råd , du skal lade være med at sige hvad du skal og ikke skal du skal spille med , du skal tage på det kursus hvis de siger det, og kan du ikke magte det så skal du gå hjem og gå forbi lægen så¨du er sikker på at de kan få en læge erklæring ...

Hvis man skal have fleks så skal det være noget kronisk og noget der ikk kan bedres , det går virus på balance nerven ikke ind under uanset hvor ubehageligt det er ...(men så er der jo de andre diagnoser )

Har du fået en handleplan for hvad det kursus skal gøre godt for hvilke job er det de mener du skal søge hvad vil det gøre hvis de fantastiske CV skulle vise sig at give afkast når du nu ikke kan arbejde 37 timer ...

Jeg har ikke læst alle dine tråde igennem og min hukommelse er hullet som en si pt ,.. men mener da at dit møde på kommunen gik godt ikk ?

Er det flere forskellige sagsbehandlere der er inden over dine sager ... ?

Det lyder som om der er nogen kommunikations brister undervejs jeg er i hvert fald forvirret på et højre plan
  Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 22:49   #29
storesøster
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Indlæg: 42
Styrke: 15
storesøster er ny på vejen
Tror også at kommunen måske bliver forvirret, når man èt sted gerne vil gøre sin revalidering og sidste modul færdigt (hvis den revalidering er på fuld tid) og så samtidig holder på at man KUN kan fleksjob, når revalideringen/uddannelsen er helt færdig.

Det er vigtigt ikke at sende modstridende sigaler.

Bare som en tanke.
storesøster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 22:55   #30
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Har du snakket med din læge ? og støtter denne dig i at du ikke kan klare så mange timer ? Nej har ikk snakket med lægen om dette, men skulle jeg måske få gjort

Nu er det jo sådan at hvis man er syg så er man syg uanset hvilke ydelse man får og man kan altså ikke trække et godt helbed ud af en syge lige så lidt som man kan trække hår af en skaldet ...

Det du er blevet sendt snakkede du ikke med kommunen om det da du var til møde deroppe ? Jeg nævnte der for ham socialudvalgsformanden, men det var kun chefen for kontanthjælpsafd der var tilstede foruden ham. Der bliver jo indkaldt til nyt møde med chefen for jobcenter som har sendt mig på det kursus, og der vil jeg så spørge ind til hvorfor jeg skal på det kursus når jeg godt ved hvad jeg vil og at jeg har sagt dette til sagsbehandleren

Jeg må indrømme at jeg ikke fatter hvad det er der foregår for jeg syntes ikke det hænger sammen , det møde du var til hvad sagde de nøjagtig der , hvad sagde de til de diagnoser du har , hvad sagde de om det kursus du er blevet meldt til .. ? Jeg fatter det heller ikke, eller jo jeg er stensikker på at fordi jeg har klaget over sagsbehandleren så har nu tænkt.. nu skal jeg sku vise hende hvem der bestemmer.. Og det er på trods af de ved jeg lider af angst :-)

Hvordan kan de forestille sig at du skal klare at være på kursus så mange timer når du har helbreds problemer ? jeg sagde idag at jeg ikk var sikker på jeg kan klare det for har ret meget ondt i ryggen og kroppen i øjeblikket, hun sagde så at de havde hæve sænke borde, og hvis jeg gik var det vigtig jeg lige fik sagt det, så det må jeg bare gøre

Et godt råd , du skal lade være med at sige hvad du skal og ikke skal du skal spille med , du skal tage på det kursus hvis de siger det, og kan du ikke magte det så skal du gå hjem og gå forbi lægen så¨du er sikker på at de kan få en læge erklæring ...

Hvis man skal have fleks så skal det være noget kronisk og noget der ikk kan bedres , det går virus på balance nerven ikke ind under uanset hvor ubehageligt det er ...(men så er der jo de andre diagnoser ) Har rygskade, er opereret 2 gange dog uden den store effekt, har slidgigt i ryggen, har hybermobile led, og en mulig ADHD. Har permanet indlæg i skoene som følge af rygskade, har papirer på dette og får indlæg gennem handicap team (det gjorde jeg i københavns kommune )

Har du fået en handleplan for hvad det kursus skal gøre godt for hvilke job er det de mener du skal søge hvad vil det gøre hvis de fantastiske CV skulle vise sig at give afkast når du nu ikke kan arbejde 37 timer ...At hvis jeg får flexjob skal jeg jo selv søge og så har jeg jo det skide cv, men jeg forstår stadig ikke jeg skal sidde og søge en masse jobs, vil jo ha min reva til at færdiggøre min udd og derefter arbejde i faget dog på nedsat tid

Jeg har ikke læst alle dine tråde igennem og min hukommelse er hullet som en si pt ,.. men mener da at dit møde på kommunen gik godt ikk ?

Er det flere forskellige sagsbehandlere der er inden over dine sager ... ? Jeg gik på kommunen idag for at få navnet på min nye sagsbehandler (heksen havde jo sidste dag idag ) men det vidste de ikke.. sagde det måtte de finde ud af for jeg ville have et møde hurtigt for at få afklaret det her kursus og finde ud om hun overhovedet har indstillet mig til flexjob

Det lyder som om der er nogen kommunikations brister undervejs jeg er i hvert fald forvirret på et højre plan
Jeg er også meget forvirret over den her tvangsaktivering, og at de foriøvrigt ikke har besvaret sidste klage jeg afleverede 11 nov.. Gav dem endnu engang idag, bare hvis de nu har smidt den sidste væk (som alle de andre der bare er "forsvundet", og fik den stemplet endnu engang.. Men det er godt i forhold til næste møde med de høje herrer at de endnu engang har syltet min sag og ikke overholdt til lovmæssige frister
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktivering mck88 Spørgsmål ang fleksjob 4 01-03-2011 10:57
Aktivering Tullee Alt det andet 23 18-11-2010 11:39
Aktivering Tullee Alt det andet 18 23-09-2010 16:12
Aktivering Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 08-08-2010 19:41
§17 og aktivering? Bambi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 25-11-2009 16:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension