K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2017, 01:31   #1
Mulle1111
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2014
Indlæg: 45
Styrke: 10
Mulle1111 er ny på vejen
Indkaldt til møde pga. graviditet.

Jeg har for et par dage siden fortalt min sagsbehandler at jeg er gravid, da hun med stor sandsynlighed ville finde ud af det selv snart.
Da jeg havde fortalt hende det insisterende hun straks på at få et møde med mig for at høre hvordan mine tanker var med at skulle have et barn når nu det var så svært for mig at være i en praktik/arbejde pga. angst og ADD. Så var hun itvivl om jeg kunne klar at have et barn. Prøvede at forklare hende at mit hoved jo ikke fejler noget og man kan ikke sammenligne børn med et job hvor man skal ud blandt mennesker og hvor de forventer noget af dig for ellers bliver man fyret og man skal være på hele tiden og hvis man siger noget forkert eller mærkeligt så tænker folk at man er underligt Osv. Sådan er det ikke med et lille barn, den er jo ligeglad og elsker dig uanset hvordan du ser ud eller snakker. Jeg har selv 2 små søskende så ved godt at børn græder og vil ha' mad hver 2 time og skider i bukserne. Så kan ikke se hvorfor hun skal blande sig i det, og jeg har samtidig en helt "normal" kæreste der tager over når jeg har brug for ro Osv. Ved ikke om det er fordi hun ville sidde og hakke på mig og sige at så kan jeg jo godt klar en praktik hvis jeg kan klar et barn. Men kan også være hun bare ville hjælpe for hun vrøvlet også noget om at det kunne jo være jeg havde brug for ekstra hjælp når babyen kommer. Spurgte hende også om det ikke var noget der kunne vente sådan et møde, men det kunne det for det var noget fast der blev sat i gang når man blev gravid.
Jeg høre i forvejen under særlig sårbare gravide og har ekstra samtaler på sygehuset og hos jormorderen. Men det er sgu da irriterende hvis jeg også skal til en masse samtaler med kommunen osv. Og samtidig skal jeg ha" en masse besøg af sundhedsplejersken før fødselen.
Sidste ting jeg også sagde til hende, var at min jordemoder ikke mente at der var grund til at indberette noget kommunen så hvorfor kan kommunen ikke bare lade mig nyde 2 del af min graviditet.

Så jeg er virkelig spændt på det møde. Er der nogen der har prøvet noget lignende ? og hvad kan de overhovedet hjælpe med hvis det er det hun er ude på?
Nogen der måske har nogle gode råd.
(Er i rc. forløb)
Mulle1111 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2017, 07:15   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
uden at vide det kan jeg forestille mig ,at de vil stille din praktik i pause, hvor længere hen man kommer i graviliteten, hvor hårde er det ved kroppen.

Og man kommer heller ikke uden om at det også er hårdt psysisk at få børn.

Hvad hun vil kan jeg ikke sige, det er jo rent gæt, men vil helt sikkert tage en med til samtalen
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2017, 08:23   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du kan tage barnets far med til mødet vil det nok være en støtte.

Et lille barn vil påvirke din udredning, da de altid vil kunne sige at barnet tager noget af den energi du ellers ville have kunnet yde på arbejdsmarkedet, og derfor vil en afprøvning nu, ikke kunne vise dit fulde potentiale. Der er før givet afslag på fleks og pension, med begrundelsen at arbejdsevnen vil bedres når børnene bliver større, og dermed ikke er stationær.

Rimeligt nej.. men du kan lige så godt forholde dig til at der også vil ske nogle ændringer i forhold til kommunen her det næste års tid eller halvandet, og få styr på det inden barnet kommer.. for så får du nok at se til.

Hvis du skal udredes mens du har et så lille barn, så gælder det om at kunne dokumentere, at det ikke koster dig arbejdsevne, så det er fint at søge om al den ekstra støtte du kan få, da den støtte netop skal kompensere, og dermed bliver dit bevis for at din arbejdsevne godt kan vurderes.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2017, 09:59   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
, men vil helt sikkert tage en med til samtalen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvis du kan tage barnets far med til mødet vil det nok være en støtte.
Jeg vil også anbefale, at du tager en du kender med til mødet. Meget gerne én der kan sige fra på dine vegne hvis sb går over stregen.

Hvis det er en sb du har haft i et stykke tid, så har du muligvis en fornemmelse af hvad du kan vente dig fra den kant, og ellers må du jo forberede dig på det værste, og håbe det bedste.

Skulle hun gå over stregen, så kan du jo sige til hende, at "det er jeg helt sikker på, at både jordemoder og sundhedsplejerske har helt styr på", eller noget i den stil.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2017, 00:43   #5
Mulle1111
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2014
Indlæg: 45
Styrke: 10
Mulle1111 er ny på vejen
Tak for jeres råd ja jeg tager min kontaktperson med der er desværre ikke andre der kan tag fri til det, men håber virkelig ikke jeg bryder sammen med alle de homoner, og holder det ikke ud hvis jeg skal sidde og argumentere for at jeg stadig kan være en god mor selvom jeg har en diagnose og angst. De 2 værste ting som kunne sket er at hun tror jeg ikke kan klar at været mor, og at hun derfor bliver kuk i låget ville have min forældre evne undersøgt ligesom de gøre i de unge mødre. eller at hun ville have mig til at starte i praktik her og nu midt i min graviditet fordi at hun måske mener at jeg godt kan klar en praktik nu hvor jeg skal være mor. Så tror jeg helt seriøst jeg mig ud over hende, det kan min morgen kvalme ikke klare..

Sidst redigeret af Mulle1111; 31-01-2017 kl. 00:45.
Mulle1111 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2017, 09:59   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle1111 Se meddelelser
og holder det ikke ud hvis jeg skal sidde og argumentere for at jeg stadig kan være en god mor selvom jeg har en diagnose og angst.
Hvis hun begynder på det, så kan du spørge hende, om hun har en faglig baggrund der sætter hende i stand til at vurdere din egnethed som forælder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2017, 13:23   #7
Mulle1111
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2014
Indlæg: 45
Styrke: 10
Mulle1111 er ny på vejen
Fuldstændig forfærdeligt møde. Hun ville sende en indberetning til familie afdelingen, pga. at hun er bekymret ang. min angst, så dem skal jeg også til at holde møder med. Samtidig ville hun stadig ha' mig praktik. (Som jeg ikke har været i mange år pga. min angst.) Så nu er det kun et spørgsmål om tid før en jobkonsulent kontakter mig.

Altså man kan da ikke både være bekymret for mig og samtidig mene at jeg skal sendes i praktik, det er da at trække det hele ned over hovedet på mig. De skal da bare sparke til en der ligger ned og er allermest sårbare.
Overvejer virkelig at spørger min læge om hun ikke kan sygmelde mig hvis hun da overhovedet kan det.
Altså bare da jeg skulle gøre badeværelset ret i går brugte jeg en helt dag på det, pga. det var meget hårdt for maven og jeg har kvalme 24/7. Hvis jeg laver eller går bare lidt for meget får jeg ondt og får angst for at babyen falder ud. Den angst kommer af at jeg mistede tidligere, der havde jeg set hjerteblink og var helt i 10 uge før det blev opdaget, derfor har jeg det bedst når jeg slapper af.

Sidst redigeret af Mulle1111; 31-01-2017 kl. 13:25.
Mulle1111 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2017, 14:04   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal have din læge ind over.

Under normale omstændigheder dratter en baby ikke ud fordi man laver noget, det er også derfor man normalt først går fra på barsel 4 uger før forventet fødsel.

Noget andet er hvis du f.eks vurderes af lægen til at have en risikofyldt graviditet, så kan han sygemelde dig indtil fødslen.

Nu ved jeg ikke om man fandt en grund til at du mistede sidst, men forstår godt at det trigger dig nu uanset hvad. Jeg havde stor risiko for at miste, og turde dårligt pudse næse i starten..

Hvis du har kvalme hele tiden, kan det også give en sygemelding. Der skal så også holdes øje med om du tager nok på, da kvalme og opkast kan resultere i for lidt næring til dig og baby.

Så tal med lægen om en evt sygemelding.

Det kan dog være at din bekymring er helt ubegrundet, men at din frygt næres af at du har angst. Og så ved jeg ikke hvordan du er stillet.

Men ellers er det vel bare at møde op i praktik, og så bliver de hurtigt trætte af dig hvis du sidder og er forkvalmet..

Med hensyn til hendes bekymring og indberetning til familieafdelingen, så tag det helt roligt. Måske kan de i virkeligheden hjælpe dig i forhold til jobcentret, ved at sige til dem at de bør frede dig lidt.

De er der for at hjælpe dig og ikke for at genere dig. Så hvis du føler at de taler ned til dig eller hen over hovedet på dig, så mind dem stille og roligt om at holde en god tone.

Det er også dem der kan give dig lidt ekstra støtte i forhold til baby, hvis du kommer til at få brug for det. Adhd er arveligt, så du kan godt blive lidt mere udfordret end de fleste mødre. Så se dem som et redskab til at støtte dig der hvor du har brug for det, og ikke et kontrolorgan der kun vil give dig støtte der hvor de mener at du har brug for det.
Husk at det er din baby og dig der vurderer hvad der kan hjælpe Jer af de ting de evt tilbyder.
Hvad med kæresten, har du talt med ham om hvor meget barselsorlov han skal tage ?

En baby kræver meget af ens energi.. da jeg var gravid var der en der fortalt mig om alle de planer hun havde lagt omkring hvad hun kunne nå at lave mens hun havde barsel.. men at da baby først kom, blev målet ændret til bare at få børstet tænder inden kl 14..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2017, 14:04   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Selvfølgelig kan du være en god mor, men håber du kan tage kommunens bekymring positivt.

Håber din kvalme går over - heldigvis er mange så heldige.

Pas godt på dig selv og igen håber du kan tage imod den hjælp, der kan tilbydes dig.

Al held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2017, 17:11   #10
Mulle1111
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2014
Indlæg: 45
Styrke: 10
Mulle1111 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Du skal have din læge ind over.

Under normale omstændigheder dratter en baby ikke ud fordi man laver noget, det er også derfor man normalt først går fra på barsel 4 uger før forventet fødsel.

Noget andet er hvis du f.eks vurderes af lægen til at have en risikofyldt graviditet, så kan han sygemelde dig indtil fødslen.

Nu ved jeg ikke om man fandt en grund til at du mistede sidst, men forstår godt at det trigger dig nu uanset hvad. Jeg havde stor risiko for at miste, og turde dårligt pudse næse i starten..

Hvis du har kvalme hele tiden, kan det også give en sygemelding. Der skal så også holdes øje med om du tager nok på, da kvalme og opkast kan resultere i for lidt næring til dig og baby.

Så tal med lægen om en evt sygemelding.

Det kan dog være at din bekymring er helt ubegrundet, men at din frygt næres af at du har angst. Og så ved jeg ikke hvordan du er stillet.

Men ellers er det vel bare at møde op i praktik, og så bliver de hurtigt trætte af dig hvis du sidder og er forkvalmet..

Med hensyn til hendes bekymring og indberetning til familieafdelingen, så tag det helt roligt. Måske kan de i virkeligheden hjælpe dig i forhold til jobcentret, ved at sige til dem at de bør frede dig lidt.

De er der for at hjælpe dig og ikke for at genere dig. Så hvis du føler at de taler ned til dig eller hen over hovedet på dig, så mind dem stille og roligt om at holde en god tone.

Det er også dem der kan give dig lidt ekstra støtte i forhold til baby, hvis du kommer til at få brug for det. Adhd er arveligt, så du kan godt blive lidt mere udfordret end de fleste mødre. Så se dem som et redskab til at støtte dig der hvor du har brug for det, og ikke et kontrolorgan der kun vil give dig støtte der hvor de mener at du har brug for det.
Husk at det er din baby og dig der vurderer hvad der kan hjælpe Jer af de ting de evt tilbyder.
Hvad med kæresten, har du talt med ham om hvor meget barselsorlov han skal tage ?

En baby kræver meget af ens energi.. da jeg var gravid var der en der fortalt mig om alle de planer hun havde lagt omkring hvad hun kunne nå at lave mens hun havde barsel.. men at da baby først kom, blev målet ændret til bare at få børstet tænder inden kl 14..
1000 tak for din tid det var virkelig noget jeg kunne bruge Ja jeg har kvalme hele tiden det har jeg haft siden uge 6 (er uge i 21nu) og har svært ved at spiste. Sjovt nok har jeg taget 7 kg. på ved ikke helt hvordan, når jeg kun får morgenmad som tit kommer op igen, en bolle eller en banan til middag og en bolle til aftensmad. Hvis jeg er så heldig at der lige er en dag hvor kvalmen har glemt mig , så skynder jeg mig at spise en masse mad.
Og pga. kvalmen så er jeg ikke meget værd at have med nogen steder, bliver hurtig træt og ville helst ligge ned. Plus jeg har stikken ved underlivet ligesom jeg havde aborten. Ved ikke om det er nok til en sygemelding. Men det håber jeg, og min læge har telefon tid torsdag så må jeg se hvad hun siger.

Men det er beroligende at høre at familie afdelingen ikke er noget dårligt.
Ja vi har snakkede om at han selvfølgelig skal ha' de 14 dage og så må vi se om jeg kan klar mig, for han har 3 ugers sommerferie 1 uge efter, og så er vel ingen grund til at han bruger af vores fælles barsel for jeg er nok den der har mest brug for den. Eller kan jeg få en forlænget barsel? Har slet ikke styr på det..

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Selvfølgelig kan du være en god mor, men håber du kan tage kommunens bekymring positivt.

Håber din kvalme går over - heldigvis er mange så heldige.

Pas godt på dig selv og igen håber du kan tage imod den hjælp, der kan tilbydes dig.

Al held og lykke.
Tak ja det prøver jeg det er bare svært når de samtidig ville sende mig i praktik lige nu. Tror desværre ikke kvalmen går over efter som jeg egentlig har haft den 24/7 i 15 uger. Men jeg kan da kun håbe på den går over en dag.
Mulle1111 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension