K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2017, 13:31   #161
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Ifht pkt 4 er det korrekt at du ikke er tilstede mens de diskuterer deres indstilling og forslag til indhold

Ifht pkt 3&5 lyder det som lovbrud at der ikke er lavet/brugt læ265
Tænkte at jeg lige ville smide en paragraf på, der bekræfter det med at de skal hente en læ265

Lov om aktiv beskæftigelsesindsats:
"§ 30 a. Personer, der skal have behandlet deres sag i et rehabiliteringsteam, jf. kapitel 2 i lov om organisering og understøttelse af beskæftigelsesindsatsen m.v., skal have en rehabiliteringsplan. Rehabiliteringsplanen består dels af en forberedende del, som udarbejdes for alle, dels af en indsatsdel, som udarbejdes for personer, der er visiteret til et ressourceforløb, jf. kapitel 12 a, et jobafklaringsforløb, jf. kapitel 12 b, og for sygedagpengemodtagere visiteret til kategori 3, jf. § 12 i lov om sygedagpenge. Rehabiliteringsplanen udarbejdes i samarbejde med personen.

Stk. 2. Kommunen udarbejder den forberedende del, som danner grundlag for sagens behandling i teamet.

Stk. 3. Den forberedende del skal indeholde

1) personens uddannelses- og beskæftigelsesmål,

2) en beskrivelse af den enkelte persons beskæftigelsesmæssige, sociale og helbredsmæssige ressourcer og udfordringer, herunder dokumentation for den forudgående indsats på disse områder, og

3) den praktiserende læges vurdering af personens helbredsmæssige situation i forhold til at kunne arbejde, som sker på baggrund af en konsultation.

Stk. 4. Den gennemgående og koordinerende sagsbehandler, jf. §§ 68 c og 68 g, udarbejder indsatsdelen, som beskriver den tværfaglige indsats på baggrund af teamets indstilling.

Stk. 5. Indsatsdelen skal indeholde personens beskæftigelses- og uddannelsesmål samt en plan for, hvilke indsatser fra de forskellige forvaltninger og myndigheder der skal iværksættes for at bringe den enkelte person i et ressourceforløb tættere på arbejdsmarkedet. "

Og så er der her uddybet at en læ265 netop er beregnet til denne §30a:
http://www.laeger.dk/portal/pls/port...me=9596971.PDF
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2017, 14:23   #162
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Tænkte at jeg lige ville smide en paragraf på, der bekræfter det med at de skal hente en læ265
Ja, der skal hentes en LÆ265 og afgørelsen er som udgangspunkt IKKE gyldig hvis dette ikke sker hvilket er fastslået i principafgørelse 21-14. Se også mit indlæg nr. 157
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2017, 18:25   #163
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Brikke, ring imorgen direkte til ankestyrelsen på tlf .

https://ast.dk/om-ankestyrelsen/kont...-ankestyrelsen

sig til dem at din kommune har undladt at indhente læ265, i forbindelse med sagen i rehab.team og efterfølgdende afgørelse om ressourceforløb.

sig til dem at du er MEGET syg og din læge på det kraftigste fraråder at du sendes i arbejdsprøvning, og at kommunen er ligeglade.

ankestyrelsen kan så fortælle dig hvordan du skal forholde dig.

jeg prøvede at ringe direkte til ankestyrelsen i forbindelse med min egen sag hvor kommunen begik åbenlyst lovbrud, jeg fik en god vejledning derinde.

bedste hilsner til dig
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2017, 20:26   #164
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Kære Brikke.

De andre har skrevet nogle gode råd, herunder omkring overholdelse af lovgivning m.v.

For mig lyder det helt helt utroligt hvad du bydes. Har du overvejet at kontakte en lokal-avis og få dem til at bringe en artikel omkring din situation, herunder sagsbehandlingen fra kommunen?

(Det sker jo en gang imellem, at politikere læser disse artikler og at det skaber røre, som kan ændre på beslutninger, procedurer m.v.)
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2017, 10:17   #165
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Det er kommunen, der har vejledningspligten!

Jeg kontaktede Ankestyrelsen her til morgen og de siger, at det er kommunen, der har vejledningspligten i min sag, så det giver desværre ikke noget.
Kommunen svarer jo ikke på mine henvendelser.

Jeg vil skrive min klage færdig og få min mand til at køre ned med den og få en skriftlig bekræftelse på, at de har modtaget den.

Jeg skriver i alt 4 1/2 side, så der er nok lidt at gå igang med for kommunen.

Jeg har tænkt på at gå til medierne, men jeg vil gerne have, at kommunen forinden får lejlighed flere gange til at gøre det rigtige!

Hvor bliver jeg dog træt af det her!
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2017, 10:26   #166
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
forstår jeg det rigtigt at ankestyrelsen simpelthen IKKE ville tage stilling til dit spørgsmål om at kommunen bryder loven( klokkeklart ) ved IKKE at indhente læ265 før mødet med rehab team ?

det er simpelthen for vagt hvis de har undladt at svare på dette spørgsmål .

husk i din klage at skriv at der er begået lovbrud, og henvis så til det sted i loven hvor der står at den skal indhentes. og håb så at kommunens jurist ( ligesom i mit tilfælde) vender sagen i døren og beder rehab.teamet om at se på sagen i gen når læ265 er indhentet.

har du haft en advokat til at se på din sag? ved godt det er dyrt. hvis du fx melder dig ind i lafs. ( landsforeningen af fleks og skånejobbere) så har de samarbejde med siriusadvokaterne, hvor man kan få en gratis vejledning i hvordan man kommer videre med sin sag. hvis de skal gå nærmere ind i sagen koster det, men det er til noget lavere pris end hvis du skal booke en advokat selv. overvej dette.

http://lafs.dk/lafs/advokater-rad-og-vejledning/

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2017, 14:11   #167
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Ankestyrelsen

Jeg har prøvet at ringe til Ankestyrelsen igen og denne gang fik jeg svar.

LÆ265
De sagde, at jeg helt sikkert har ret i, at LÆ265 skal indhentes under alle omstændigheder - dermed fejl fra kommunens side og sagen skal gå om i Rehabiliteringsteamet.

Manglende partshøring
Dernæst gav dig mig ret i, at jeg ikke er blevet partshørt, eftersom Rehabiliteringsteamet sendte mig hjem, inden de havde givet mig besked om de indsatser, de ville pege på.

Opsættende virkning
Jeg blev rådet til at bede om at tillægge klagen opsættende virkning, så kommunen ikke sætter mig igang med det forløb, de har påtænkt. Jeg ved ikke, om de vil det - de virker ikke særligt samarbejdsvillige.

Jeg har nu skrevet 5 sider og vil sende den i morgen, når min mand og jeg har læst den grundigt igennem!
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2017, 15:25   #168
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
krydser fingre for dig, godt du ringede igen.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2017, 10:21   #169
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Klage er sendt og modtagelse er bekræftet!

Jeg er kommet dertil, at jeg har sendt min klage i fredags pr. e-boks og igår fik jeg en bekræftelse på modtagelsen.

Desværre har jeg endnu ikke modtaget svar på mine fire henvendelser til kommunen, hvor én af henvendelserne drejer sig om nye helbredsoplysninger.

Jeg har derfor skrevet til Borgmesteren, efter jeg igennem mere end en måned ikke har kunnet komme igennem til kommunen hverken skriftligt eller telefonisk.
Jeg er ked af at skulle klage til Borgmesteren, men kommunen har virkelig behandlet mig dårligt og desuden har de tilsidesat lovgivningen flere gange i min sag.

Det er ærgerligt, at det skal gå så skævt. Jeg har hele tiden været samarbejdsvillig og har gjort alt, hvad jeg er blevet bedt om.

Nu afventer jeg, om kommunen vil ændre deres afgørelse om ressourceforløb. De har som skrevet tidligere undladt at indhente lovpligtige lægeerklæring LÆ265, har undladt at partshøre mig og har undladt at besvare mine henvendelser.

Derfor forventer jeg også, at afgørelsen på min ansøgning om førtidspension på det foreliggende grundlag §17, vil være ugyldig. Den er truffet på baggrund af ovenstående mangler.

Hvad er bedst at håbe på, at kommunen ændrer deres afgørelse eller at sagen skal indbringes for Ankestyrelsen? Jeg synes jo, at nogle skal se, hvordan kommunen behandler deres syge borgere.

Jeg er også ked af, at de nu har skabt sådan en situation, som gør samarbejdet meget svært.
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2017, 11:44   #170
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Kære Brikke
Jeg kan desværre ikke hjælpe med at besvare dit spørgsmål.
Men synes du er blevet behandlet virkelig dårligt. Totalt inkompetent kommune.
Håber det bedste for dig.
Kh Strandpigen
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension