K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2008, 10:56   #1
Gitte63
Føler sig hjemme på K10
 
Gitte63s avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2008
Indlæg: 31
Styrke: 16
Gitte63 er ny på vejen
Question Behandlingstider?

Hejsa

Vil høre om der er nogle her i Esbjerg-området der kender til hvor langt tid der går fra, man er blevet indstillet fra kommunen til fleksjob, og til den endelige afgørelse? Min rådgiver er igang med og udfylde papirerne og så skal de herefter sendes ind. Man går jo lidt i vente-position hele tiden
Gitte63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2008, 12:50   #2
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
sagsbehandlingstid

Det bedste er at du skriftligt sender en forspørgelse til jeres sagsbehandler, hvor du anmoder om en sagsbehandlingstid.

På den måde slipper du for gætterier og kan få noget helt konkret.

Du kan fint gøre det pr. mail
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2008, 14:08   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Gitte.
Det er et faktum at "Retssikkerhedsloven" bla. også er gælder for "Lov om aktiv beskæftigelsesindsats" Søg på www.social.dk på søgeord "Vej nr 21 af 24/02/2004", Vejledning om retssikkerhed og administration på det sociale område.

Retssikkerhedsloven sige bla at kommunalbestyrelsen (politikerne) skal vedtage sagsbehandlingsfrister inden for hvert hovedområde, herunder ansøgning til flexjob,og offentliggøre disse.

Dette gør du din sagsbehandler opmærksom på ved direkte at spørge vedkommende skriftligt.

Så er der nu 2 muligheder.

Første mulighed:
Sagsbehandleren undskylder over for dig at hun glemte at oplyse dig om denne frist. Du får nu oplyst en frist og inden for denne frist har du modtaget afgørelse på din ansøgning på et flexjob. Denne frist kan varierer fra kommune til kommune da det er politikerne som bestemmer din kommunes serviceniveau.

Den anden mulighed er at nu begynder din kamp i iht den virkelige Verden. Men prøv først at få oplyst, skriftligt, om hvilken sagsbehandlingsfrist dine politikere har vedtaget iht Retssikkerhedslovens § 3 stk.2 og om hvor du har adgang til disse frister.
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-09-2008, 08:50   #4
Gitte63
Føler sig hjemme på K10
 
Gitte63s avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2008
Indlæg: 31
Styrke: 16
Gitte63 er ny på vejen
Hej Peter
Jeg har talt med rådgiveren i tlf. og hun sagde at der var kommet mange sygemeldinger og at hun ikke var kommet videre med sagen og at hun regnede med at hun fik tid i denne her uge? Men hun ville ringe når hun var færdig med resourseprofilen, så jeg kunne få den læst i gennem for evt. mangler. Så fik jeg oplyst at fra alle papirerne var sendt videre, så ville der ikke gå lang tid? Nogle gange tænker man på hvor mange der i systemet her, bare venter og venter.. Jeg havde jo fast arbejde da jeg startede med at søge om fleksjob, og kom så i arbejdsprøvning i to mdr og stopppede der den 1 feb. Og så fandt de jo på at jeg skulle undersøges hos Neurolog og videre til undersøgelse ved Michael Bintzer i maj. Ja.. Så har det hele lagt stille siden.. Indtil de i midt i juli måned kom frem til at de ville indstille mig til fleksjob. Og så er det jeg tænker, at vist man ikke er syg, så bliver man det hverfald af systemet!!
Gitte63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2008, 10:07   #5
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Hej Gitte

Jeg er godt nok ikke fra Esbjerg, men kan da fortælle dig, at ved mig gik det ca 2 mdr.
Held og lykke med det
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2008, 08:53   #6
Gitte63
Føler sig hjemme på K10
 
Gitte63s avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2008
Indlæg: 31
Styrke: 16
Gitte63 er ny på vejen
Hej Søsser
Tusinde tak for det.. Håber sandeligt også at det går hurtigt. Så er det jo bare lige og finde jobbet bagefter!! :-)
Gitte63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2008, 09:11   #7
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Her er et link til et officielt dokument med sagsbehandlingsfrister i Esbjerg Kommune, og den oplyste sagsbehandlingstid er 3 mdr. så det er samme frist med førtidspensionen i Esbjerg kommune. Da Du oplyser sagen er rejst ville jeg så sige 3 mdr. fra den dato det er bekræftet skriftligt at sagen er rejst.

http://www.esbjergkommune.dk/Admin/P...ister+2007.doc

Hvis Du bare vil se på hjemmesiden så vælg følgende menupunkter : om kommunen / politikker, strategier og retningslinjer / Frister for sagsbehandling ved Esbjerg Kommune

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2008, 15:07   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Gitte63 og alle andre.

Gitte dit indgangsspørgsmål lød på, hvor lang tid du kan forvente, på en afgørelse på en ansøgning til et flexjob i Esbjerg kommune?

Esbjerg kommunes kommunalpolitikere har vedtaget at offentliggøre en sagsbehandlingsfrist på 3 mdr iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2.

Dvs at du kan forvente en AFGØRELSE inden 3 mdr, men hvis denne frist, rent undtagelsesvis ikke kan overholdes skal du skriftligt meddeles, hvorfor og hvornår din ansøgning så udmunder i en AFGØRELSE. Hvis dette er bragt i orden har du naturligvis ikke mulighed for at, hverken, klage eller være utilfreds. Alt dette har Folketinget lovsat om, netop at styrke din retssikkerhed. Her i landet følger vi landets love, eller gælder det ikke for dig?

Men som sædvane har du allerede fået at vide, hvor travlt de har i afdelingen, med ferier osv. Vi her på k10 har empati nok til at forstå deres fustrationer og stressede hverdag. Vi vil også gerne deltage i en debat og støtte disse kommunale personalergrupper. Men bare ikke her på k10. Her drejer det sig om at gøre dig opmærksom på hvad lovgivningen siger og intet andet. Hvis sagsbehandlere/socialrådgivere har for travlt eller ikke kan nå at færdigbehandle sagerne inden for lovgivningen skal de henvende sig til deres foresatte og forening. Og herefter skal lederne kontakte politikerne og meddele at lovgivningen ikke kan overholdes. Herunder sagsbehandlingsfrister.

Det sker selvfølgelig ikke, da embedsledelsen har som formål at kører kommunen som en forretning samt at der er for få borgere, som forstår lovgivningen og vigtigheden i at gøre opmærksom på denne lovgivning. Så nu skal du træffe en beslutning om en evt klage over, at sagsbehandlingsfristen på ansøgningen til dit flexjob, ikke overholdes.

Eller også skal du lade som om du ikke kender loven og lade din sagsbehandler bestemme sagens forløb med hensyn til personalets ferie, sygdom, stress osv.

At gøre ens sagsbehandler/socialrådgiver opmærksom på at vedkommende ikke overholder lovgivningen, kan jo godt udtrykkes både høfligt og venligt.

Bemærk venligst følgende. Hvis ovenstående er korrekt og i overensstemmelse med lovgivningen, vejledninger, bekendgørelser samt fortolkninger, så SKAL din AFGØRELSE på din ANSØGNING afsluttes inden for den oplyste frist på 3 mdr. Det vil så afstedkomme at din sagsbehandler IKKE kan indstille dig til utallige arbejdsprøvninger. Netop for at styrke din retssikkerhed.

Jeg ved godt, hvilken mulighed jeg ville vælge. Held og lykke. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-09-2008, 16:37   #9
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hejsa!

Jeg er i arbjdsprøvning for øjeblikket....... var til opfølgningsmøde for 3 uger siden...... der blev på mødet talt om muligheden for fleksjob........ i går fik jeg (telefonisk) at vide, at jeg var visiteret til fleksjob. Det var en dejlig besked at få!

Håber, at det også går hurtigt for dig!

Mange hilsner

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2008, 19:22   #10
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Den Udstødte.

Synes da lige at du skal have et tillykke, for det lyder da som noget du er glad for.
Hvad betyder det at du er visiteret til fleksjob?
Er du stadig i arbejdsprøvning ?
Fortæl lige lidt om, hvad det vil sige at være visiteret. Venter du så stadig på en afgørelse?
Jeg har også været i arbejdsprøvning. Det er et overstået kapitel nu, men nu skal jeg så vente på en afgørelse fra komunens side, om hvad de mener er min fremtid.
vente vente vente.

Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension