K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-04-2011, 14:52   #1
Ludimut
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2011
Lokation: Ikast Brande
Indlæg: 4
Styrke: 0
Ludimut er ny på vejen
Flex mm

Hej K 10

Jeg er ny her og som jeg kan læse mig til, er jeg langt fra den eneste, der har problemer.
Som jeg kan forstå af det jeg har læst her på siden, så skal en revalidering afprøves inden man kan komme i betragtning til et flex job. Er der nogen der ved hvor længe man skal have været under revalidering før dette kan komme i betragtning?
Min situation er pt at jeg var lovet revalidering, men at de netop har stoppet mine sygedagpenge fordi kommunen mener, at jeg er for syg til at kunne gennemføre en sådan og jeg har bare fået et nej til flexjob uden begrundelse. Jeg har netop nu fået at vide fra kommunen, at hvis jeg selv kan finde en virsomhedspraktik og jeg kan få mine læge til at skrive, at jeg kan klare en revalidering, at de vil tage det op til vurdering igen.
Formodentligt kan jeg ikke klare en revalidering, men som jeg ser det, er det et "most" før flex kan komme på tale?

Her troede jeg, at vi boede i et velfærdssamfund, hvor man tager sig af de syge.......men nej

Sidst redigeret af Ludimut; 26-04-2011 kl. 16:23.
Ludimut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 16:39   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej, man skal ikke igennem en revalidering før end man kan få fleks. Men normalt vurderer man om borgeren kan gennemfører en revalidering, og hvis ikke går man videre til fleksjob, hvis det også er nej der kommer en førtidspension på tale.

Mere konkret kan jeg ikke hjælpe dig, men det lyder ikke rigtig at de har stoppet dine sygedagpenge pga. at du er for dårlig til revalidering, for de skal afklarer dig til hvordan du skal forsørges i fremtiden, når du ikke kan klarer dig på det ordinærer jobmarked.

Men vent med tålmodighed og der komme nogle kloge hoveder herinde der ved mere om lige netop det....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 18:35   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du kan ikke få nej uden en begrundelse, den skal du have skr. ellers kan du jo ikke klage.

Desvære bor du i en kommune der er ret kendt, for at gøre som det passer dem, lyt til gode rød der kommer her og få alt skr. ikast / brande kommune er ikke det bedste sted, at være syg.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 21:03   #4
Ludimut
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2011
Lokation: Ikast Brande
Indlæg: 4
Styrke: 0
Ludimut er ny på vejen
Hejsa og tak for jeres svar :-)
Vil deres afklaring kunne være, at de siger jeg kan få kontanthjælp? For den mulighed har jeg ikke, da jeg er gift. Skal dog alligevel melde mig dernede....
Ludimut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 23:16   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Mht reva, så skal du under ingen omstændigheder skrive under på sådan en plan, med mindre du har sikret dig i hoved og ende, ved at få indskrevet, at hvis du ikke kan klare det pga dit helbred, skal planen laves om og stile mod fleks.

Grunden til at jeg skriver dette er at det er yderst fristende at gå efter en revalidering pga den noget bedre økonomi, men hvad mange glemmer (læs ikke oplyses om) er at man raskmelder sig selv i det man skriver under på reva-planen... kan man ikke gennemføre pga ens helbred hedder det KHJ, kan man ikke finde job efterfølgende, khj med den konsekvens at man gerne kommer til at side der i årevis uden at blive afklaret, fordi man på papiret jo har erklæret at man er rask (også selv om at man reelt ikke er det)

Har du skrevet og søgt fleks, og har du deres nej skriftligt? hvis ikke så skriv, og få det på papir, hvis ja skriver du til dem igen, og beder om at få en begrundelse for deres nej, spørg efter hvad de mangler for at kunne afklare dig.
Først når du har den har du noget reelt at anke nejet ud fra, kommer de ikke med noget brugbart skriver du bare til dem at du ønsker at anke deres nej til fleks.
Får du en liste over hvad de mangler i forhold til afklaring, stiller du spørgsmålstegn ved hvorfor pokker i røvsi de ikke har set af at få det sat i værk, og at du ønsker at det øjeblikligt bliver ført ud i livet så du kan få afklaret din situation hurtigst muligt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 09:23   #6
Ludimut
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2011
Lokation: Ikast Brande
Indlæg: 4
Styrke: 0
Ludimut er ny på vejen
Hej igen
Hvad står KHJ helt specifikt for?
Er det ikke korrekt, at man skal være afprøvet via revalidering før man kan komme i betragtning til et flexjob?
Ludimut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 09:32   #7
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Det er en hjemmelavet forkortelse for kontanthjælp (som ret beset burde forkortes kh, om noget)
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 13:38   #8
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Grunden til at jeg skriver dette er at det er yderst fristende at gå efter en revalidering pga den noget bedre økonomi, men hvad mange glemmer (læs ikke oplyses om) er at man raskmelder sig selv i det man skriver under på reva-planen... kan man ikke gennemføre pga ens helbred hedder det KHJ, kan man ikke finde job efterfølgende, khj med den konsekvens at man gerne kommer til at side der i årevis uden at blive afklaret, fordi man på papiret jo har erklæret at man er rask (også selv om at man reelt ikke er det)
Det vil jeg helt klart mene ikke er rigtigt - en revalidering kan ikke sidestilles med en "raskmelding".

Det fremgår af vejledning til aktivloven at:

"Betingelserne for at få støtte til revalidering er således, at der skal være tale om,

- en person med begrænsninger i arbejdsevnen,

- hvor der er en realistisk mulighed for, at revalidering kan føre til hel eller delvis selvforsørgelse, og

- erhvervsrettede aktiviteter efter denne eller anden lovgivning ikke er tilstrækkelige for at bringe pågældende ind i eller tilbage til en erhvervsmæssig tilværelse."


Det vil sige at en afbrudt plan jo ikke automatisk medfører at revalidenden så "bare" kan gå ind på arbejdsmarkedet - hvis dette var tilfældet ville vedkommende jo ikke være revalideringsberettiget.

Det er heller ikke muligt at skrive "aftaler" ind i en jobplan om at man skal gå imod fleks hvis planen skal afbrydes pga. helbred eller lignende.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 23:54   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er ihvertfald IKKE en betingelse af revalidering skal afprøves først, såfremt man evt kan tilkendesfleks-job.

Din læge skal svare så ærligt han kan og fyldelstgørende vedr din helbredssituation.

På dette tidspunkt SKAL der ligge ny speciallægeerklæring eller en status, hvis der i forvejen ligger en dækkende speciallægeerklæring.

Det væsentlige er, om din helbredssituation er afklaret, og din tilstand stationær, eller man kan sige noget rimmelig sikkert om dit helbred på sigt.

Hvis du allerede nu ved, at du ikke med rimmelig sikkerhed kan gennemføre en revalidering, skal du selvsagt ikke skrve under på en sådan plan.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 08:19   #10
Ludimut
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2011
Lokation: Ikast Brande
Indlæg: 4
Styrke: 0
Ludimut er ny på vejen
Mange tak for alle jeres svar. Skal melde mig på kontanthjælp i dag
Ludimut er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
flex mus0025 Spørgsmål ang fleksjob 8 14-12-2012 19:33
Indstillet til flex / Den nye flex lov Bitsch Spørgsmål ang fleksjob 7 18-09-2012 20:21
Flex-job lindairene Din historie 1 14-01-2010 12:29
flex job jens-p hansen Din historie 2 28-10-2008 10:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension