K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2017, 09:19   #1
Maverick26
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2017
Indlæg: 5
Styrke: 0
Maverick26 er ny på vejen
PFA 10-dobler prisen på erhvervsevneforsikring

Hej,

Jeg har i en periode på knap to år modtaget erstatning for midlertidig tab af erhvervsevne fra PFA. Jeg har mistet mit tidligere arbejde og har ikke noget nyt arbejde. Efter udløbet har jeg modtaget tilbud fra PFA om at videreføre forsikringen.

Prisen på forsikringen er imidlertid ti gange højere end prisen, da forsikringen oprindeligt blev tegnet. Forsikringen blev desuden oprindeligt tegnet uden helbredsoplysninger, men i videreførselstilbuddet kan jeg ikke modtage erstatning for sygdomme, jeg har haft tidligere - dvs. inklusive den sygdom, jeg fik tilkendt midlertidig erstatning for.

Spørgsmål:

Kan PFA frit sætte prisen og betingelserne i videreførselstilbuddet, eller er tilbud om videreførsel underlagt regulering i lovgivning og praksis?

Hvis svaret er, at PFA frit kan 10-doble prisen og ændre betingelserne, vil jeg gerne advare andre mod at tage imod midlertidig erstatning for tabt erhvervsevne, hvis man mister sit arbejde, da det i realiteten betyder, at man mister sin forsikringsdækning.

På forhånd tak.
Maverick26 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2017, 14:08   #2
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Du skal finde forsikringsbetingelserne som du fik i forbindelse med tegningen. Der står der hvilke rettigheder du har i forbindelse med ophør af ansættelsen hos den arbejdsgiver du tegnede ordningen via, herunder mulighed for videreførsel af ordningen.

Er du stadigvæk syg - stadigvæk berettiget til udbetaling af TAE? Hvis ja, skal du jo oplyse dette, hvorefter de vil tage stilling til om de fortsat vurderer dette og fortsætter udbetalingen.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2017, 21:52   #3
Maverick26
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2017
Indlæg: 5
Styrke: 0
Maverick26 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleks10 Se meddelelser
Du skal finde forsikringsbetingelserne som du fik i forbindelse med tegningen. Der står der hvilke rettigheder du har i forbindelse med ophør af ansættelsen hos den arbejdsgiver du tegnede ordningen via, herunder mulighed for videreførsel af ordningen.

Er du stadigvæk syg - stadigvæk berettiget til udbetaling af TAE? Hvis ja, skal du jo oplyse dette, hvorefter de vil tage stilling til om de fortsat vurderer dette og fortsætter udbetalingen.
Tak for dit svar.

Jeg lider af to kroniske sygdomme, men min erhvervsevne er ikke p.t. under halvdelen, som er kravet for at få udbetaling.

Mennesker, der som jeg lider af sygdomme, der i perioder er invaliderende og i andre perioder er mindre invaliderende, falder ned mellem to stole. Når sygdommen er i bedring, ryger udbetalingen fra forsikringen, men da jobbet også er røget, har pensionsselskabet tilsyneladende frit spil til at hæve prisen ubegrænset, så man presses ud af dækningen. Når sygdommen slår til igen, står man derfor uden dækning.
Maverick26 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2017, 12:48   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Som Fleks10 skriver, nærlæs policem.

Kan den ikke give dig svaret, er det formentlig bedst skriftligt at forespørge selskabet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2017, 13:40   #5
Maverick26
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2017
Indlæg: 5
Styrke: 0
Maverick26 er ny på vejen
Der står i policen, at de er forpligtet til at give mig et videreførselstilbud. Men der står ikke noget om til hvilken pris, eller om de må lave betingelserne om.

Jeg tror heller ikke, der står noget i lovgivningen. Eneste håb er, at Forsikringsankenævnet har en holdning til, at man ikke må skrue prisen ublu i vejret for at presse folk ud af deres forsikringsdækning, når de rammes af en tilbagevendende sygdom.
Maverick26 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2017, 18:10   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
En 10 dobling af en pris, siger i sig selv ikke så meget.

Tag først fat i selskabet skriftligt og få grundlaget for ændringernei lige præcis din sag ellers risikerer du også, at ankenævn ikke vil behandle sagen, når alle muligheder forinden ikke er udtømte.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2017, 12:56   #7
Maverick26
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2017
Indlæg: 5
Styrke: 0
Maverick26 er ny på vejen
Jeg tror en 10-dobling af prisen for de fleste betyder, at de ikke vil kunne beholde deres forsikringsdækning, så det vil være af afgørende betydning for de fleste.
Maverick26 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension