K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2009, 00:37   #11
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
står hvis på de papir man får når man kommer i flxjob er ikke sikkert og er for doven til at finde mit :XD eller står det under flxjob lover/ledigheds ydelsen loven. men man skal have haft 9 måneder i ttræk eller s er det ændret inden for seneste måned nu da man har fået bevilde flexjob få lavet et flexjob bevis der står skåne hensyn osv på for ved fra mig selv af når man er til samtale kan man glemme og sige end hendsyn osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 01:39   #12
SusanneSjogren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2009
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
SusanneSjogren er ny på vejen
Det gælder stadig med de 9 mdr. man skal være i fleksjob.

Jeg har nu fået at vide at alle ledige fleksjobber skal i aktivering i 10 timer om ugen.
SusanneSjogren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 02:05   #13
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
hej

i min papir står kun starthjælp voksen aktiveret par jeg få 6349 kr. brutoo. der står ikke noget lov på papier.

min kæreste er visiteret til flexjob og hun få ledighedsydelse men hun få bevilligt flexjob da hun var på sygedagpenge..

spørgsmål er nu hvad kommune vil give til mig fordi jeg er på starthjælp...

jeg kan se og har læst der er mange mulighed men hvilken få jeg af de mulighed...


tak
dobar
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 02:28   #14
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
hej

der drejer sig om lov § 25 starthjælp er under lov § 25

dobar
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 02:58   #15
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
hvis hun får ledigheds ydelse så har hun haft flexjob i 9 måneder elelr kan det ikke ladesig gøre
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 03:00   #16
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Ledighedsydelse
Når du får et fleksjob, mister du retten til arbejdsløshedsdagpenge. Du har i stedet mulighed for at få udbetalt ledighedsydelse.

Du kan få ledighedsydelse:



•efter at du er godkendt til et fleksjob, mens du venter på et fleksjob (hvis du er dagpengeberettiget eller deltog i revalidering efter en erhvervsplan)
•ved uforskyldt ledighed
•i perioder med sygdom eller barsel
•når du holder ferie i fleksjob. Modtager du ledighedsydelse, kan du også få ledighedsydelse, når du holder ferie
•ved midlertidige afbrydelser i arbejdet, som du ikke har indflydelse på, fx ved sæsonarbejde eller vejrlig

For at få udbetalt ledighedsydelse skal du stå til rådighed for fleksjob. Du skal altså tage imod rimelige tilbud om fleksjob. Rimeligt arbejde er arbejde, som du kan klare, eventuelt efter en kort oplæring.

Får du ledighedsydelse og afslår et rimeligt tilbud om fleksjob, mister du retten til ledighedsydelse i 5 uger. Hvis du inden for 1 år efter det første afslag igen afslår et rimeligt tilbud om fleksjob, mister du retten til ledighedsydelse.

Du kan altså miste retten til ledighedsydelse, hvis du:


•ikke længere er berettiget til fleksjob
•bliver selvforskyldt ledig
•gentagne gange afslår rimelige tilbud om fleksjob
•generelt ikke er til rådighed for fleksjob

Selvom du mister retten til ledighedsydelse, betyder det ikke, at du automatisk mister retten til fleksjob.

Har du ikke har ret til ledighedsydelse, eller har du mistet retten til ledighedsydelse, kan du optjene ret til ledighedsydelse ved sammenlagt 9 måneders fleksjobansættelse inden for 18 måneder. Det samme gælder, hvis du modtager den særlige ydelse.

Ledighedsydelsen svarer til 91 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb. Det er kommunen, der udbetaler ledighedsydelse.
Hvis du har fået ledighedsydelse i 18 måneder inden for 24 måneder, skal kommunen vurdere, om betingelserne for at få et fleksjob fortsat er opfyldt.

link til resten og hvor jeg fandt det http://ida.dk/ansat/ansaettelsesvilk...edsydelse.aspx
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 03:06   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
hej

i min papir står kun starthjælp voksen aktiveret par jeg få 6349 kr. brutoo. der står ikke noget lov på papier.

min kæreste er visiteret til flexjob og hun få ledighedsydelse men hun få bevilligt flexjob da hun var på sygedagpenge..

spørgsmål er nu hvad kommune vil give til mig fordi jeg er på starthjælp...

jeg kan se og har læst der er mange mulighed men hvilken få jeg af de mulighed...


tak
dobar
Jeg mener fortsat, at du fortsætter på starthjælp - altså samme ydelse.

Andre på kontanthjælp, der visiteres til fleksordningen, fortsætter også på samme ydelse.

Men lad os se, om Hejdien skriver nogle spørgsmål om det (som hun skrev).

Så får vi 100 procent tjek på det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 03:42   #18
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
når man bliver visiteret til flexjob får man den ydelse man er på intil man finde flxjob det var det jeg fik avide den gang jeg fik flexjob
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 10:29   #19
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
hvis hun får ledigheds ydelse så har hun haft flexjob i 9 måneder elelr kan det ikke ladesig gøre
Jo, for dobar skriver jo, at hans kæreste blev visiteret til flex mens hun var på sdp, og derfor får hun ledighedsydelse, uanset om hun har været i flexjob eller ej.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 11:13   #20
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
hej

det er rigtig min kæreste var på sygedagp. så hun fik godkendelse til flexjob så hun får ledighsydelse det er en anden lov når man er på sygedagpenge.

spørgsmål er hvordan er lov når man få visiteret til felxjob. hvis man modtager starthjælp....
der er mange forskelle meninger så hvad er rigtig hmmm
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
særlig ydelse alhk Alt det andet 14 04-06-2012 20:11
Særlig ydelse?? Road66 Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 13 08-02-2012 10:01
Særlig ydelse Pædagogen Alt det andet 8 03-12-2011 13:26
særlig ydelse ozzi Alt det andet 0 22-09-2011 12:29
Visiteret til fleksjob/hidtidig ydelse/tilbagekøb af pensionsopsparing/særlig ydelse Annette Christensen Spørgsmål ang fleksjob 3 24-07-2007 22:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension