K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2010, 11:11   #1
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
Hjælp afslag fra kommunen!!

Hejsa,

Jeg skriver her på vejen af en sød ældre dame, der hjælper lidt til engang i mellem på mit arbejde. Problemet er at hun har en letter hjerneskadet datter ( der derfor er lidt tilbage i sin udvikling ) og som samtidig med er delvist lammet i den ene side. Men på trods af det klare hun sig faktisk godt og helt uden hjælp.

Problemet er så at hun er gået hend og blevet gravid og skal føde om et par mdr og faren til barne som hun ellers har været i fast forhold med igennem de sidste 2 ½ år, er lige gået fra hende og vil intet have at gøre med hverhen hende eller deres kommende fælles barn.

Så de havde ansøgt Ringsted kommunen om hjælp en støtte person, så datterne selv ville kunne klare at tage sig af barnet. Men har nu fået afslag fra Ringsted kommune uden nogen form for begrundelse eller oplyst klage mulighed. Hvilket jo ikke kan være rigtigt!!

Så hvis der er nogen herinde er kan hjælpe med, en evt. klade til en klage til kommunen evt. med hendvisning til gældende paragraffer på området. Så vil jeg tage i mod det med kys hånd!!

Da mormoren er helt knust og ikke aner hvor hun skal hendvende sig!! Eller hvad man for den sags skyld skriver i en klage til kommunen og da det haster ret meget, med at få klagen indsendt. Har jeg derfor valgt at prøve at søge lidt hjælp herinde!!

på forhånd tak for hjælpen!!

Sidst redigeret af laurana; 04-07-2010 kl. 11:22.
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2010, 14:23   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
85

Citat:
Oprindeligt indsendt af laurana Se meddelelser
Hejsa,

Jeg skriver her på vejen af en sød ældre dame, der hjælper lidt til engang i mellem på mit arbejde. Problemet er at hun har en letter hjerneskadet datter ( der derfor er lidt tilbage i sin udvikling ) og som samtidig med er delvist lammet i den ene side. Men på trods af det klare hun sig faktisk godt og helt uden hjælp.

Problemet er så at hun er gået hend og blevet gravid og skal føde om et par mdr og faren til barne som hun ellers har været i fast forhold med igennem de sidste 2 ½ år, er lige gået fra hende og vil intet have at gøre med hverhen hende eller deres kommende fælles barn.

Så de havde ansøgt Ringsted kommunen om hjælp en støtte person, så datterne selv ville kunne klare at tage sig af barnet. Men har nu fået afslag fra Ringsted kommune uden nogen form for begrundelse eller oplyst klage mulighed. Hvilket jo ikke kan være rigtigt!!

Så hvis der er nogen herinde er kan hjælpe med, en evt. klade til en klage til kommunen evt. med hendvisning til gældende paragraffer på området. Så vil jeg tage i mod det med kys hånd!!

Da mormoren er helt knust og ikke aner hvor hun skal hendvende sig!! Eller hvad man for den sags skyld skriver i en klage til kommunen og da det haster ret meget, med at få klagen indsendt. Har jeg derfor valgt at prøve at søge lidt hjælp herinde!!

på forhånd tak for hjælpen!!
Hej, står der ikke, hvilken paragraf, det handler om?? Jeg har kigget lidt rundt og det må være serviceloven § 85 som kan give en ret til støtte i hjemmet. Jeg fandt det her på kommunens hjemmeside om vejledning i hjemmet:

http://www.ringsted.dk/Borger/Voksne...ejledning.aspx

Det kan være, der har været en misforståelse om, hvad for en hjælp, datteren har brug for.

Det er underligt, at der ikke er henvist til hvilket lovgrundlag, der er givet afslag på eller at der ikke er nogen klagevejledning - for det skal der være.

Datteren kan skrive en klage og henvise til, hvorfor hun har brug for hjælp - jeg synes næsten, det skal hedder serviceloven § 85.

Serviceloven § 85:

§ 85. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde hjælp, omsorg eller støtte samt optræning og hjælp til udvikling af færdigheder til personer, der har behov herfor på grund af betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer.

Sidst redigeret af curls; 04-07-2010 kl. 14:25.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2010, 17:33   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.765
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kan du oplyse om hvilken kommune det drejer sig om?

Tankerne hos mig siger Borgerrådgiver, DUKH og Socialrådsudvalgsformand som er øverste chef og politiker.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-07-2010, 17:28   #4
A-Randers
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
A-Randers er ny på vejen
De skal gi en klage vejledning .

og det er faktisk nok at bare skrive til sagsbehandleren på sagen "jeg vil klage " så skal de tage den op igen.

Føler med mormor og mor....

Måske kan mors jordmoder jo komme på banen ???

Hilsen Am
A-Randers er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 10:34   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hun kan skrive noget ala ..


Citat:
Klage vedr (hendes navn cpr nummer adresse osv)

XXXXX har (skriv dato) bedt om hjælp til en støtteperson i forbindelse med fødsel forventet (dato) XXXXXX har følgende diagnoser (skriv hvad hun fejler) kommunen har den (skriv dato ) givet afslag på en sådan støttepædagog , i dette afslag er der hverken begrundelse, eller ankevejledning ej heller hvilke § man henviser til.

Dette må betegnes som meget kritisabelt og hermed anmodes om at der igen tages stilling til anmodningen om støtteperson og at der træffes en beslutning ud fra ALLE regler og love, i tilfælde af at det igen skulle falde ud til afslag forventes det at der med afslag følger ankevejledning samt ordentlig begrundelse og lov paragraffer





Samtidig gøres der opmærksom på retssikkerhedslovens

§ 3. Kommunalbestyrelsen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.

Stk. 2. Kommunen fastsætter en frist for, hvor lang tid der må gå, inden der skal være truffet en afgørelse. Hvis denne frist ikke kan overholdes, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse.1)


§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

§ 5. Kommunalbestyrelsen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunalbestyrelsen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning.


Lige som det også er værd at bemærke serviceloven

§ 85. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde hjælp, omsorg eller støtte samt optræning og hjælp til udvikling af færdigheder til personer, der har behov herfor på grund af betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer.


MVH
Og i håb om en mere seriøs sagsbehandling end den allerede givet
Ved ikke om i kan bruge det til noget men et forsøg værd
  Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 10:39   #6
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
på den side der hedder www.babyklar.dk er der en katagori der hedder "når ting går anderledes"
Der er mange i samme situation og måske skal hun læse derinde.

Det er vigtigt hun GØR noget, og klager over afgørelsen. På grund af en veninde der har fået taget sit barn fra sig, er jeg i kontakt med en masse der har fået fjernet børn og en af grundende er nogengange hvis de er syge.

nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2010, 12:55   #7
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
Tusind tak for hjælpen alle sammen, ikke mindst hejdien for hendes forslag til udformingen af klagen osv.

Og alt er givet videre til mormor, med besked om at jeg gerne vil hjælpe hende med at skrive klagen, men pt. mangler lidt flere konkrete oplysninger i sagen.

Jeg ved dog så meget at De har bedt om et møde med alle De berørte parter i sagen hurtigst muligt!!
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
Kyniske afslag fra kommunen Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 12 06-01-2008 19:50
Kommunen undlader at begrunde afslag. Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 0 29-07-2007 09:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension