K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2017, 14:44   #11
hveps
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-11 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
hveps er ny på vejen
rehab, ressource og STU

Hej alle
Vil lige fortælle at vi havde et ok møde med rehab.team, som endte på med at sønnen fik tilbudt et ressourceforløb. Der var vel heller ikke andre muligheder... Men, der var en deltager, der forklarede at min søn har haft sit STU - fra 2011 - 2016, "så nu var det brugt"... WHAT! Hverken søn (autist) eller jeg var opmærksomme på det og han har absolut intet lært eller prøvet!!! Hvordan kan de det? Jeg har netop forsøgt i de senere år at finde et relevant STU tilbud, og komm har sneget sig udenom. Det er min søns store drøm at få en uddannelse! Jeg er rystet, og ved ikke hvordan jeg griber det an... Skal jeg gøre noget???
hveps er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2017, 17:02   #12
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Har han haft det forløb som kommunen kalder et STU forløb?
Eller er forløbet frit opfundet i kommunens fantasi?
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2017, 22:18   #13
hveps
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-11 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
hveps er ny på vejen
STU

Nej! Der har ikke været noget forløb, handlingsplan eller læring! Jeg er rystet, det slår alt! Tænk hvad de kan få sig til, for at spare penge... På mødet med rehab., sagde de at det ikke gjorde noget, for nu har han ressourceforløb....
Lige nu skal jeg finde ud af om jeg kan klage, og til hvem? Jammerbugt kommune slår alle rekorder indenfor ulovligheder!!!
hveps er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2017, 08:55   #14
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Du kan vel søge om at STU tilbud, skriftligt naturligvis, så skal de give et skriftligt afslag som kan ankes.

Du kan også anmode om at få de oplysninger på skrift som de har givet mundtligt og klage til jobcenter chefen og efterfølgende byrådet, hvis jobcenter chefen ikke vil gøre noget.

Har du søgt aktindsigt?
For kan de have blandet to borgeres sag sammen?
Har hørt om en i Kbh som til rehabiliteringsteamet fik besked om at hun altid havde haft ufaglærte jobs og havde misbrugsproblemer selv om at det var usandt og hun mistænkte sammenblanding af to sager.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2017, 09:34   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
I kan starte med at bede om en kopi af hans uddannelsesplan, samt det kompetancepapir han har fået efter afslutningen.. og se om de kan skaffe det. Bare smid link og citater med, så de er klar over at I ikke lader jer spise af med ingenting og tomme ord.

"Uddannelsens elementer skal beskrives i en uddannelsesplan."

"Der er ikke eksamener i STU. Uddannelsen afsluttes med et kompetencepapir."


https://uvm.dk/saerligt-tilrettelagt-ungdomsuddannelse

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=172900
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension