K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-06-2009, 13:27   #1
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
kontanthjælp ansøgning

jeg skal til udfylde papirerne ang. ansøgning om kontanthjælp.

Men hvordan skal jeg gøre det, når min kæreste og jeg har fælles konto's ?
skal jeg vedlægge kopi af indestående og fortælle det er vores begge og at det kun lige dækker regningerne denne måned ??
ellers vil de jo tro der er mange penge på kontoen.

og skal jeg også vise dem kopi af min kreditor beskyttede konto ? den står kun i mit navn og de kan ikke sige jeg skal bruge penge fra den.
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2009, 13:46   #2
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
Få din egen konto med det samme. Helst med 0 kr på.
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2009, 13:48   #3
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
de skal jo se en total oversigt alligevel ??
vi har ingen formue alligevel, så der er intet at skjule...
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2009, 13:57   #4
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
formue er også bil, friværdi, kapitalpension, dyrt maleri, mulighed for at tage lån osv. Men gør hvad du selv finder bedst.
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2009, 14:49   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det klogeste i alle tilfælde er altid at have sin egen konto. Og ingen kæreste (bare en joke!)

Men nu hvor du ikke har det, så skal du blot vide, at en fælleskonto kan få betydning for din udbetaling! Du skal også vedlægge din kærestes lønsedler, dokumentation på de faste udgifter mm så de kan se HVAD der ryger ind på den fælles konto, og hvornår.

Og jo, du skal også dokumenterer den anden konto. ALLE konti skal der redegøres for (kommunen finder ud af det alligevel) og så starter problemerne...

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2009, 15:55   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
marolle, præcis som helene siger: alle konti og værdier skal der redegøres for

meen jeg ville uanset hvad også få lavet min egen konto for det er lettere for alle parter at overskue.

Hvad angår din kreditorbeskyttede konto ja, da ville jeg også give dem en kopi af dette så slipper du for at skulle starte "forfra" med dokumentation mv hvis man forsøger at gøre "krav" på denne.

Alfa og omega i dette er at når i er kærester og har fælles folkeregisteradr så betragtes i som samlevende/ægtepar og i visse tilfælde vil jeres fælles indkomst blive lagt til grund for diverse udregninger.

Husk også som Permand siger, er der noget som helst der kan omsættes til kolde kontanter ja, da kan de forlange at du realiserer dette først før du får kontanthjælp - sådan er spillereglerne
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 00:37   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marolle Se meddelelser
jeg skal til udfylde papirerne ang. ansøgning om kontanthjælp.

Men hvordan skal jeg gøre det, når min kæreste og jeg har fælles konto's ?
skal jeg vedlægge kopi af indestående og fortælle det er vores begge og at det kun lige dækker regningerne denne måned ??
ellers vil de jo tro der er mange penge på kontoen.

og skal jeg også vise dem kopi af min kreditor beskyttede konto ? den står kun i mit navn og de kan ikke sige jeg skal bruge penge fra den.
Du skal medbringe en opgørelse over alle kontoer, jeg medbragte også afgørelsen fra ASK på hvor pengene som var kreditorbeskyttet kom fra. De spørger de nemlig om, så hav en afgørelse med om hvor pengene kommer fra.

Få også oprettet din egen konto i en fart, og hvis den anden konto var fælles, skal i få dit navn slettet.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 00:40   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser

Du skal også vedlægge din kærestes lønsedler,



Hvorfor egentlig det hvis de ikke er gift ?

Kommunen må da så vidt jeg ved ikke medregne hans løn og værdier så længe de ikke er gift, det er jo netop forskellen på at være gift, og ikke gift.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 10:24   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg skulle også engang medbringe kærestens løn sedler da jeg var oppe og skulle søge noget kontanthjælp , jeg nægtede at aflevere dem netop fordi de intet havde med min økonomi at gøre og jeg bad dem om at vise mig loven hvori det stod og jeg fik den besked at det var en intern politik ...

Sagde til hende at min kæreste ikke ville have at jeg afleverede hans oplysninger til dem han arbejde og det kom ikke dem ved hvad han havde af indtægt og udgift og havde ikke forsørger pligt over for mig så han betalte halvdelen af vores udgifter som vi var fælles om (husleje el varme ) det endte med at de godtog den ...

MEN skal lige sige at jeg for en sikkerheds skyld havde dem i baglommen da jeg netop ikke kendte loven på det område
  Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 10:29   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er fordi kontoen er fælles Supersus. Og med fælles konto, er der dømt fælles økonomi, og dermed fælles forpligtelser overfor hinanden.

Det er lidt derfor vi har anbefalet Marolle at få sin egen konto.

Iøvrigt er min erfaring, at kommunen er lidt ligeglade om man er gift eller samboende/samlevende, hvorfor man da også skal udfylde en erklæring én gang om året om man fortsat er enlig. Så snart man har en kæreste og fælles adresse, så begynder de at trække i ydelsen/boligsikring mm PRÆCIS lige som hvis man var gift.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning om kontanthjælp. ZikZak Alt det andet 6 25-07-2013 13:50
Ansøgning om kontanthjælp - må de forlange det ajmj Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 01-05-2013 11:46
Kontanthjælp ansøgning, kontoudtog? hsinag Alt det andet 13 08-07-2012 17:41
kommunen nægter at modtage ansøgning om kontanthjælp ved sygedagpengestop empowerment Alt det andet 32 13-11-2010 01:56
Kan man trække sin ansøgning om kontanthjælp tilbage? tiny2tkv Alt det andet 26 02-02-2010 11:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension