K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2011, 18:11   #1
mjukiscarry
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2011
Lokation: Herning
Indlæg: 16
Styrke: 13
mjukiscarry er ny på vejen
En gangs beløb

Hej har lige 2 spørsmål. Har lige hørt at man kan få et en gangs beløb som fp er det rigtigt? Og er der en side hvor man kan læse hvad man kan søge om extra hjælp. Vh Svensk
mjukiscarry er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 18:26   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja hvis du har tegnet en forsikring i gennem dit arbejde eller privat

du kan også få en men grad, hvis det er arbejdskade og den er anmeldt

ellers nej, så kan man kun få en FP at leve af, det er der desværre ikke meget ved
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 18:36   #3
mjukiscarry
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2011
Lokation: Herning
Indlæg: 16
Styrke: 13
mjukiscarry er ny på vejen
Ok Tak for svaret
mjukiscarry er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 19:04   #4
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja hvis du har tegnet en forsikring i gennem dit arbejde eller privat

du kan også få en men grad, hvis det er arbejdskade og den er anmeldt

ellers nej, så kan man kun få en FP at leve af, det er der desværre ikke meget ved
Rigtigt, men som FP'er kan du også få dine feriepenge hvis du henvender dig inden 6 mdr.
Har du penge hos LD kan du også få dem udbetalt.

Hvornår kan jeg få min opsparing udbetalt?

Du kan få din LD-opsparing udbetalt, hvis du opfylder en af nedenstående betingelser. Du kan også vælge at lade opsparingen blive stående til et senere tidspunkt. Hvis du dør, inden du har fået opsparingen udbetalt, bliver den udbetalt til boet.



A: Du er fyldt 60 år

B: Du er tilkendt førtidspension

C: Du er tilkendt tjenestemandspension eller tjenestemandslignende pension

D: Du er tilkendt pension fra en godkendt pensionsordning

E: Du er tilkendt erstatning for et tab af erhvervsevnen på 50 procent eller derover

F: Du er tilkendt udenlandsk pension eller udenlandsk erstatning

G: Du er flyttet til Grønland eller Færøerne for at tage varig bopæl og har boet der i mindst fem år

H: Du er flyttet fra Danmark for tage varigt ophold i udlandet

I: Du er eller har været ramt af livstruende sygdom
http://www.ld.dk/Din%20LD%20Konto/Ud...ngsregler.aspx

Kan kun anbefale alle at få sig en forsikring inden man rammes.

Sidst redigeret af keld60; 13-07-2011 kl. 19:29.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 20:30   #5
Danmark
Banned
 
Danmarks avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2011
Indlæg: 71
Styrke: 0
Danmark er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Rigtigt, men som FP'er kan du også få dine feriepenge hvis du henvender dig inden 6 mdr.
Har du penge hos LD kan du også få dem udbetalt.

Hvornår kan jeg få min opsparing udbetalt?

Du kan få din LD-opsparing udbetalt, hvis du opfylder en af nedenstående betingelser. Du kan også vælge at lade opsparingen blive stående til et senere tidspunkt. Hvis du dør, inden du har fået opsparingen udbetalt, bliver den udbetalt til boet.



A: Du er fyldt 60 år

B: Du er tilkendt førtidspension

C: Du er tilkendt tjenestemandspension eller tjenestemandslignende pension

D: Du er tilkendt pension fra en godkendt pensionsordning

E: Du er tilkendt erstatning for et tab af erhvervsevnen på 50 procent eller derover

F: Du er tilkendt udenlandsk pension eller udenlandsk erstatning

G: Du er flyttet til Grønland eller Færøerne for at tage varig bopæl og har boet der i mindst fem år

H: Du er flyttet fra Danmark for tage varigt ophold i udlandet

I: Du er eller har været ramt af livstruende sygdom
http://www.ld.dk/Din%20LD%20Konto/Ud...ngsregler.aspx

Kan kun anbefale alle at få sig en forsikring inden man rammes.
Det er en godt ide hvis man har betalt forsikringer ind man rammes .

Forsikringselskaber er maget venligt med borger man ASK . er en største snyder . ASK. er en korrupt institution fordi lidelsen de får kontant penge fra forsikringselskaber. Efter 1 uge jeg er tilkendt førtidspension fra kommunen Pension Danmark,har reagere positivt med min sager ,og de har gotkend løberne udelse.

Jeg ambefale til alle dansker til at behold pensionforsikringer,fordi de er maget korrekt og arligt med borge .

Hej !! Jeg har og så en spørsmål ??

Hvad betyder tjenestemandspension og tjenestemadnslignende pension ???
Danmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 20:44   #6
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Tjenestemandspension

Tjenestemandspension optjener man når at man arbejder som tjenestemand
Det betyder blandt andet at man får en sygepension hvis at man bliver syg og ikke kan arbejde så meget mere, det er fortrinsvis det jeg lever af
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 20:48   #7
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Danmark Se meddelelser
Det er en godt ide hvis man har betalt forsikringer ind man rammes .

Forsikringselskaber er maget venligt med borger man ASK . er en største snyder . ASK. er en korrupt institution fordi lidelsen de får kontant penge fra forsikringselskaber. Efter 1 uge jeg er tilkendt førtidspension fra kommunen Pension Danmark,har reagere positivt med min sager ,og de har gotkend løberne udelse.

Jeg ambefale til alle dansker til at behold pensionforsikringer,fordi de er maget korrekt og arligt med borge .

Hej !! Jeg har og så en spørsmål ??


Hvad betyder tjenestemandspension og tjenestemadnslignende pension ???
Fik selv afgørelse fra forsikringen INDEN kommunen havde afgjort min FP, får også en løbende ydelse hver måned samt fortsat indbetaling til min normale pension samt beholder min sundhedsforsikring, så ingen klage herfra mig over det, men hvad kostede en forsikring så dengang.

Blev faktisk lidt forskrækket da jeg for et par måneder siden kiggede på det, de penge kunne jeg godt dengang havde brugt til meget andet, vi snakker om lige ved 6000 hver måned, godt nok er en pæn del fradragsberettiget og en del arbejdsgiverbetalt, men alligevel rigtig mange penge i min verden


Hader at besvare et spørgsmål med et link til google, gammel "arbejdsskade" men da jeg ikke kan svare kort på det så kig på....

http://perst.dk/Service%20Menu/Love%...dspension.aspx
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 20:56   #8
Danmark
Banned
 
Danmarks avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2011
Indlæg: 71
Styrke: 0
Danmark er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Fik selv afgørelse fra forsikringen INDEN kommunen havde afgjort min FP, får også en løbende ydelse hver måned samt fortsat indbetaling til min normale pension samt beholder min sundhedsforsikring, så ingen klage herfra mig over det, men hvad kostede en forsikring så dengang.

Blev faktisk lidt forskrækket da jeg for et par måneder siden kiggede på det, de penge kunne jeg godt dengang havde brugt til meget andet, vi snakker om lige ved 6000 hver måned, godt nok er en pæn del fradragsberettiget og en del arbejdsgiverbetalt, men alligevel rigtig mange penge i min verden


Hader at besvare et spørgsmål med et link til google, gammel "arbejdsskade" men da jeg ikke kan svare kort på det så kig på....

http://perst.dk/Service%20Menu/Love%...dspension.aspx
Jeg har spørg dig fordi jeg er for to måned siden er førtidspensionist,p.g.e arbejdsskader jeg er pensionere , og jeg har arbejdet som buschauffør i 8 år. Jeg ved ikke om HTS busbranchen er tjenstemandpension.???
Danmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 21:03   #9
Danmark
Banned
 
Danmarks avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2011
Indlæg: 71
Styrke: 0
Danmark er ny på vejen
Jeg har læst lidt i forbindelse med tjenstemandspension ,og hvordan jag har forstør der er politikerne har leve tjemstemandspesnion til sig selv.
Danmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 21:26   #10
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Som jeg husker det kommer det helt an på ens arbejdsforhold, f.eks om man har strejkeret..
Men indrømmer det er så meget gammel viden jeg lige trækker frem at jeg er sikker på lovgivningen omkring dette helt sikkert er forældet for længe siden.

Så der er vel ikke andet end at gå sine papirer igennem eller forsøge at logge ind de forskellige steder på nettet....

F.eks har jeg selv måtte en kigge en masse på nettet bla. her på k10 for ar finde ud af mine muligheder...... Tror ikke der findes en guide eller HOW TO omkring dette, måske fordi ingen af os er i den helt samme situation...

Men jeg har omtalt feriepenge og LD fordi min erfaring er mange ikke tænker over disse men netop når man kommer på FP har man brug for at kunne samle så mange penge sammen så hurtigt som muligt for at kunne nedbringe sin gæld så meget som muligt så man fremover kan overleve bedst muligt.

Skal måske også lige nævne at de fleste af disse engangsbeløb kun udbetales i tilfælde af kritisk sygdom

Sidst redigeret af keld60; 13-07-2011 kl. 21:36.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er reformerne blevet 3 gangs behandlet? Ninja Politik og Samfund 12 19-12-2012 16:34
før skat beløb mdr.lig susa71 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 03-05-2012 13:12
flex beløb ? mig73 Spørgsmål ang fleksjob 9 23-03-2012 17:03
Fleksydelses beløb???? vinterpige Spørgsmål ang fleksjob 7 25-03-2011 15:37
FTP beløb om måneden Marolle Midlertidig Førtidspension 14 04-04-2008 00:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension