K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2009, 16:37   #11
camilla heyn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2008
Indlæg: 24
Styrke: 17
camilla heyn er ny på vejen
Herreste Jemini..... Jeg anede ikke der var notatpligt eller hvad i kalder det, til møder.... da vi søgte om aktindsigt fik vi ca en uge senere en kuvert med omkring 60 sider... herunder lægeerklæringer osv. men også registreringer af sygefravære, og hvornår forskellige ting er sat i værk - men ikke et eneste referat fra nogle af de efterhånden mange møder..... der kan man bare se.....
camilla heyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 21:48   #12
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hej Phhmw

Tusind tak for din tilbagemelding:-) dejligt at høre at det er ok det jeg har skrevet da jeg er fuldstændig grøn i alle disse paragraffer og regler:-) men nu skal de sg få:-)

Ja Camilla der er skam notatpligt og du skulle gerne for hvert møde have et referat af hvad i har talt om og hvad der er aftalt, så hvis du har aktindsigt er der vist noget de har glemt at give dig:-)

MVH Chnevide
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 21:51   #13
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Jeg sender brevet afsted i morgen men er kommet i tanke om om jeg skal sende det anbefalet eller ??
Hvad mener I??

MVH Chnevide
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2009, 01:30   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tager altid på kommunen og får kvittering for modtagelse hvis ikke du har mulighed for det så ville jeg sende det anbefalet ... Godt skrevet
  Besvar med citat
Gammel 08-07-2009, 02:06   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der er en billigere udgave på posthuset end anbefalet.

Jeg husker ikke, hvad det hedder, men man får en kvittering på posthuset på, at man har sendt brevet. Det koster 10-15 kroner.

Men spørg på posthuset.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2009, 10:58   #16
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hej Hejdien og Zuza

Tak for rådet og rosen

Jeg har ikke mulighed for selv at aflevere brevet da jeg så skal med bus, skifte bus osv. og det har jeg ganske enkelt ikke energi til.

Zuza du tænker på en postindleveringsattest...det havde jeg ikke tænkt på så tak for oplysningen:-)

Sommer Hilsner
Chnevide
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2009, 12:23   #17
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, en indleveringsattest siger jo så kun noget om at den er afsendt , men ikke om den er modtaget..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 01:36   #18
Odense66
Elsker at være her på K10
 
Odense66s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 81
Styrke: 15
Odense66 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Calamityjane
Du efterlyser referat som er det samme som (notat)pligt. Absolut intet bliver tilsendt dig automatisk. Det er din egen pligt at sørge for at få aktindsigt i alt hvad der ligger i din sag. Hilsen Peter
jeg har været til første møde i dag med jobkonsulenten der skal tage sig af min arbejdsprøvning.
da jeg går spørger jeg om der kommer en slags referat ?
og hun siger at 'nej' der kommer ikke noget skriftligt overhovedet førend sagen er færdigbehandlet og bliver sendt tilbage til socialrådgiveren på sygedagpengekontoret
så får jeg en kopi af mappen...

i den mappe hun havde lå min ressourceprofil, den spurgte hun ind til...men jeg har ikke læst den RP...det er da træls at vi skal snakke om noget som kun de kender til

jeg synes det er træls - vil jo gerne vide hvad der foregår.

så hvad gør man - er der en bestemt måde hvorpå man skal be om aktindsigt, og hvordan får man så indsigt også i mødenotaterne ?

---------

skal man be om aktindsigt HVER gang man er til møde ???
altså hver gang man går ud af døren skal man minde dem om at man gerne vil have mødenotater eller referat eller lign ?

jeg kan se at en anden har skrevet at der er notatpligt til alle møder ?

Sidst redigeret af Odense66; 09-07-2009 kl. 01:40. Årsag: ekstra spørgsmål
Odense66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 09:27   #19
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Det er et afleveringsbrev i tænker posten kvitterer for at brevet er afleveret rette sted
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2009, 12:10   #20
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hej Odense66

Det er MEGET vigtigt at du har aktindsigt så du selv kan følge med i din sag og også komme med dine kommentarer. Desværre overhører mange sagsbehandlere vores anmodning om aktindsigt og det er også der min kamp er lige i øjeblikket.
Jeg har mange gange fundet fejl i notater og lign. så derfor er det meget vigtigt selv at gennemlæse sagens akter.....hvis vi vel og mærke kan få de kopier vi har krav på:-)
Som du kan læse i det brev jeg har sat op er der love og regler på dette område og dem skal de overholde:-)

Mit råd til dig er at du i venstre side af K10 finder dokumentet Aktindsigt og printer dette ud og derefter aflevere du det til din sagbehandler enten personligt eller sender det og beder om at dette dokument vedlægges din sag.
Husk selv at lave kopi med dato på så du har det på skrift:-)


Hej Pinballs.
Jeg har sendt brevene med indleveringsattest og korrekt der skal posten selv kvittere for at det er afleveret korrekte sted.
Billigt i forhold til et anbefalet brev.
Anbefalet= 70,-
Brev med indleveringsattest = 11,-

MVH Chnevide
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
aktindsigt tjele88 Alt det andet 12 26-11-2011 21:22
Aktindsigt Shade Alt det andet 6 29-06-2011 23:35
aktindsigt tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-03-2011 22:40
Aktindsigt Mariepigen Alt det andet 4 10-07-2010 23:24
Aktindsigt Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 29-03-2009 21:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension