K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2008, 21:09   #1
MxDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
MxDK er ny på vejen
Flexjob og Fagforening

Hej Alle

Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg har nu besluttet mig for at finde en fagforening. og vil gerne høre lidt om, hvad i andre bruger. Vil gerne ind i en, som tager deres flexjobber alvorligt.

Hvilken fagforening er i medlem af og hvad koster det i kontingent ved jeres fagforening.
MxDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2008, 21:30   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der er nogle fagforeninger, der gøre mere end andre.

HK har gjort en del for fleksjobbere og sygemeldte. Bl.a. kan du se under nyttige links, at HK har lavet en pjece for fleksjobbere.

NNF (www.nnf.dk) har også gjort en del, og har flere gange skrevet meget om fleksjobbere i deres medlemsblade.

3F gør også en del.

Men det afhænger nok af, hvilken type arbejde man skal beskæftiges med.

Det er muligt, at andre på siden kan supplere med andre fagforeninger. De ovennævnte er blot nogle, jeg er faldet over og kan huske.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2008, 21:59   #3
MxDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
MxDK er ny på vejen
Okay. Arbejder inden for lager / chauffører.

men hvis nogen evt. har en pris på, hvad de giver i kontingent. så vil det også være fint.
MxDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2008, 22:07   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg mener, HK har nedsat takst for fleksere.

Tjek evt. på deres hjemmesider, hvis ingen svarer dig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2008, 22:49   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Scofild så er det nok 3f du skal ind i ...

og de har ikke nedsat kontingent desværre .. prisen hos dem ligger lige omkring og lidt over de 300 kr mener jeg det var da jeg var hos dem for et par år siden, men kig på deres side og skriv evt til dem www.3f.dk

men fagforeninger er meget forskellige også efter hvilke afdeling man er i , så jeg kan varmt anbefale dig at tage en snak med de forskellige lokale afdelinger i dag er der jo frit fagforenings valg
  Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 12:51   #6
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hejsa!

Hvis det er lagerarbejde, er det helt sikkert 3F du bør være medlem af. Det er arbejdsstedet der er bestemmende for, hvor du skal være medlem. Du skal være medlem af den fagforening der har forhandlingsretten. Det vil sige dem der har en overenkomst, for lige netop dit arbejdsområde.

Priserne er desværre forskelligt, alt efter hvor i landet man bor. Det er fordi de faste udgifter til lys, vand, varme, husleje m.v. er forskelligt. Nogle steder, (også i 3F) er det muligt at søge nedsat kontingent, f.eks. i perioder hvor du modtager ledighedsydelse. Men som sagt er det meget forskelligt, hvilken politik den enkelte afdeling har - også på det område.

Mange venlige hilsner

Den Udstødte

Ps. husk at det er vigtigt, at have den fagforening, som har forhandlingsretten med til det møde, hvor dine løn- og arbejdsvilkår bliver drøftet. Det er meget vigtigt, så du ikke bliver snydt.
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 13:19   #7
MxDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
MxDK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Den udstødte Se meddelelser

Ps. husk at det er vigtigt, at have den fagforening, som har forhandlingsretten med til det møde, hvor dine løn- og arbejdsvilkår bliver drøftet. Det er meget vigtigt, så du ikke bliver snydt.
Det er lige præcis det som er mit problem,

Jeg ved jeg skal til lønforhandlinger i starten af næste måned. Mit firma har pt ikke en pension ordning. og det er jo et krav at det skal betales til folk i flex.

Derfor vil jeg gerne have en med fra en fagforening, til at banke det ind i hovedet på dem. Men vil mit firma i stedet, ikke bare kunne opsige min kontrakt, hvis de ikke ønsker at lave en pension ordning. eller vil en fagforening betrækte det som en uberettiget fyring ?
MxDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 13:46   #8
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej!

Hvis der ikke er en pensionsordning på din arbejdsplads, så er der nok heller ikke nogen overenskomst. Ved du noget om det? Ellers var det måske en oplagt lejlighed, når du skal forhandle løn - hvor fagforeningen er til stede, at der bliver forhandlet en overenskomst for området.

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2008, 18:59   #9
MxDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
MxDK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Den udstødte Se meddelelser
Hej!

Hvis der ikke er en pensionsordning på din arbejdsplads, så er der nok heller ikke nogen overenskomst. Ved du noget om det? Ellers var det måske en oplagt lejlighed, når du skal forhandle løn - hvor fagforeningen er til stede, at der bliver forhandlet en overenskomst for området.

Den Udstødte

Jeg ved der ikke er nogen overenskomst. og det er de vidst heller ikke intresseret i lige pt. Men i flex loven, står der jo at uanset om der er en overenskomst eller ej. så skal man have pension, når man er ansat i flex.
MxDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2008, 19:27   #10
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej igen!

Ja, det er korrekt. Er du sikker på, at du kan få et fleksjob i virksomheden? Det vil jo være helt fantastisk for dig. Men virksomheder uden overenskomst, plejer ikke at være særligt interesseret i at ansætte fleksere.

Håber det bedst for dig!

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fagforening mrlart Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 01-02-2012 08:57
fagforening JWI Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 05-10-2009 16:17
IT Flexjob + fagforening ThomasR Spørgsmål ang fleksjob 2 02-06-2009 14:05
Fagforening mimse Dit og Dat 8 20-01-2009 10:52
flexjob og fagforening velcro Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 26 28-10-2008 12:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension